Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal
    Ik ga amnesia haze kweken in de junlge van suriname.
    Is het mogelijk om de plantjes in de groeifase 12 uur buiten te zetten en net wanneer de zon ondergaat naar binnen te zetten voor de 6 uur extra licht en dan later weer 8 uur donker tot de zon weer opkomt weer buiten te zetten.

    Zo wil ik doorgaan tot de bloeifase en daarna wil ik ze in de volle grond zetten.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

      tuurlijk Kan dat maar de plant ondervindt wel stress van het verplaatsen. Is een beetje een win/verlies verhouding maar dat zonnebolletje kan wel heel veel lumen geven op mooie zonnige dagen met full spectrum.. Heel wat ander licht als je TL (ccfl)
      K-007
      Kishan's kijkdoosje

      Comment


        #4
        Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

        Wat is dan aan te raden ? onder TL licht tot aan de bloei ?

        Ik wil de zaalingen niet gelijk onder 12/12 doen
        Last edited by vk250015; 29 August 2015, 12:18.

        Comment


          #5
          Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

          Zo dicht bij de evenaar heb je slechts twee keuzes: volledig binnen, of volledig buiten.
          Een binnen-buiten systeem zorgt voor lompe stress, niet alleen door het verschil aan lichtsterkte, maar ook omdat je het handmatig doet. Je zult de uren elke dag (met maximaal een kwartier speling) bij moeten houden en je planten op tijd verslepen. Vergeet je het een paar dagen op tijd te doen, dan kan het al fout lopen.

          De zon is zo fel, dat planten opgevoed onder TL het loodje gaan leggen als die zomaar in de zon gezet worden. En andersom zullen de planten onder TL gigantisch gaan strekken omdat die TL zoveel zwakker is.

          Misschien is het makkelijker om een moederplant binnen neer te zetten onder 24 of 18 uur TL, en daar steeds stekken van te nemen die je buiten neerzet. De meeste sativa's groeien nog wel flink door op 12/12. Zo kun je steeds een vier- of vijftal stekken verwerken, en zodra die halverwege de bloei zijn, kun je de volgende lading naar buiten brengen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

            En wat zou je ervan vinden als ik ze buiten zet in de vollegrond 1 dagje lichtblauw zakje (vuilniszak) erboven plaatsen zodat ze al beetje wennen zal aan de zonlicht, dit doe ik dan wanneer het bijna donker is. Het zal ook goed zijn voor de wortels .

            Comment


              #7
              Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

              Ik ken 2 personen van voorbij de 40 die al 25 jaar kweken.
              Hun hebben een tent in hun tuin gemaakt met beveiliging en op verijbare potten...
              Deze planten gaan dus op super mooie dagen naar buiten. Alleen bui een druppel mot regen oid gaan ze direct weer naar binnen want loodzware toppen houden niet van vocht.
              Schimmels dien je dan ook als een arend te spotten en direct weg te knippen.

              Inside
              IMG-20140911-WA0002.jpg

              outside
              IMG-20140914-WA0034.jpeg
              K-007
              Kishan's kijkdoosje

              Comment


                #8
                Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

                Oorspronkelijk geplaatst door vk250015 View Post
                En wat zou je ervan vinden als ik ze buiten zet in de vollegrond 1 dagje lichtblauw zakje (vuilniszak) erboven plaatsen zodat ze al beetje wennen zal aan de zonlicht, dit doe ik dan wanneer het bijna donker is. Het zal ook goed zijn voor de wortels .
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Van zonlicht naar binnen onder de TL lamp

                  Oke gewoon direct zaaien in de grond dus.

                  Zal ik tot bloei dan wel of geen wortelstimulator gebruiken. Ik dacht ook aan visemulsie, wat vinden jullie daarvan?

                  Comment

                  Bezig...
                  X