Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geelgroene bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    geelgroene bladeren

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    IMG_0159[1].jpgDSC01877.jpg
    ik heb nu een autoflower van al een maand oud die ik buiten groei in plagron batmix. zoals je ziet op de foto is hij nog niet erg groot, dit is omdat hij een groeistilstand van 2 weken heeft gehad. ik had mijn plantje meteen in de grote pot (12l) in batmix geplant, maar er stond op de site van plagron dat je deze eerst moest uitspoelen met een paar liter water om de voedingswaarde te laten dalen, waarna je direct kon planten. dit heb ik dus gedaan en na anderhalve weken stopte het plantje ineens met groeien. ik had wat dieper gegraven in de aarde en merkte dat deze steenhard was eworden en aan elkaar plakte van de nattigheid, want het water waarmee ik de pot had uitgespoeld was er nog steeds niet uit. hierna heb ik mijn plantje even uitgegraven, de aarde losser gemaakt en dan terug erin geplant. de kleine kluit aarde waarin de wortels zaten heb ik ook een beetje uiteengehaald maar dat was nog grotendeels hard en vochtig. ook heb ik water wortelstimulerende korrels tussen de grond gemengd.
    na dit was mijn plantje op 2 weken bijna niets gegroeid en de lobblaadjes waren volledig geel geworden, maar sinds een paar dagen geleden stonden de bladeren opeens terug mooi rechtop en begonnen er nieuwe blaadjes te ontwikkelen. deze nieuwe blaadjes zijn nu traag aan het groeien, maar ik merk dat mijn eerste bladeren langs de uiteinden meer geelgroen worden. de rest van het plantje is ook aan de lichtgroene kant vind ik, en dat was zo van in het begin.

    nu vraag ik me af wat hier de oorzaak van is en of ik aan dit plantje nog iets ga hebben. te weinig voeding zal het wel niet zijn zeker? aangezien hij in batmix staat en het plantje nog niet veel zal opgebruikt hebben. ik heb al sinds dat losmaken van die grond geen water meer gegeven, maar dit is omdat ik de grond wat wil laten uitdrogen zodat die kluit aan de wortels ook wat uitdroogt en zodat de wortels gaan zoeken naar water. de grond is nu nog steeds wel een beetje vochtig.
    ik zet mijn plant ook elke avond nog wat onder een 30watt 4000k spaarlamp zodat ze 18 uur licht hebben per dag, en daarna zet ik het terug buiten.

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Last edited by passionist; 5 September 2013, 11:31.

    #2
    Re: geelgroene bladeren

    Dat uitspoelen van batmix heb ik nooit begrepen.
    Je koopt dus extra bemeste aarde voor je wietplant, en thuisgekomen moet je er een emmer water door flikkeren om die mest eruit te spoelen.
    Dan had ik net zo goed een zak light-mix kunnen kopen toch ? Dan had ik ook geen maand hoeven wachten tot die aarde weer droog was.

    Te nat, dan groeit je plantje niet. Zulke kleine plantjes drinken ook heel weinig. (en voeding hebben ze helemaal nog niet nodig)
    Laat ze goed opdrogen, en weeg de pot elke dag even in je handen. Als ze echt heel licht wordt kun je weer een beetje water geven.

    Volgende keer lightmix kopen, batmix is ruk.
    En een betere foto maken
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: geelgroene bladeren

      haha ja slechte camera excuses.
      ik dacht van volgende keer nog steeds wel met batmix te doen want ik heb hier nog vanover, maar dan gemixt met wat universele potgrond en het gedeelte waar ik mijn ontkiemd zaadje in plant ook enkel universele potgrond.

      Comment


        #4
        Re: geelgroene bladeren

        Batmix is gewoon een van hun allmix/royalmix met extra bat guano, die je ook los kan kopen, en minder ander ongein. Het is eigenlijk pas zinnig om dat goedje aan je planten te voederen tijdens de bloei. Dus oftewel moet je gaan overpotten, wat in de groei moet gebeuren na enkele weken of je kan er thee van trekken en dat voederen tijdens de bloei.
        Universele potgrond kan soms ook te zwaar zijn voor je planten. Kijk goed na hoeveel kg meststof en van welke waarde er in je universele zit. Best maak je gewoon een kuiltje met zaaigrond/lightmix of gebruik je sproutpads/spongepots/..., kortom ontkiempotjes.

