Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek incl. foto's en een vraag.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek incl. foto's en een vraag.

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen.
    Toen ik 16 was me eerste plantje geprobeerd te kweken maar veel te weinig aandacht gegeven en dus helemaal niks geworden.
    Nu een aantal jaar later een serieuzere poging een Amnesia Haze buiten te kweken.
    Veel gelezen op dit forum en zeker stukken wijzer geworden op heel veel punten maar nog steeds wel een beginner.
    Ze staat nu een 4 a 5 week in de bloei maar heeft helaas erg veel last van meeldauw wat na de behandeling met Bayer Garden helaas niet wou verdwijnen.
    Heeft die zeer nadelige gevolgen voor de tijd dat die nog moet bloeien aangezien het weer er nou niet echt beter op wordt.
    Mijn belangrijkste vraag voor nu is of de plant er los van de meeldauw een beetje fatsoenlijk bij staat en of er nog bladeren geknipt moeten worden.
    Zie namelijk veel mensen hun plant die bijna klaar is voor de oogst helemaal zonder blad.
    En de tweede vraag is hoeveel week die +- nog zou moeten voor de oogst.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Hieronder een aantal foto's:

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

EDIT: Excuses voor de oogst vraag maar aangezien ik er nou niet echt uit op kan maken of de trichomen melkachtig zijn of nog gewoon doorzichtig.

Re: Eerste kweek incl. foto's en een vraag.

Meeldauw moet je meteen behandelen, niet laten zitten. Topics daarover staan in de helpdesk.
    na de behandeling met Bayer Garden
    Bayer garden wat ?
    Bayer Garden is een lijn, er staat nog meer achter. Bayer Garden Muizen, Bayer Garden Calypso, dimanin, Infinito, Microsulfo ? ?
    Heb je de gebruiksaanwijzing precies gevolgd ?

Om de trichomen te zien heb je een vergrootglas van 20x of meer nodig, dan kun je dat prima zien.
    Amnesia moet toch meestal wel 9-10 weken bloeien, dus dan zit je net op de helft, dus te vroeg voor de trichomencheck.
    Ga je bladeren verwijderen gaat de fotosynthese langzamer, dus duurt het nog langer, of blijven de toppen kleiner.
    Bovendien maak je wonden op de plant, waardoor de toprot-schimmel zich in de plant nestelt, met later als gevolg toprot.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb Bayer Garden Rosacur concentraat gebruikt.
      Ik durf de plant niet meer onder te spuiten met het middel omdat ik bang ben dat het op de toppen komt en ik zo rot krijg of is dit verwaarloosbaar?
      En aangezien er 21 dagen voor de oogst ook geen Bayer Garden Rosacur concentraat mag worden gebruikt weet ik niet of het nog nut heeft.

Comment

Je zou enkel het blad kunnen behandelen met sponsje of kwast.

Comment

Dat is misschien wel een goede optie, zit alleen wel wat werk in maar dat hindert niks.
          Vandaag een loep bestelt en dan maar eens goed de trichomen bekijken.

Comment

Vandaag de plant met de spons behandeld en de meeldauw is bijna zo goed als weg! Wel bijna een uur mee bezig geweest maar hij ziet er stukken gezonder uit.

Comment

@fostex

Heb je bayer gebruikt met je spons of alleen water?

Zit namelijk met het zelfde probleem hier. Niet zoveel als bij jou maar ik haal elke keer het blad eraf waar ik meeldauw op spot. Ook heb ik het op een aantal steeltjes en op kleine topjes onderin ontdekt. Deze heb ik ook weggeknipt. Probleem is ook dat ze nog zeker een week of twee kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fostex View Post
                Vandaag de plant met de spons behandeld en de meeldauw is bijna zo goed als weg! Wel bijna een uur mee bezig geweest maar hij ziet er stukken gezonder uit.
                Mooizo. fingers crossed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chillmr View Post
                  @fostex

Heb je bayer gebruikt met je spons of alleen water?

Zit namelijk met het zelfde probleem hier. Niet zoveel als bij jou maar ik haal elke keer het blad eraf waar ik meeldauw op spot. Ook heb ik het op een aantal steeltjes en op kleine topjes onderin ontdekt. Deze heb ik ook weggeknipt. Probleem is ook dat ze nog zeker een week of twee kunnen.

Comment

Bezig...
                  X