Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant bloei ruikt naar rotte eieren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant bloei ruikt naar rotte eieren

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Deze morgen ben ik gaan rieken naar mijn planten en 2 van de 3 rieken naar rotte eieren.
    Ik heb ze voor de bloei voeding gegeven met een NPK van 16-9-20.
    Weet iemand hoe dit komt want heb al gelezen dat van sommige hun plant sterft na die geur.
    Als het zo is kan dit tegengehouden worden?

Mijn 2 planten staan nu 2.5 weken in bloei.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb Ondertussen gelezen dat dit kan komen door wortelrot
    Nu tis de eerste dag dat ik het riek dus heb ik extra regenwormen in mijn grond gedaan zodat ze de grond weer extra gaan luchten en de slecht wortels opeten.
    ik hoop dat dit zal helpen want heb al gelezen dat vanaf je dat riekt uw plant zeer rap dood gaat.
    Die overvloedige regen heeft er echt niet goed aangedaan

Weet er iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Heeft er iemand dit al tegen gekomen?
    want nu lees ik ook nog andere dingen.
    Kan er mij hier iemand zeggen waarom ik die geur heb?

Als jullie kijken mogen jullie ook wat zetten e voor te helpen?

Re: Plant bloei ruikt naar rotte eieren

Nee, ik denk dat niemand het voor je kan verklaren. Zwavel of boterzuur ruikt naar rotte eieren, maar lijkt me sterk dat het vanuit je plant komt.

Zoveel paniek in 2 uur, 3 topics gestart per week met nagenoeg dezelfde vragen en problemen die al honderden keren (per jaar!) opgelost zijn. Ik staak - met alle respect - mijn hulp aan je.
    Er bestaan geen domme vragen, maar wel onhandige en overbodige paniek om ieder scheetje dat voorbij komt waaien. Als je zo angstig steeds van alles onnodig probeert te voorkomen, dan is dat helemaal niet goed voor jou en ook niet voor je planten.
    Je wilt het graag goed doen, snap ik, maar die plant kan het zelf prima zonder jouw hulp! Echt waar!
    Ik weet niet of ik het eerder tegen jou zei of tegen iemand anders, maar je moet niet steeds op zoek gaan naar problemen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Plant bloei ruikt naar rotte eieren

Kijk ik zeg je dat men plant naar rotte eieren riekt en dat niet normaal is. Op sites in Amerika staat het er vol van en de een zegt dat dit te maken heeft met wortelrot. Als dit het geval is kan ik toch in paniek schieten of niet soms?
      Planten gaan kapot met wortel rot.
      En als ik het niet vind is het dan niet normaal dat ik het vraag aan mensen met meer ervaring dan ik??????
      Maar ok ik zal niet meer vragen achter hulp.
      Maakt me geen bal uit maar ik dacht toch dat dit forum diende voor als je hulp nodig hebt aan info dat deze kan gegeven worden!!!!!!!!!!!
      Maar weet je geen probleem zal niets meer vragen.
      Bladeren gaan hangen bloem riekt naar rotte eieren of zwavel dus is dit dan geen probleem?????????

Bedankt!

Comment

Bezig...
      X