Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deze staan lekker in Bloei, maar in welke week?? #The Church

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Deze staan lekker in Bloei, maar in welke week?? #The Church

Korting op 420shop
    Hey,

hoeveel weken staan deze dames in bloei denken jullie? En moet ik ze wat meer voeding geven? ik geef plagron Bloom, Green Sensation & Sugar Royal. grtjs

lekkerrrrr.jpgDSC01487.jpgDSC01486.jpgDSC01482.jpgDSC01479.jpgDSC01477.jpgDSC01472.jpgDSC01468.jpgDSC01467.jpgDSC01466.jpgDSC01458.jpg
    Last edited by x snowboard; 13 September 2014, 14:24.

Re: Deze staan lekker in Bloei, maar in welke week?? #The Church

Zie bladprobleemoplosser en doe een trichomencheck. Dan hoef je geen weken te tellen. Niemand kan dat precies zeggen; een snelle pheno is na 1 week veel verder dan een trage. Of een plant met gebreken is ook trager, een gezonde plant weer sneller. Dan valt dat hele 'weken tellen' weg. Er is geen pijl op te trekken als er alleen foto's te zien zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Zie bladprobleemoplosser en doe een trichomencheck. Dan hoef je geen weken te tellen. Niemand kan dat precies zeggen; een snelle pheno is na 1 week veel verder dan een trage. Of een plant met gebreken is ook trager, een gezonde plant weer sneller. Dan valt dat hele 'weken tellen' weg. Er is geen pijl op te trekken als er alleen foto's te zien zijn.

Wat bedoel je met trichomencheck? Als ik nu een stukje onder mijn microscoop leg, zal ik heldere trichomen waarnemen... Maar hoe kan ik onderzoeken hoeveel weken ze dan nog moeten? Ik kan toch niet weten tegen wanneer de trichomen amber gaan zijn? Of is er daar een manier voor?? ik hoop van wel ! :o

groetjes

Comment

eens de trichome's melkachtig zijn begin je met spoelen voor 2 weken (spoelen is enkel water geven zonder voeding) tegen dat de 2 weken voorbij zijn zal je ongeveeer 50/50 amber milky hebben
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

denken aan knippen. Die methode hanteer ik het liefst als ruwe schatting, maar je kunt er wel gemakkelijk een week of 2/3 naast zitten. Vandaar dat die trichomen meer uitkomst bieden.
          Dus met calyx heb je een schatting met een afwijking van 2/3 weken, zwellen die niet meer, dan kijk je naar trichomen.
          Met trichomen heb je dan een schatting met een afwijking van +/-7 dagen. Ik oogst het liefst op de derde dag van die 7 dagen (meer milky dan amber) en een ander doet dat het liefst nog twee weken later (meer amber dan milky).

Een week met koud weer, maakt weinig verschil qua groei/bloei. Een droge week met warm weer kan 2 koude weken rechttrekken. -> vandaar dat verpakking-bloei-weken niet te vertrouwen zijn.

Het blijft altijd een beetje natte-vinger werk in de buitenkweek. Op het gevoel gaat het bij mij heel aardig, maar dat heeft wat jaren mogen duren voordat het zover was.
          Je zou eventueel foto's van rijpe autoflowers als referentie kunnen gebruiken voor hoe 'rijpe' buitentoppen er uit zien.

Spoelen is trouwens alleen nodig als je vloeibare voeding gebruikt. Ik vind het zelf onzin in de buitenkweek, vooral met dit weertype vraag je dan om wortelproblemen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mooi verhaal LR2 thanxs

Comment

Het geduld ook om dat elke keer weer opnieuw uit te leggen
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X