Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadkweek zomer 2014!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Zaadkweek zomer 2014!

geil topic man, ik kom graag terug hier ..

we zijn mentaal al aan het kruisen, dus we kunnen weer een ballonnetje verder prikken:
    lekker ruikende snelle mannen
    toen ik ergens in een topic vertelde dat ook ik mijn eigen en voor persoonlijke doeleinden gekweekte zaden had verkregen door de snelste (mooi symmetrisch in het bijzonder maar niet onbelangrijk ook zonder geur die ik afstotelijk vond) man te gebruiken kreeg ik als reply iets in de trend van:
    nooit de snelste, nooit de traagste
    met als uitleg nadat ik vroeg waarom doe je het zo?:
    omdat ik dat al een paar keer bij 'ervaringsdeskundigen' heb gelezen, en als zei het zeggen dan geloof ik dat!
    dus ik stel hier ook de vraag:

@LR2: waarom de snelste / -dat ie goed moet ruiken is zoizo een evidentie-

in mijn eigen 'theorie' haal ik door gebruik te maken van 'snelste, mooie' mannetjes de genen die ervoor zorgen dat mannetjes snel uitkomen naar voor.
    als doorgaans regulier kweker lijkt het me opportuun om in bloeirondes zo snel mogelijk de mannetjes van de vrouwtjes te kunnen scheiden teneinde de lege plaatsen zo optimaal mogelijk bij te vullen, zo snel als mogelijk zodat mijn hele bloeituin zo dicht mogelijk op elkaar zit qua oogsten (per lamp)
    in mijn opzicht is dat een goede zaak.
    waarom is volgens jou een snel mannetje 'de van het' om mee door te gaan ? wat hebben ze voor op de midioca en late baltoonders?

Comment

Leuk zaadjes kweken. Trek je niks aan van reacties over slecht zaad.

Hij had ook zo kunnen reageren:

Misschien is het een optie een aantal zaden bij ruilen aan te bieden of een paar uit te delen op het forum zodat je zelf gekweekte zaad kan worden beoordeeld door anderen?
      Zo voorkom je dat zaden die niet goed zijn op de markt komen.
      Zelf testen is natuurlijk ook een optie.

Iig veel suc6 toegewenst

:duim

Comment

Ga na oogst ook zeker wat te test aanbieden, maar het eerst komende zomer tot een oogst te brengen.....

We duimen op goede omstandigheden en geen rippers.

Grtz
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ik hoop het ook voor je dat alles goedgaat.
          Ik ga je zaadkweek volgen. Ben gek op zaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
            geil topic man, ik kom graag terug hier ..

we zijn mentaal al aan het kruisen, dus we kunnen weer een ballonnetje verder prikken:

toen ik ergens in een topic vertelde dat ook ik mijn eigen en voor persoonlijke doeleinden gekweekte zaden had verkregen door de snelste (mooi symmetrisch in het bijzonder maar niet onbelangrijk ook zonder geur die ik afstotelijk vond) man te gebruiken kreeg ik als reply iets in de trend van:

met als uitleg nadat ik vroeg waarom doe je het zo?:

dus ik stel hier ook de vraag:

@LR2: waarom de snelste / -dat ie goed moet ruiken is zoizo een evidentie-

Nou, in een buitenkweek wil je graag vroeg klaar zijn om meerdere redenen: langere lichturen, hogere lichtintensiteit (scheelt niet veel, maar toch) en minder kans op regen. Als de ouders genetisch vroege klokken hebben, loop je dan dus ook minder kans op toprot. De plant kan dan helemaal afbloeien.
            Niets daar voordelen als een plant geen autoflower is, maar wel vroeg bloeit.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

de grootste amateurs zijn die van 10 voor 12, die alles denken dat wat op het net staat ook echt allemaal zo is.

fout 1.

fout 2 iedereen leerd door het veel te doen, dus dat je zaad kweekte is al een begin, zo ga je op ontedekking uit en ga je ervaren en leren.

verglijkhet als het rijbewijs, je kunt niet meteen perfect rijden door je rijbewijs te halen, je leert het pas echt door het veel te doen

ergens moet een start zijn succes allen.
              en veel plezier en geluk gewenst

Comment

Ik ben het grotendeels met Angel eens.
                Knettergek wordt je af en toe van die figuren die ipv behoorlijk studeren direct komen vragen "waar heb ik die piemel voor, en wat gebeurt er als ik hem in een molshoop steek"

Er lijkt steeds minder zelfredzaamheid te zijn.
                Of men is zo eenzaam dat ze domme vragen stellen voor wat aandacht.

Maar om het positief te houden; maak ierdbei x new dame blanche F2. en noem hem White Frisian Dame
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Toprot is bij zaadkweek geen probleem heb ik zelf ervaren? Waarom dan snel.
                  Autoflower is idd wel snel klaar maar het valt me nog steeds tegen eigenlijk.
                  Ik moet er altijd een stuk of 20/30 zetten om te krijgen wat ik wil.
                  En dan nog is de kwaliteit vaak erg ver te zoeken. Of ik heb altijd de verkeerde haha
                  Ruderails zijn zoieso "piep"

Vorig jaar autohaze gezet en beviel me eigenlijk wel goed al ben ik een doorgerookte groene hond.
                  Het wordt dus al wat beter allemaal dat autoflower gedoe.

Is misschien wel beter om het sneller te leren maar goed hij heeft regulier zaad en geen autoflower.

