Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet en buitenlicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet en buitenlicht

Korting op 420shop
    Ik heb dit jaar voor het eerst een aantal planten staan in me tuin, ze staan nu alle 3 in bloei. Ze staan echter niet helemaal in bloei. Ze staan allemaal alleen aan de onderkant al vrij lang in bloei. Bovenste toppen nog lang niet. Ik zelf denk dat dit komt omdat er een lantaarnpaal vlak naast mijn tuin staat die precies op de bovenkant van mijn planten schijnt en niet op de onderkant. Zou dit kunnen?? ik hoop dat iemand kan helpen, alvast bedankt
    Last edited by dwangaap; 24 September 2013, 20:13.

Re: Wiet en buitenlicht

Nee hoor,jij spreekt over voorbloei of beginnende bloei, denk ik.

Laat eens een foto zien
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

als dat zo was bloeide de onderkant ook niet,

Comment

Hier staat voor- en achterthuis een lantaarnpaal in de nabijheid en ene bloeit nog en de andere hebben gebloeid.

Comment

Als dat klopt, waarom zitten we dan als een gek elk kiertje van ons hok binnen af te dichten? Ik was pas tevreden als ik op geen enkele manier, in vele bochten gewrongen, nog iets van licht zag binnenkomen.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Binnen of buiten... gecontroleerde omgeving of overgelaten aan de natuur en de grillen ervan.
            Binnen is geen buiten, wat dacht je van een hooggelegen gebied met een volle maan als voorbeeld en een wietplantje dat daar afbloeit?
            Deze twee kweekmanieren kun je niet met elkaar vergelijken en werken onder verschillende omstandigheden met verschillende werkwijzes.

Comment

sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

bij mij staat er 1 naast een heg.

en stak er een flink stuk over heen. ( en omdat waar ik woon tuinonderhoud verplicht is en iedreen zijn heg <netjes> houd, echt een stuk )
                had ik dus last van zijn buitenverlichting van de buren. ( laten wijs maken op dit forum ) en dan wel 2 soorten verlichting 1 normale maar wel felle buitenlamp en een 2e bouwlamp van ???? wat die boven aan de dakgoot hangt en aansprinkt als er een kat door de tuin loopt. ( ik zeg je ???? ) deze blijft dan minstens een minuut aan.

onder aan de plant leek het allemaal vlotjes te verlopen alleen boven in gebeurde er maar langzaam wat.

Daarom heb ik zoals ik andere planten al voor een andere reden had geknakt deze ook maar omgebogen,

maar ja dan krijg je weer met andere stress te maken namelijk dat sommige zijtakken dan ineens vreemd in de weg gaan zitten
                nu 2 dagen later en wat knip werk staan alle toppen weer fier omhoog en snachts geen last meer van buitenverlichting van de buren.

en omdat ik de reactie van waardeloos topic zonder foto's heb geleze zal ik straks foto's plaatsen van de situatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                  Als dat klopt, waarom zitten we dan als een gek elk kiertje van ons hok binnen af te dichten? Ik was pas tevreden als ik op geen enkele manier, in vele bochten gewrongen, nog iets van licht zag binnenkomen.

Mijn planten bloeien al jaren onder het licht van een lantaarnpaal.
                  Ik heb dan ook nog werkelijk nooit problemen hiermee gehad.

Of dat ze niet bloeien wouwen of welk probleem dan ook.

Comment

001.jpg002.jpg003.jpg

foto 2 zorgt er dus voor dat het gewoon daglicht wordt he
                    nu gaat schijnsel er grotendeels overheen
                    kon niet alles tot onder de heg ombuigen
                    de stam is net onder heghoogte omgebogen maar sommige zijtaken staan dus nog net boven heg.

Comment

De afstand van de bouwlamp en plant zouden geen problemen moeten veroorzaken.
                      Als je plant er echt last van had was de bloei niet eens begonnen bij je
                      Mocht het je niet lekker zitte ga na tuincentra,en koop anti kijk rol.
                      Wat je ook tussen de schutting kunt doen,
                      Wil je het nog beter maak een zwart zijl tegen je schutting en voor boven af.
                      Zet de parasol boven je plant

De oplossingen zijn simpeler dan je denkt.
                      Gr staff

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oja en knak haar maar gerust !
                      Dit vormt geen probleem voor de plant nu en je oogst.

Wle met verstand knakken he en het netjes doen.

Comment

Ja hoor gewoon knakken.

Advies, ben je bang voor knakken, plant een mexican sativa, dan ben je die angst zo kwijt

Verder, met de glas en tuinbouw in Nederland is er bijna geen donkere plek te vinden.

Kijk maar eens naar wat satelliet foto's, ben je die angst voor licht ook zo kwijt.

Ik zeg niet dat vals licht "grote onzin is" toch lukt het best.

Het enige grote nadeel is die bouwlamp, die brand niet gelijkmatig, pleuris dingen.

Echter zorgt dit nog niet voor Bloei remming
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

@ stafford

de lamp hangt het 2e huis naast me.
                          onder aan de dakgoot.
                          ik weet niet hoeveel watt er in zit,
                          en ik overdrijf maar een heeeel klein beetje als ik zeg dat als ik bij mijn keukendeur sta de warmte er van kan voelen als ie wat langer brand dan die onverwachtse inschakeling van voorbij lopende poes of egel.

@ ascargot toch loop deze plant erg achter op alle andere planten in de tuin
                          deze is ook die ik nog extra voeding ga geven de komende 2 weken.

Comment

Neehoor dread warrior jij leest wat teveel autoflower topics.
                            En vergeet dat de normale soorten nu pas op gang komen.
                            En bent jezelf gek aant maken,en onzeker aan het worden.
                            Want overal zie je mensen oogsten en denkt.
                            Kut mijn plant loopt achter...

Comment

Beter lezen jullie even da stuk wa Vale schreef het maak voor buiten planten niet veel uit mijn planten groeien al Jaren in een tuin met tuinverlichting
                              en ik oogst elke jaar toppen die planten weten niet beter als de zon onder gaat is het voor hun donker
                              God was never on your side..

Comment

Bezig...
                              X