Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem, niet zeker welke symptomen het zijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bladprobleem, niet zeker welke symptomen het zijn

Ik zou nog steeds de champagne op de koeler hebben staan....

Je kan jezelf ook helemaal gek gaan maken natuurlijk, aan jou de keus.

Ga nu in ieder geval niet spelen met voeding en andere supplementen.
    Zo in de overgang van groei naar bloei kan je dit soort verschijnselen krijgen.
    Wacht gewoon af totdat die vertometer er is.

Is het probleem ondertussen erger geworden ??
    Last edited by Escargot; 31 August 2013, 01:30.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Vandaag is de fertometer binnengekomen, het blijkt dus toch ondervoeding te zijn. Ik heb ze gisteren in de ochtend voor het laatst voeding gegeven ( 25ml terra flores op 5l water ), vanmorgen alleen Enzymen en bij alle 3 de planten gaat het oranje lampje branden.
      25ml op 5l water is de hoeveelheid wat staat aangegeven op de verpakking, als ik dit dus moet verhogen hoeveel raden jullie me aan? Verdubbeling? In stappen omhoog gaan? Ik heb geen EC meter dus ik kan het voedingsvat niet meten natuurlijk.

Comment

joh je hebt geluk, geen overvoeding
        Makkelijker een draai aan te geven nu.

Welke voeding gebruik je.

Comment

Canna Terra Flores, Canna Cannazym en voorheen tijdens de groei Canna Terra Vega.
          In week 6 ga ik nog Canna PK13/14 toevoegen aan het schema.

Ondervoeding is idd een stuk aangenamer, zag de bui al hangen dat er iets ernstigs aan de hand was T_T

Comment

Houd het voedingsschema van Canna een beetje aan.
            Ik ken deze lijn helemaal niet, ik zit niet in Nederland, echter ik ben er wel achter dat het ook hier in Frankrijk te koop is.

Alleen wil ik zeggen wees voorzichtig met overvoeding, zeker als de plant net in de bloei staat.

Ik ben in ieder geval heel blij dat het ondervoeding is en geen overvoeding.

ik hoop nog veel op afstand van jouw planten te kunnen genieten.

Comment

Comment

Daarom gaf ik al het advies aan de topicstarter.
                Om enzyme mee tegeven.

Dit omdat het ook beschermd tegen overvoeding.

Comment

Ik vraag me af hoe lang het gemiddeld duurt voordat ik weer op schema zit met mijn voeding. Ben nu al een aantal dagen flink aan het voeden, stuk meer dan wat het schema aangeeft iig, maar het lampje van de fertometer blijft oranje. Nu vraag ik me af of ik de dosis nogmaals moet verhogen om het bij te trekken, of dat ik simpelweg geduld moet hebben omdat het tijd nodig heeft.

Comment

Misschien je is fertometer stuk... Zou je makkelijk kunnen testen toch? Stop hem in arme aarde en dan in aarde met een hoge EC (bitterzoutoplossing of iets dergelijks).
                    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Dat dacht ik dus ook in eerste instantie, fertometer werkte prima in een sample pot. Na 3 dagen stevig voeden ( 35ml 's ochtends en 35ml 's avonds ) heb ik eindelijk 1 van de 3 planten op groen gekregen. Planten vertonen ook absoluut geen tekenen van overvoeding, dus ik denk dat ik goed op weg ben wat betreft voeding. Nu bouw ik het voeden weer een beetje af natuurlijk.

Hoe de bloei en plant er nu voorstaat:
                      20130905_174428.jpg20130905_174455.jpg

Comment

't Is een fertometer, geen EC-meter. Dus denk niet dat je die zomaar in een vloeistof mag onderdompelen.
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Joh helemaal overheen gelezen.

Slap me !!!

Dom Dom Dom.

Comment

Haha nee, de fertometer zal ik maar niet in ijkvloeistof stoppen Anyways, sinds gisteren hebben alle 3 de planten voldoende voeding ( volgens de fertometer ) en vandaag is mijn bodem pH metertje binnengekomen. 2 van de 3 planten zitten rond de 5.2 en eentje zit ongeveer op 6.2. Op zich niet slecht dus, beetje kalk zou het al wat rechter moeten trekken. De pH meter kan behoorlijk afwijken tho, niet echt een duur ding

Wel zie ik nog steeds een aantal bladeren die afgestoten worden, nu in week 5 van de bloei. Naja, topjes beginnen al lekker aan te dikken, nu ben ik meer bezorgd over de jaarlijks terugkerende toprot dan de paar gele blaadjes

Comment

Plant zal langzaam al haar bladeren die ze niet meer nodig heeft gaan afstoten maak je daar geen zorgen om.

Gr
                              God was never on your side..

Comment

Ik zou nog updates plaatsen van hoe het er voor staat, de plantjes staan nu 6 weken in bloei. Ze krijgen nu Canna terra flores, Canna accelerator en Cannna PK13/14. Ze staan er mooi bij en de topjes beginnen al lekker aan te dikken.
                                Wel krijgen ze jammergenoeg nog maar 2 uur directe zon ( van 10:30 tot 12:30 ), de zon staat nu wat lager en valt net achter een boom en helaas kan ik wegens omstandigheden de plantjes niet verplaatsen Dus ben benieuwd wat de impact zal zijn.

Foto's zijn 's avonds genomen:

20130921_180024.jpg20130921_180048.jpg20130921_180053.jpg

Comment

Bezig...
                                X