Bubbleisious X blueberry lijkt me wel wat. 2 zoetjes bij elkaar
                  Bluebbelisious mm

Comment

Waarom snelle/vroegbloeiende ouders?
                    Omdat de kinderen dan ook vaker wat vroeger zijn. Daar wil je van roken, toch? Dan is vroegbloei beter om de redenen die ik eerder noemde. Een vroege soort is niet direct ruderalis. Er bestaan ook early sativa en vroege indica's.
                    Toprot in een zaadkweek kan de zaden beschadigen of zorgen dat ze slecht afrijpen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Toprot in een zaadkweek kan de zaden beschadigen of zorgen dat ze slecht afrijpen.
                      En waaruit concludeer je dat slecht afrijpen of beschadigen? gelezen ergens?

Tijdens het rijpen van zaad zit er een vetlaag om het zaadje waardoor vocht schimmels en bacterien niet eens kunnen doordringen. en na het rijpen is het de bedoeling dat de plant verrot en het zaad eruit valt.

Ik zou daar wel eens een praktisch voorbeeld van willen zien dan (geen theorie!)want mijn zaad blijft vaak tot na nieuwjaar buiten in de plant zitten en die planten zijn dan echt wel al heel erg rot... Vaak kom ik eraan en dan vallen er al 100 zaadjes uit die ik dan oprapen moet
                      Vaak komen er van de 100 zaadjes 99 uit dus waar haal je die kennis vandaan dat het niet goed voor je zaad is?
                      Ook in het voorjaar komen zaadjes uit die ik heb laten liggen, daar gaat de grasmaaier dan overheen als de katten ze niet al opgegeten hebben

Ergens klopt het ook niet at je zegt want alleen het beste zaad blijft over, de strontzaadjes vergaan dan vanzelf die duw je dan tenminste niet voor niks in een pot! lege zaadjes en zo...Zo gaat dat in de natuur.
                      Leuk dat soort snelle kinderen die niet uitkomen. als er van de 10 zaadjes 9 uitkomen zit je ook maar op 90%. bij af zou ik ook wachten tot plant het zaad vallen laat ongeacht zijn staat van ontbinding ik denk dat dat ook een beetje een persoonlijke keuze is van jou ofniet?

Ontkiem er eens 100 en kijk hoeveel er opkomen, dan kun je ook goed zeggen hoeveel procent.
                      Met en reguliere plant die 2,5mtr is haal je makkelijk 500/1000 zaadjes af! dus 100 ontkiemen is toch geen probleem.

Af zaad gaat sneller maar ook deze hebben hun tijd nodig.
                      Je kunt lege zaadjes trouwens heel makkelijk herkennen als je een goeie weegschaal hebt. ze zijn bijna allemaal even groot en elk zaadje moet ongeveer hetzelvde gewicht hebben. als er eentje dan maar 0,0050 ipv 0,0100 weegt is ie leeg en kun je die weggooien.
                      Heb je wel een goeie weegschaal nodig die je kunt ijken op bv 1zaadje zo kun je van elk zaadje het verschil bekijken.

Comment

Je lokt 'n discussie uit Sudoma, maar je wilt geen theorie. Let vooral op mijn gebruik van het woordje KAN
                        Leuk dat soort snelle kinderen die niet uitkomen.
                        Hoe kom je daarop?
                        Mijn wederwoord is:
                        Leuk hoor, trage soorten die in December beginnen te bloeien. Komt vast een heerlijke roker/zaadjes vanaf!

Comment

Haha wel leuk.

Naja
                          situatie 1 heb ik nog nooit meegemaakt.
                          Situatie 2 maak je de fout je zaad vochtig op te bergen.
                          Deze 2 zijn dus menselijke fouten.
                          Als jouw plant toprot krijgt in de zomer doe je toch wat fout want normale niet af planten bloeien niet in de zomer. Die schimmel of bacterie is dan heel iets anders als toprot.
                          Toprot kun je vergelijken met groente die schimmelt. Als er geen groente is kan deze ook niet schimmelen.
                          (ben het dan wel weer met je eens als het een natte zomer is dat je kans hebt op schimmels die wat je plant kunnen verzieken.)
                          Schimmels kunnen meestal worden opgespoord en worden worden vernietigd.) toprot niet.
                          Rot gaat van binnenuit. Een schimmel groeit eerst aan de oppervlakte voordat deze binnendringt.
                          (is ook niet altijd waar maar goed)

Bij de 2de is het ook logisch dat als je zelf het zaad niet goed opbergt dat het dood gaat. Die bacterien zijn dan weer net iets agressiever en zoieso is na 4weken meestal salmonella aanwezig.
                          Bepaalde bacterien kunnen je zaad idd van binnenuit aanvallen. Stinken naar riool of juist heel zoet.

Dat die snelle kinderen niet uitkomen: dan doel ik op snel gehaast en te vroeg gewonnen zaad dat nog niet klaar was.

Als jij zoals je aangaf wacht tot ze hun navelstreng hebben verloren zit je ook goed. Klaar = klaar. Dat zijn we het dan weer eens

Maar ik snap je punt. Het zal wel een persoonlijke mening zijn dan.
                          De een denkt er zo over en de ander weer zo.

Comment

Heb slechte ervaring met Growerschoice moet ik eerlijk zeggen.
                            Wel eens goede zaden gekregen, maar ook hele slechte zaden, en als je dan een mail stuurt krijg je een boze e-mail terug, niet even netjes de brief openen of afsluiten (met met vriendelijke groeten etc). En dan word de schuld op je afgeschoven etc.
                            Zeer klantonvriendelijk (Zadenbedrijven en leveranciers die GC kennen weten ook wel hoe hij is achter de rug van klanten om en hoe hij zijn zaken regelt) maar er zijn genoeg domme klanten die bestellen er nog.

Comment

Dat zal altijd zo blijven bij verschillende types.

Vaak ligt het ook aan de eindgebruiker maar idd krijg je slecht zaad ofzo moet je dat als (verkoper) gewoon rechtzetten.

Comment

Bezig...
                              X