Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over buiten planten en het weer actueel.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over buiten planten en het weer actueel.

Ok ik zal morgen nieuwe foto's plaatsen. Nu een vraagje riekt een stinkwants naar zwavel of rotte eieren soms?
    Als het dat is hebben die beesten mij goed liggen lol

Comment

Wortel rot en daar door zouden je toppen stinken ? wortels rotten niet zomaar weg.
      P.s Waarom stel je de vraag over de geur nu weer terwijl er al antwoord op is gegeven door K1
      Toon een foto van die plant want word wel nieuwschierig

Googel effe Stink wants
      Last edited by belladonna; 31 August 2014, 22:31.
      God was never on your side..

Comment

@ Belladona Omdat die geur echt niet normaal is toch?
        Nu Ok ik ga mij rap afvragen wat er is met men plant maar ja heb ook nog nooit geweten dat een plant ruikt naar rotte eieren.
        Nu ik kan je verzekeren dat er op vele andere sites nog mensen dit tegen gekomen zijn en daar spreken ze dan van wortelrot. Geen schrik ik heb nog niets gedaan met men plant enkel voor het zekere regenwormen in mijn grond gedaan.
        Door die enorme hoeveelheid regen zat de logica niet echt ver dus dacht ik aan wortelrot. Maar dan spreken ze over verpotten enzo en dat kan niet meer.
        Het eerste wat ik dacht is van " als men toppen rieken naar da maar mijne grond stinkt niet kan ik geen wortelrot hebben"
        Sorry als ik rap zaken zeg dat geen steek houd maar als leek is het moeilijk. Ik probeer een mooie oogst te hebben niet enkel voor mij maar ook om te tonen aan iedereen die mij geholpen heeft dat het de vruchten afgeworpen hebben.
        Ik wil me dan bewijzen naar men " meester" dat het duidelijk wel geholpen heeft.
        Ik ga straks nog wat foto's plaatsen.
        Die in de volle grond niet want daar gaat alles goed enkel ambetante rupsen.

maar zal foto's maken van mijn 2 andere planten waar het eigenlijk niet zo goed gaat.

Ik heb dan ook stamrot tegengekomen. Enkel op de zijtakken maar dat heb ik al verholpen door het af te schrapen die plekken en er kaarsevet op te doen zodat het niet verder ga rotten.
        Ik heb ondertussen ook zitten zoeken naar wat een stinkwants kan ruiken maar geen beschrijving momenteel maar zou er niet van verschieten dat het die gastjes zijn want was er op 1 dag 3 tegengekomen en weg gedaan.
        Naar het schijnt stinken die niet enkel als ze in gevaar zitten maar werkelijk continue. Maar dat ben ik nog niet tegengekomen die stank. Mischien nu wel en misschien door het eten van bepaalde planten dat hun geur nu net op rotte eier geur trekt.
        Ik weet het nog niet.

nu ik wil niet paniekerig overkomen maar ik weet graag alles over die planten.

groeten

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

P.S volgende kweek is toch binnen zenne. Bij buiten kweek in pot wordt ik helemaal zot volgend jaar 1 in volle grond nog doen maar de rest binnen in een tentje ofzo.

Foto0181.jpgFoto0182.jpgFoto0183.jpgFoto0184.jpgFoto0185.jpgFoto0186.jpg

foto 1 en 2 zijn schrapende rupsen foto 3 en 6 weet ik niet wat mankeert maar blaadjes worden geel en gaan hangen. Foto 4 is 1 van de rottende takken die ik al behandeld heb en foto 5 weet ik dat het wantsen zijn
        Dus ik kan jullie verzekeren dat ik werk heb aan men planten

Foto0165.jpg
        even een foto ook van men poes om de zaken wat op te vrolijken

Even erbij plaatsen waar ik dit gelezen heb van rotten ei geur bij plantjes.

