Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte spinnen vallen mijn plant aan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Witte spinnen vallen mijn plant aan

Korting op 420shop
    Goedemorgen,

Ik kwam er laatst achter dat 1 van de bladeren van auto lemon haze helemaal vastgekleefd zat aan de andere ook zaten er wat gaatjes in. Het bleek dat ze door een spinnenweb helemaal aan elkaar zaten. Vandaag kwam ik weer 2 van zulke bladeren tegen, deze waren gelukkig nog niet aangevreten. In het web zit een geel witte spin (zie foto's).IMG_20140617_103049405.jpg IMG_20140617_102957704.jpgIMG_20140617_103115843.jpgIMG_20140617_103121835.jpgWat doe ik hieraan, het lijkt erop dat zolang ik het goed in de gaten houd ik ze dood heb voordat ze de bladeren opvreten maar is er ook een meer permanente oplossing? De planten zitten nu een weekje in de voorbloei en zijn ongeveer 40cm hoog. Ook zitten er wel eens mieren op mijn plant maar dat kan niet echt kwaad toch?

THX!
    Jan

Re: Witte spinnen vallen mijn plant aan

Dat doet die spin niet laat die maar lopen die is juist opzoek naar tuig dat je plant op wilt eten.Wat je ziet dat doen slakken.

Comment

Bijna alle 40.000 soorten spinnen zijn carnivoren.

Die eten geen groente, alleen vlees.
      Nuttige beestjes dus.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ook zitten er wel eens mieren op mijn plant maar dat kan niet echt kwaad toch?
        de mieren niet neen maar wel die bladluizen die die mieren komen melken!

Comment

zie je mss ook slijm sporen, op de grond enzo? dan zijn 't zeker slakken!
          zoniet wss ander gespuis!!

Comment

Wanneer komt part2 uit.
            White spider plant attack part2 it`s not what it looks,snails indisguise

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb 5 planten staan en nergens zitten er van die gaten in ook zie ik geen slijm sporen. Het zouden misschien wel slakken of zo geweest kunnen zijn, dan is het wel erg toevallig dat ze precies op het blad zijn gaan zitten waar die spin ook zn nest aan het bouwen was.

Op deze foto kan je zien dat de spin het blad helemaal naar binnen vouwt en er dan binnenin gaat zitten. IMG_20140617_111737256.jpg
              Nog even een betere close-up van het beestje IMG_20140617_111716762.jpg

Ik dacht misschien is het een bekend soort ongedierte maar blijkbaar niet dus. Stelt me al een hoop gerust. Maar wellicht inderdaad MWay, snails indisguise

De dames staan er verder goed bij dacht ik IMG_20140617_111449886.jpg

Groetjes

Comment

Dat ziet uit als een komkommerspin. Ze voud dat blad om daar een nestje te maken en eieren te leggen. Verder zal ze geen schade aan j plant berokkenen.

Die mieren zijn wel verdacht he, een mier heeft normaal niks op een plant te zoeken tenzij ze er zijn omdat ze daar bladluizen melken! Maar dat schreef ik reeds.

Comment

De spinnen zijn er vanzelf vandoor gegaan of het waren er maar vier en zijn allemaal dood. Verder geen last meer gehad van ongedierte

Comment

Bezig...
                  X