        Je plantjes zo abrupt van licht laten veranderen vinden ze ook niet echt fijn.

        Edit: Filmpje over het effect van bat guano: http://www.youtube.com/watch?v=l3K1PpjoHM8
        Last edited by Bombadil; 5 September 2013, 01:00.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #5
          Re: geelgroene bladeren

          ja maar overpotten is niet makkelijk doordat het een klein plantje in een grote pot is. als ik het nog eens ga overpotten door het met mijn handen eruit te halen zal het nog eens groeistilstand hebben terwijl het nu eindelijk terug op gang is. heb ook geen andere grond buiten die batmix

          Comment


            #6
            Re: geelgroene bladeren

            Als het een duidelijke foto was, had ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je er nu niks aan hoeft te doen, alleen af en toe een beetje water geven en de eerste 3-4 weken nog niet over voeding praten.
            Maar ik kan niet goed zien hoe ze er aan toe is en hoe de grond er uit ziet.
            Nu weer in de aarde gaan zitten wroeten zou ik idd niet doen als het niet nodig is, dat kost weer een week.

            De foto's in mijn verslagen zijn ook met de slimmeGSM gemaakt
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: geelgroene bladeren

              DSC01877.jpg


              de grond is vanboven heel droog door de zon, maar wat dieperin nog vochtig en onderaan de pot nog zeer vochtig. ik heb wel af en toe wat grond erbij gedaan zodat de steel ook wortel zou worden, anders zou het plantje wel 10cm hoog zijn.
              Last edited by passionist; 11 September 2013, 11:52.

              Comment


                #8
                Re: geelgroene bladeren

                No problem, niks meer aan doen.
                Die wortel zit -als het goed is- al minstens 10cm diep, dus zolang het onderin nog vochtig is hoef je niet veel te doen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: geelgroene bladeren

                  DSC01879.jpgDSC01880.jpgDSC01882.jpg
                  Last edited by passionist; 11 September 2013, 11:50.

                  Comment


                    #10
                    Re: geelgroene bladeren

                    Het grootste probleem is dat je steeds aan de plantjes zit.
                    Check eens dat liedje van Doe Maar: Nederwiet.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: geelgroene bladeren

                      Batmix-fout!
                      Te nat-fout!

                      Aan je wortel kluifje klote en uit een halen-harstikke fout!

                      Gevolg een stilstaande,zaailing vol met blokkades en stress.

                      Comment


                        #12
                        Re: geelgroene bladeren

                        DSC01890.jpgDSC01889.jpg

                        mijn plantje toont sinds gisteren de eerste bloeihaartjes. weet iemand hoe lang de bloei ongeveer duurt bij royal creamatic autoflowers?
                        Last edited by passionist; 11 September 2013, 11:49.

                        Comment


                          #13
                          Re: geelgroene bladeren

                          Ik geef Stafford gelijk vanaf het begin mishandeld, geen andere woorden voor.

                          Goed het leed is gedaan, gewoon doorgaan en zien wat het wordt, een groot plantje, denk het niet.

                          De plantje zullen wel gaan bijtrekken, ik had hetzelfde probleem in de eerste ronde, ze herstellen zich wel.
                          Last edited by Escargot; 8 September 2013, 22:20.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #14
                            Re: geelgroene bladeren

                            Een haartje is voorbloei, geen bloei.
                            Je spreekt van bloei als je meerdere haartjes ziet die een klein pruikje vormen, een ieniemienie topje zeg maar.
                            Vanaf het moment dat je echte bloei ziet kun je er ongeveer 8 weken bij op tellen, en dan zal ze zo'n beetje klaar zijn.
                            Niks aan de hand met dat plantje, rustig laten gaan.

                            En dan nu geduld
                            Rustig op laten komen
                            Het plantje is nog klein
                            Bemoedigend toespreken dus
                            Dan wordt het groter
                            En groter en groter
                            En het wordt zelfs nog
                            Groter en groter en groter
                            En het wordt dikker
                            En dan is het september (herstel: november)
                            En tijd voor de oogst
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X