Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen in doos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen in doos

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Dit is mijn eerste post hier en ik hoop dat jullie wat adviezen kunnen geven.
    Ik heb op het balkon 4 planten staan (3x Power en 1x Amnesia) en daarvan zal deze maand de bloei gaan beginnen.
    Het zijn duidelijk allemaal vrouwtjes maar er valt me 1 ding op. Al ik de balkondeur open doe, komt de reuk je al
    aardig tegemoet, echter 1 vd Powerplantjes ruikt nauwelijks. Maar is wel net zo groot als de andere en groeit uitstekend.
    Hoe zou dat komen ?

    Over naar het topic

    Mijn vechtgenote wil absoluut niet dat het hele huis naar wiet gaat stinken en ik zoek een oplossing die dat moet voorkomen.
    Nou heb ik al weken alle fora doorgespit naar allerlei droogoplossingen, maar ik heb zelf een idee dat ik nog niet eerder gezien
    heb.
    Ik wil een kartonnen doos kopen in de grootste maat die ik tegengekomen ben : 118x60x80 cm.
    Deze wil ik aan het plafond bevestigen. Dat moet kunnen want het is extra stevig karton.
    Aan de rechter bovenkant van de lange zijde monteer ik een 12 cm PC ventilator voor luchtstroom in, aan de linker onderkant
    aan de andere kant van de doos een zelfde ventilator voor luchtstroom uit met achter de ventilator een kattebak actief koolstof
    filter. Het voordeel lijkt me dat karton zelf ook vocht opneemt .
    De achterkant met de "uit" ventilator komt voor een (1/4) geopend raam te hangen.

    a. kan ik beide ventilatoren op 1 regelbare trafo zetten ?
    b. Omdat het karton is : komt er reuk door karton heen ?
    c. Is de oplossing met de twee ventilatoren zoals ik ze wil plaatsen, een goede ?

    Een andere vraag over drogen is al duizend maal gesteld, maar het blijkt dat de meningen heel erg verdeeld zijn :
    Drogen met alle bladeren er nog aan, of alle grote bladeren weghalen ?
    Ik heb begrepen dat je grote bladeren die rechtstreeks op de stam zitten, wel weg kunt halen.
    Maar hoe zit het met grote bladeren rechtstreeks op de zijtakken ? Kunnen die ook weg ?
    En als je ze weghaalt, kun je dan de zijtak en stam verder inkorten ? (Ik bedoel dus het gedeelte waar die grote bladeren zaten
    er af knippen, zodat ik geen 120 cm stam hoef op te hangen .)

    Ik zal 1 vab deze dagen een paar foto's vd planten laten zien.....

    grtz,

    EoH

    #2
    Re: Drogen in doos

    Ik droog ook in een kartonnen doos met railtjes erin is een grote van buggy!
    Werkt bij mij prima, bij mij met passieve z'n verduisterde in en uitlaat.
    Bij mij ruikt het idd da's zo geen probleem z'n mijn lv in die ruimte ook goed.
    Dus bij mij weekt het prima.
    Een 10 dagen in de doos en dan in weckpotten

    Om nu te antwoorden op je vragen, klinkt allemaal goed.
    Behalve de in en uitlaat zou ik omdraaien, in laat benden van de doos & uitlaat boven van de doos.
    En labyrintje, stukje panty of wat dan ook voor in gang om te verduisteren

    Succes!



    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Drogen in doos

        ik heb mijn dozen het liefst nat, dat droogt dus ook heel slecht.

        hoera voor de hooizolder, daar hangt straks mn 2013oogst.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Drogen in doos

          Nou, met afmetingen van 120x80x60 cm is dat toch niet echt een doosje, meer een DOOS.
          Of ze passen ? Ik zou het niet weten, heb daarom ook wat vervolg vragen gesteld over bladeren verwijderen en stammen en takjes inkorten.....

          Comment


            #6
            Re: Drogen in doos

            LOL@moreweed

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            @Nik : bedankt voor de tips over de ventilator.....
            Hoe erg ruikt het ?

            Comment


              #7
              Re: Drogen in doos

              Lol als je nu al beetje ruikt als je de balkon deur open doe das nog niks als die planten eenmaal in bloei gaan dan ruikt het hele flat gebouw jou planten
              zou me daar meer zorgen over maken dan over het drogen van je planten

              Gr Bella
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Drogen in doos

                Er bestaat een topic genaamd Riks culinaire droogdoos. google die eens
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Drogen in doos

                  @belladonna : ik zit gelukkig op de bovenste verdieping , helemaal op de hoek
                  En...... mijn buren hebben ook plantjes op het balkon !

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  @LR2 : bedankt voor de tip

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Nou, ik ben er uit hoor. Het wordt de doos van Rik !
                  Met een kleine modificatie, want ik wil er toch wel twee ventilatoren in hebben.
                  Uitstekende tip.

                  Comment


                    #10
                    Re: Drogen in doos

                    Verwarmings mat in kastje op balkon ?

                    Comment


                      #11
                      Re: Drogen in doos

                      Bij de buren drogen dus.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Drogen in doos

                        verwarmingsmat in droogdoos.. da's gewoon verkapt verdampen voor de buurt joh
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Drogen in doos

                          Nog een vraagje : als ik tijdens het droogproces er ook een hoop muntblaadjes bij doe, gaat m'n wiet dan naar munt smaken ?
                          Iemand daar ervaring mee ?

                          Comment

                          Bezig...
                          X