Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wit pluis op tak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wit pluis op tak

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    ook in 2013 toch maar eens proberen om een wietje te weken. waarvan je niet slaperig wordt.
    dit jaar tot nu toe nog geen last van gaatjes in de bladeren. maar nu zie ik in een vroeg stadium, planten bloeien nog niet.
    wit pluis op een tak. mijn vraag is wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen.

    Preventief weg knippen is een optie, het is een zijtak van een tak, maar ja dan wordt mijn vraag , hoe kan ik het afgeknipte gedeelte het beste beschermen zodat het geen invalspunt wordt voor een nieuwe besmetting.

    zie foto.
    al vast bedankt voor jullie reactie. 2013-08-20 19.33.52.jpg2013-08-20 19.34.01.jpg

    #2
    Re: Wit pluis op tak

    Botrytis.

    Rap afborstelen met 3% peroxide of verdunde chloor.
    Dan spuiten met Teldor. (de hele plant, ook de stammen)
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Wit pluis op tak

      Whow rap gezien Hjm..
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: Wit pluis op tak

        't Is de tijd van het jaar he..
        Elk jaar krijg je halverwege de zomer vragen als: "kan ik al oogsten" met een paar weekjes later gevolgd door "pluis op m'n plant" en "wit poeder in m'n toppen" en dingen als botrytis en stengelrot.

        't Is zaak dit soort dingen binnen 24 uur te behandelen, omdat schimmels ook een soort plantjes zijn.
        Ze groeien de plant in, dus als je te lang wacht is het game over, dan krijg je het niet meer weg.

        SBB had je de juiste sectie van het forum gevonden (de helpdesk) dan had je inmiddels al wat kunnen doen, niet te lang wachten nu.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wit pluis op tak

          Het is zaak nu preventief met Teldor te spuiten.
          Liefst met 1-2 cc kaliwaterglas /ltr.

          En vergeet de uitvloeier niet. Een drup dreft dus. Als de spuitvloeistof nog parelt op het gewas moet er een drup dreft bij.
          Teveel gebruiken geeft brandschade.
          Werk je in de land/tuinbouw, neem dan Agral of zo.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Wit pluis op tak

            ik ga even bij de helpdesk kijken, teldor oplossing moet je die in de avond uren spuiten met uitvloeier of juist in de ochtenduren.

            groet,

            Robert Nijhof

            Comment


              #7
              Re: Wit pluis op tak

              het moet een paar uur droog blijven. thats all.

              Een beetje verstandige kweker heeft zulke bestrijdingsmiddelen in huis.
              Als je die nog moet zoeken als je een plaag/ziekte heb, ben je mooi laat.
              Last edited by HJM; 21 August 2013, 19:56.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment

              Bezig...
              X