Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad ontkiemt niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaad ontkiemt niet

Korting op 420shop
    Hallo,
    ik ben francis,
    een beginneling voor de duidelijkheid
    Ik had zaad gekocht,
    heb het in een glaasje water gelegd.
    Alle zaadjes naar de bodem maar uit
    geen enkel zaadje zie ik iets wit ofwat daar oplijkt
    Weet iemand hoe dit komt?
    zaadjes liggen er al 5 dagen in!
    Mvg. Francis!

Re: Zaad ontkiemt niet

dan zullen ze nu misschien wel rot zijn van binnen!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

zodra ze zinken moeten ze in stekgrond, pads, of wat dan ook..
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

Comment

Ik heb geprobeert ze toch in een potje te steken! Hoe kwam het dan dat er geen wit steeltje uitkwam?
        toch bedankt!

Comment

je laat ze maximaal 24uur in water liggen en dan gewoon in de grond. en na max 10 dagen komt ze boven

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en gelieve je ook voor te stellen waar dat moet
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Er komt geen wit steeltje - dat is eigenlijk een worteltje - uit als ze er geen zin in hebben. Maar 10 dagen onderwater dat is nogal lang. Die zijn waarschijnlijk verrot.
            Nieuw zaad kopen dus, in vochtige(!!!) potgrond/zaaigrond duwen, en wachten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Komt in orde bedankt!

Comment

Probeer desnoods volgende keer tussen vochtige keukenrol, zo is het hier nog nooit mislukt.
                Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Zaad ontkiemt niet

In een glas kan ook gewoon maar zoals eerder al aangehaald niet langer dan 24u, ik doe ze er al uit rond de 17u, zowiezo moeten ze wel zinken, maar geef ze nu en dan is een tikje dan zul je gelijk zien of ze er klaar voor zijn.

Daarna gewoon potten in vochtige grond en geduld hebben

Comment

Zinken of drijven...Ik geloof dat niet zo. Oudere zaadjes zinken nooit. Ook niet na 12-16 uur.
                    Als ik dan een hand zaad in het water (+H2O2) gooi, dan zinken er misschien een paar, en de rest drijft.
                    Na een dag gaat alles de grond in en onder de lamp, of het drijft of niet, of er een "steeltje" aan zit of niet. 90+ procent komt op.

Dat waterbadje is alleen om de schil van het zaadje wat soepeler te maken en de waterstofperoxide in dat badje doodt eventuele schimmeltjes.

Als je ze 5 dagen in water hebt liggen, en er gebeurt niks, kun je rustig nieuwe zaadjes bestellen.
                    En eens een andere manier van ontkiemen proberen misschien.
                    Er zijn wel 10 topics waar alle manieren opgerakeld worden.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja klopt die van mij zinken ook niet allemaal uit zichzelf, maar als je ze na enkele uren eens een tikje geeft doen ze dit wel.....zo ervaar ik het toch, ik heb dan weer nog geen enkele gehad die niet gezonken was....

Tenzij ik dus nog nooit oud zaad gehad heb, maar wat is oud dan? Dusja

Anyway er zijn veel manieren om dit te doen , dus maak je beter zelf uit wat je het beste vind!

Mijn percentage is wel flink verhoogd sinds ik uit de watten ben kan ik me maar 1 herinneren die niet opkwam en dat was een groen zaadje daar vreesde ik een beetje voor op voorhand...

Comment

Ik heb een trukje geleerd om mijn tarwegras te ontkiemen. En dit ook toegepast op mijn wietzaadjes. Zijn binnen vier dagen al een klein plantje geworden. Ze moeten namelijk niet alleen nat zijn maar ook in het donker staan. Zet ze dus in de kast als je ze tussen een keukenpapier doet. Of als je in aarde kweek, leg er dan een klein laagje (1 cm) aarde overheen en een sellofaan erover om de vocht in de aarde te houden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

Cannabis is niet lichtgevoelig om te kiemen dat kiemt zowel in licht als in donker. Bij tarwe is het idd wel belangrijk dat er geen rood licht bij komt, maar cannabis is hier niet gevoelig voor. Er zijn lichtkiemers die juist rood licht noidig hebben om te ontkiemen en donker kiemers die je juist onder de grond moet stoppen om ze van rood licht af te schermen (of donker ontkiemen) Maar ons plantje kiemt zowel in licht als in donker.

Het is echter wel van belang dat wanneer je cannabiskiem haar lobblaadjes boven de grond heeft ze meteen licht krijgt anders blijft het strekken en verbruikt ze waarde volle z-melen uit de lobbladeren!

Je kunt dus niet zomaar iets wat voor tarwekiemen werkt ook toepassen op andere planten.

Comment

Bezig...
                          X