Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trichomen: wanneer oogsten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Trichomen: wanneer oogsten?

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik heb hier ook een kweekverslag, maar omdat deze vraag iets dringender is post ik het hier ook even.

Mijn Lowryder #2 aufoflower is bijna klaar voor de oogst. Ik wil gaan oogsten zodra de trichomen 50/50 wit/amber zijn, misschien iets meer amber dan wit.
    Dit zijn de trichomen op een van de blaadjes:

Is dit half amberkleurig, of kan het nog donkerder? Ik vind het moeilijk inschatten voor de eerste keer.

En dit zijn de trichomen op een van de 'blaadjes' zo dicht mogelijk bij de top. Deze zijn duidelijk witter van kleur.

Wat is nu wijsheid: alles over 2 dagen oogsten zodat je zowel donkere als lichte trichomen hebt, of in stappen de plant 'ontleden' zodat de witte trichomen nog tijd hebben om te kleuren?
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Re: Trichomen: wanneer oogsten?

De thc breekt ook nog af tijdens het drogen, waarbij ze nog dieper amber verkleurt. Dus oogsten kan al prima. Er zijn genoeg tutorials en how-to plaatjes te vinden op het web. Google maar eens!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Fijn om te horen dat het nu al kan, niet dat straks een groot deel van mijn trichomen weinig effect gaat hebben of dat er nauwelijks cbd in zit.

Hoe je moet oogsten had ik al opgezocht Mijn aanpak wordt de losse takken afknippen, tot een halve cm aan de top alles afknippen (grote bladeren weggooien, kleinere opvangen en in de vriezer voor hasj later), dan ophangen in een droge ruimte. Overigens, de ruimte die ik wil gebruiken is een zolder-bergruimte tegen het schuine dak aan. Met dit weer wordt het daar 30 graden gok ik, lage luchtvochtigheid, en met af en toe de deur openen kan het even doorluchten. Zou ik hiermee over 2 weken een rookbaar sample kunnen hebben? (dit ivm een festival )

Comment

Voorbeelden genoeg te zien in het topic over trichomen
        Autoflowers zou ik sowieso niet te lang mee wachten ivm de gevoeligheid voor toprot.
        Als alles wit is kun je al prima oogsten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb een eigen methode mbt drogen. Donkere zolders en klamme plekken heb ik sindsdien afgezworen. Waar ik het precies heb beschreven dat weet ik niet meer, wel hier op JD. Ik doelde meer op oogstrijpheid dmv trichomen checken, dat is veeeel beschreven op het web. Zoek eens met google en plak jointjedraaien in je zoekopdracht. Trouwens, die afbraak van thc gaat naar CBN en niet naar cbd las ik laatst..
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

hier wel verder vragen over het oogsten, want ik zie dat je hem net gebumpt hebt

Comment

Check ff m'n verslag en sluit je dan maar aan bij wat Q zei
              Ik zeg oogsten voor je het weet heb je dezelfde ellende als ik!

Comment

Ik zeg maar zo, oogsten.
                De trichomen zijn op de hoofdtop al amber, milky en buigen zich, als een dame voor haar koning zou doen.
                En op de zij-top zie ik op de achtergrond ook enige verkleuring.
                Hup, steek een joint op en laat het knipplezier beginnen.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

staan laten die zijn niet amber!

je fotoos zijn schijn van boven genomen wat je ziet zijn de schijfcellen die reeds verkleuren, zou je dwars door de harsbol kijken zou je zien dat de hars nog volkomen clear is, verkijk je niet kijk dwars door de harsbol en niet van boven op de lenswerking van die harsdruppel vergroot de schijfcellen.
                  Last edited by FlintStoned; 3 August 2013, 19:25.

Comment

@Heribei: veel rot gehad dus? Da's balen, maar ik voorzie nog geen rottingsproblemen bij mij. Ze staan op 2 hoog, dus ver van de normale grond. Hoogstens dat de droogruimte wat vochtig kan worden als het een paar dagen regenachtig is, maar dat zien we nog wel
                    @Escargot: wat jou betreft dus eerst de hoofdtop doen en over een paar dagen de zijtakken? Ik denk dat door de stress van het afknippen de zijtakken ook wel een extra boos krijgen, of denk ik verkeerd?
                    @FlinktStoned: de 2e foto van de hoofdtop is wel recht van boven, maar van die anderen zou je gelijk kunnen hebben.

Conclusie: morgen de hoofdtop (en eventuele zijtoppen die ook klaar blijken te zijn) eraf. Over een paar dagen gaat de rest ook om, ik vind het bijna jammer

Comment

heppy oogst de hoofdtop en eindtoppen van de zijtakken oogsten de rest nog een week of twee geven. nice done

Comment

Flintstoned even een vraagje, ik heb net gereageerd op de trich's in een andere topic.
                        Op die foto's waren je planten iets verder ontwikkelt en daarop gaf ik advies.
                        Nu zie ik het zelfde advies hier staan, hoe komt dit, staan de twee gelinkt of zo ??
                        Ik bedoel mijn antwoord op een andere topic komt hier te staan...

Comment

Je advies in het andere topic was
                          Mooi spectrum van trich's zou ik zeggen, op de hoofdtop beginnen ze mooi te buigen, staan niet meer recht overeind.
                          En ik zie ook een mooi spectrum van kleurtjes, amber en milk op de hoofttop.

Echter op de zij-top zie ik de trich's rechtop staan en veel minder Amber.
                          Nog heel even zou ik zeggen en heel goed in de gaten houden.
                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...er-2-op-balkon

Comment

Klopt ik zat daar in een erg schommelende positie, aan een kant dacht ik kappen, en toch weer, met kriebels van wat if???
                            Het is echt een twijfelgeval daar.

Op deze foto's zou ik het zeker weten, niet knippen.
                            Op de andere foto's dacht ik, zou je geen schade aandoen door ze nu te knippen, alleen net iets beter kunnen zijn als je even wacht.
                            Ik denk dat je in die paar mooie dagen die er voorspeld zijn niet erg veel schade kan oplopen vandaar, niet.

Ik had het bericht iets aangepast en dat is blijkbaar niet meegenomen in dit topic.
                            Jammer en vreemd, ik wist helemaal niet dat je topic's kon samenvoegen.

Kan je me even uitleggen hoe dit werkt.
                            Last edited by Escargot; 4 August 2013, 12:14.

Comment

Ik heb zelf geen topics samengevoegd, ik heb wel mijn beginpost 2x (in iets andere vorm) geplaatst omdat ik in mijn kweekverslag geen antwoord kreeg, en dit wel 'haast' heeft. Ik kan helemaal inkomen in jouw getwijfel, als ik met de microscoop alles nog eens goed bekijk verschilt het van doorzichtig tot bijna zwart. Ik heb besloten nu in ieder geval 2 zijtakken te doen die goed genoeg lijken, dan heb ik over 2 weken hopelijk een sample voor Lowlands Over een weekje oogst ik de rest dat dan lekker lang kan drogen.

Comment

Bezig...
                              X