Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zaden tegen toprot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke zaden tegen toprot

Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum en ik start dit jaar mijn eerste buitenkweek, alleen doordat er zoveel seedshops en verschillende zaden zijn kom ik er niet uit welke ik ga kopen.
    Ik ben op zoek naar autoflowers die niet gefeminiseerd zijn want ik wil nog een zaden kweekje doen.
    Verder wil ik een soort die erg goed tegen toprot kan, ik woon in noord-groningen dus ik zal erg veel last krijgen van regen en slecht weer.
    Ik hoop dat jullie ervaren kwekers mij hiermee kunnen helpen.
    alvast bedankt

Re: Welke zaden tegen toprot

Geen een plant kan tegen toprot, je hebt wel planten die minder gevoelig zijn voor de ontwikkeling van toprot
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

buitenkweekverslagen van afgelopen jaren, daarmee leer je al veel.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dankjewel voor het uitgebreide antwoord qnq
        jammer, dat er geen resistente soorten tegen zijn.
        Er zijn toch wel soorten die er iets beter tegen kunnen? of soorten die als ze het krijgen niet gelijk helemaal verpest zijn.
        Mijn broer had vorig jaar wiet in de tuin, en dat was echt een toprot festival dus vandaar mijn vraag, hij had autoflowers en normale haze planten en in beide zaten rot, is er enig verschil tussen rot in autoflowers of normale planten? Ik wil graag de kast op rot zo min mogelijk maken.

Comment

Dan weet je nu wat te doen.

Comment

Er wordt vaak gezegd dat deense soorten bestand zijn tegen ons klimaat. Maar als je daar mee loopt te klooien loop je ook toprot op.
            Van toprot kun je wel heel mooie foto's maken

Ik had afgelopen jaar mazzel met Danish Snow, deze ga ik dit jaar weer zetten maar dan vroeger .

Je weet dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden. Succes met je keuze!

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...Snow)-van-AQS-!

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik wens jullie allemaal veel succes met jullie toprot,

Als zo veel mensen hun planten laten wegrotten is daar vast een hele goede reden voor zijn, ze zijn vast niet allemaal zo stom.
              Maak je over die toprot maar geen zorgen, dat moet goed zijn.

Comment

Tut tut

Comment

Begin in ieder geval met een buitensoortje te kiezen (en liefst geen autoflower als het niet nodig is)
                  Als ik op seedfinder.eu zoek naar een buitensoortje die minder dan 56 bloeidagen heeft, krijg ik 1337 resultaten. Daar moet dan toch wel wat leuks bij zitten.
                  Vaak hebben buitensoortjes iets minder compacte toppen en worden ze wat groter.
                  Vorig jaar is er ook een topic (ik denk wel meerdere) geweest over welke buitensoort te kiezen.
                  De antwoorden zijn ieder jaar hetzelfde, dus als je die opzoekt, kom je al een eind.

En qua toprot, neem zoveel mogelijk voorzorgmaatregelen, dan heeft het in ieder geval niet aan jou gelegen.
                  De een heeft er geluk mee, de ander niet.

Comment

Of kies een semi autoflower (guerilla gold)

Comment

Ik heb net de zaden bestelt bij growerschoice
                      5 pinkdiesel x amnesia haze fem en 5 heribei reg.
                      Zijn beide auroflower.
                      Zou ik 4 kunnen plaatsen op 2 vierkante meter?
                      Ik wil graag 2 keer oogsten en dus zo vroeg mogelijk beginnen.
                      Ik kan binnen voorgroeien maar niet met growers lampen, wanneer zou ik ze dan ontkiemen?

Comment

Het zijn auto's dus zet ze direct in een grote pot! De vuist regel zegt vanaf 15mei naar buiten maar als het weet een beetje meevalt kan je al in april beginnen!
                        Welke lampen ga je gebruiken?
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Zet je ze in je eigen tuin of op je balkon ?

Zet ze op de zonnigste plek maar uit het zicht voor ongenode gasten. Niets vervelender als dat je planten worden geript of dat ze worden meegenomen door oom of tante agent. 5 planten wordt gedoogd maar als iemand over je planten klaagt zal justitie toch langskomen, sta de planten dan gewoon af.

Hou rekening met het feit dat de planten in bloei gaan geuren, sommige licht als je er naast staat en andere ruik je op 100 m afstand. Overleg dus evt. met buren (als je goede relatie met ze hebt) en vraag of ze het aan jou willen melden als ze hinder van de planten ondervinden, dat weet men vaak wel te waarderen.

Ga je nog met vakantie ? Hou rekening met de verzorging van je planten!

2m2 is genoeg ruimte, bewerk de grond voor doe dat ook als je in potten
                          gaat kweken. Een goede voedzame maar niet overbemeste (!) grond is al de helft van het werk. Zorg als je in potten kweekt dat een teveel aan vocht weg kan lopen door gaten in de bodem.

Zorg dat er meer planten/struiken in de buurt staan zodat er altijd beestjes zijn die de schadelijke beestjes opeten.

Zet een koolplantje neer, dan kruipen evt. rupsen daar op ipv. je planten.

Zorg voor een plek met voldoende wind/ventilatie. Daar krijgt de plant sterke stammetjes van en helpt de omstandigheden minder gunstig te maken voor de ontwikkeling van toprot.

En start nu met het lezen van kweekverslagen, het zal eerst een beetje acadabra zijn, maar hoe meer je leest en topics meerdere keren leest , ook als je gestart bent, hoe meer je gaat snappen.

Als je zelf ook een kweekverslag start kunnen we meekijken
                          en tips geven (Let op geen herkenbare punten op de foto's)

Ik ben vast nog wel wat vergeten, maar veel succes !!

Stemma doet stout (2016)

Comment

@gdog ik heb alleen van die huis tuin en keuken spaar lampjes maar ik dacht meer aan gewoon binnen zetten onder een raam als ze nog klein zijn.
                            @stemma Ik zet ze in de tuin in een zelfgemaakte planten bak die 1m boven de grond staat, de grond is maar iets van 30-40 cm diep, is dat genoeg?
                            In de grond heb ik perliet,(van de vlokjes die water vasthouden) tuingrond, kokosvezel, eierschalen, zaagsel en compost uit de tuin en ik zet ook wat knoflookplanten naast de wiet zodat er geen ongedierte komt, als er nog iets is wat ik er in kan pleuren hoor ik het graag.
                            Voor rippers hoef ik niet zoveel zorgen te maken, de planten komen achter een schutting, en elke stoner in mijn dorp ken ik wel dus ik hoef me niet veel zorgen te maken
                            Zelf heb al aardig wat verslagen en topics op wiet forums gelezen en als ik niet op werkvakantie ga tijdens het wiet seizoen dan ga ik zelf ook een verslagje proberen te maken.
                            Morgen kan ik miss wel even een foto van de bak uploaden.

Comment

Zet ze dan gewoon buiten! Glas houd een deel van het licht tegen! Dus als het weer een beetje meevalt gewoon op het terras!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Bezig...
                              X