Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes willen niet uitkomen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaadjes willen niet uitkomen

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik ben nogal nieuw op dit forum en ik heb een probleem...

Ik had een tijd geleden 5 hybride zaadjes gekocht en die had ik laten ontkiemen in een glas water, wat goed lukte. Die had ik meteen in een grote pot gedaan en de grond elke dag vochtig gehouden met wat water. En op mijn balkon gezet waar het erg warm wordt met de volle zon erop.

Het duurde nog best lang, zo'n 5 dagen voordat er een klein groen knopje naar boven kwam kijken... Maar ze kwamen niet helemaal naar boven en heb nu ook wel vastgesteld dat ze dood zijn. Waarschijnlijk teveel water gegeven?

Daarna kreeg ik nog 10 andere hybride zaden binnen + 1 zaadje wat geen hybride is. Die had ik allemaal een dag of 2 in vochtig wc papier gedaan en in een plastic bakje met deksel gedaan zodat het vochtig en warm bleef van binnen.

Toen kreeg ik zo'n Spongepot van een vriend en had toen de 10 hybride zaden daarin gedaan en de instructies goed uitgevoerd. Die gingen daarna in een propagator. Een paar dagen laten was het ene normale zaadje in het wc papier erg goed ontkiemd, de wortel wou al gaan krullen, dus die had ik snel in een grote pot gedaan. En die groeit nu best aardig buiten. Alleen bij de 10 hybrides in de Spongepot gebeurde helemaal niks. Bij slechts 1 zaadje kwam een zeer klein worteltje na 3 dagen ofzo. Ze staan sinds de 15e van deze maand in de Spongepot en niks gebeurd.

Dus besloot ik ze van de Spongepot weer op vochtig wc papier te leggen in een bakje, omdat dat goed ging met het andere zaadje.

Maar na 2 dagen is er nog helemaal niks veranderd. Zelfs dat ene zaadje met een piepklein worteltje is niet gegroeid.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Gr Timmeeh!

Re: Zaadjes willen niet uitkomen

Een speciale link voor je.

Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

welke zaden en waar gekocht?
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
        welke zaden en waar gekocht?
        De zaden die niet willen uitkomen zijn Mazar autoflowers van wietzaadjes.nl

Ik had vanmiddag waterstofperoxide bij Etos gehaald en daar staan ze nu in, 50 ml waterstofperoxide en 250 ml kraanwater. Ik ben weer thuis en er zitten nu veel bubbeltjes in het water en sommige zijn naar boven gedreven. Misschien dat het gaat lukken...

En de 5 die doodgingen in het begin zijn Big Devils, ook huismerk van dezelfde site, maar dat kwam waarschijnlijk dus door teveel water geven, maar daar heb ik nu wat tegen gevonden dus dat kan ik niet meer doen.

Hier mijn kleine meid die het wel doet... Een white widow:
        Last edited by Timmeeh; 20 July 2014, 17:53.

Comment

Probeer ze eens gewoon in aarde, lightmix, te ontkiemen. In klein potje voor het raam.
          Met misschien 5 druppels water, tot ontkiemen plastic met gaatjes erin erover heen.
          Na het ontkiemen als ze ca. 4cm groot zijn overpotten naar eindbestemming.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Probeer ze eens gewoon in aarde, lightmix, te ontkiemen. In klein potje voor het raam.
            Met misschien 5 druppels water, tot ontkiemen plastic met gaatjes erin erover heen.
            Na het ontkiemen als ze ca. 4cm groot zijn overpotten naar eindbestemming.
            Bedankt voor de tip, maar is het niet zo dat zaadjes juist veel water nodig hebben om te ontkiemen? Dat lees ik tenminste overal.

Comment

Ik zou beginnen met gewoon het kraantje in de keuken een keer te gebruiken om water te halen voor je zaad ipv peroxides en sh*t, wat is het volgende? Uranium ofzo, lees een keertje serieus de verslagen die hier allemaal al staan geschreven ( als je het meent waar je mee bezig bent), das mijn goede raad...

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Gewoon een potje zaai en stekgrond nemen en 'The Berry Way' toepassen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                    Gewoon een potje zaai en stekgrond nemen en 'The Berry Way' toepassen....
                    Is dat niet gewoon hetzelfde als Spongepot? Dat werkte bij deze zaadjes niet. :/

Comment

Of eens een keertje rondlezen om 'Berry' te leren kennen, daar zit volgens mij het probleem.

Comment

Bezig...
                      X