het gaat slecht met de nlletjes
        door een stommiteit heb ik ze met een spuit water gegeven waar echt oud water in zat.
        toen ik het merkte had ik alle planten hier al water mee gegeven.
        ineens rook ik de geur van rotte eieren

have 4 plants (A,B,C,D) all the same in veg, 1 inside (A), 3 outside(B,C,D), can noticeably see the difference because plant A is bigger and bushier than those outside, soil mix is compost with added ferts, also have some 777's in there too with 15% sand in the mix, lime and other added nutrients that was in the compost mix, now the soil mix is great its working like a charm,

Plants C & D have no real smell, plant B stinks like weed and 1 or 2 of the internodes on it are twice the size than the internodes on plant C & D , yet all 3 outside plants are the same height, not really concerned about that though,
        plant A smells like eggs/sulfur at the top, its not a nice smell at all, this has only happened after the last watering yesterday (which also contains liquid feed), and also plant A (zee eggplant) seems to droop for a while the next day after watering when usually it only does this at night time then perks itself right back up before im awake the next day, but when i water it, it stays droopy for a while.
        I know im not overwatering or watering too often either because i allow the soil to dry out fully before watering again, which usually takes about 5 or 6 days.
        Help guys
        Thanks

It died. I had hope for her because she started to perk back up again but over night something happened, guess the flush didnt work as well as planned, however my other 3 are loving their new outdoor grow box, I also have 6 newborns Guess it was only 1 plant anyway, but at least ive learned from this. Gonna hit me up some info on zinc/def, thanks guys
        Bud:smoke:

dit zijn texten die ik gelezen heb over die geur daarom denk ik dat het echt wel kan bestaan die geur door iets in die planten.

Beste mensen,

ik heb het gevonden wat het is die geur. Net deze morgen weer een groene stinkwants weg gedaan van men plant. In het begin stinkt die gewoon en echt niet aangenaam. Nu na een tijdje als die geur zich gemengd heeft met zuurstof begint het echt enorm te rieken naar rotte eieren.
        Ik heb de test nu gedaan en plots na dat ik hem van die bepaalde plant had afgedaan begon mijn plant naar rotte eieren te ruiken.
        Dit is eigenlijk goed voor als er mensen dit ook eens tegenkomen.
        Last edited by Matsy80; 1 September 2014, 10:03.

Comment

Nog even wat opgezocht over bepaalde wantsen en hun geuren. Ik ben deze morgen een wants tegengekomen en ben gaan kijken welke dat deze was en ben tot nog een ontdekking gekomen over deze wants dat die ook die geur verspreide die ik rook.

Een algemene bodemwants (ook wel: grondwants) in mijn omgeving is deze Kleidocerys resedae. Ze zijn echter vrij klein met zo'n 4-6 mm lengte en vallen daarom niet erg op. Toch wel een erg mooi wantsje dat meestal leeft op berken, soms ook op els. Ze worden (ten onrechte) ook wel berkenwants genoemd, maar die Nederlandse naam is al gegeven aan Elasmucha grisea, zie hier. Kleidocerys resedae heeft dus geen Nederlandse naam en dat geeft dikwijls verwarring. Een passende naam zou kunnen zijn berkenbodemwants. De wantsen zitten aan de onderkant van de bladeren. Ze leven van de zaden (alle rijpingsstadia) van de waardbomen, maar ook in de strooisellaag zoeken ze de zaden wel op. Soms eten ze ook eitjes van andere insecten. Ook worden wel kleine andere beestjes gegeten (leeggezogen). Ze zijn volkomen onschadelijk, zoals de meeste wantsen. Helaas komt deze wants soms in zeer grote aantallen voor. Ze verspreiden zich dan buiten de bomen en kunnen ook binnenshuis komen. Bij afweer tegen gevaar kunnen ze een zure stinkende uitscheiding produceren en bij massaliteit van deze wantsen kunnen ze zo overlast geven

download (1).jpg deze wants geeft dus die zure rotte geur af blijkbaar maar die is ook ok ik ga die laten zitten want zaad heb ik toch niet en die eet ook andere beestjes op dus die is wel ok dan

Comment

Tadaaaaaaaaaaaaaaa
            God was never on your side..

Comment

waar google toch niet allemaal goed voor is
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Yep maar wel na 4 dagen te zoeken hehe :p Toevallig het beestje gezien en huplakee :p

Comment

Bezig...
                X