Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon Plantje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkon Plantje

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik ben nieuw op het gebied van kweken, en ik heb wat vragen.

    Misschien handig om te weten:
    Voor eigen gebruik.
    Ze staat op een balkon.
    Ik geef kraanwater. Ik water als de eerste 2 centimeter droog is en tot er een klein beetje water uit de onderkant komt.
    Ik heb helaas geen groot budget dus ik moet roeien met de riemen die ik heb.



    Ik heb zondag 22 mei eerst mijn zaadje in water gelegd en na 24 uur in een toiletpapiertje goed vochtig gehouden. Dinsdag 24 mei het goed ontkiemde zaadje geplant in coco grond gemengd met een beetje tuinturf. Een heel klein beetje compost, en een nette hoeveelheid perliet.


    Zaterdag 28 mei: Het plantje is boven de grond!
    IMG_0687.jpg

    Dinsdag 31 mei.
    IMG_0715.jpg

    Zondag 5 juni.

    IMG_0755.jpg

    Dinsdag 7 juni.
    IMG_0829.jpg

    Woensdag 8 juni.
    IMG_0803.jpg

    Zondag 12 juni.
    IMG_0844.jpg

    Dinsdag 14 juni (Vandaag).
    IMG_0874.jpgIMG_0875.jpgIMG_0873.jpg


    Ik heb prachtig weer gehad en perfecte omstandigheden voor de kleine meid. De zon was goed, de temperatuur was goed, ze heeft genoeg water gekregen om de warme dagen door te komen, de luchtvochtigheid was perfect, ze heeft de eerste 4 dagen in een kleine kas gestaan, daarna lekker in de open lucht.

    De temperatuur is nu gezakt, er is weinig zon, en staat een wind die haar zo af en toe een schouderduwtje geeft.

    Ik heb haar gister verpot omdat er wortels uit de bodem van de pot kwamen en ze een klein beetje ging hangen. Het wortelsysteem was mooi en stevig. Ze hielden de losse grond goed bij elkaar en ze zijn mooi wit.

    Ze is erg gaan hangen en ik vraag me af wat er mis is. Of is dit gewoon tijdelijk? Transplant shock misschien?


    Grond: Nog vochtig genoeg van boven. 2 centimeter diep is de grond ook goed vochtig. Lijkt mij dat ze over een paar dagen pas weer hoeft te eten.
    IMG_0880.jpgIMG_0881.jpg

    Vocht: Dit geeft de meter aan waar ik minder op vertrouw... Gemeten op verschillende plekken.
    IMG_0879.jpgIMG_0878.jpg

    pH: Aan de hoge kant. Misschien goede goedkope tips?
    IMG_0884.jpgIMG_0883.jpg

    Ik hoop dat er mensen zijn die mij een beetje kunnen helpen!!
    Ik heb al een hele hoop research gedaan maar ik ben maar een beginner en wil graag een beetje kwaliteit garantie voor mezelf haha.

    Ik hoor het heel graag!
    Attached Files

    #2
    Re: Balkon Plantje

    Die watermeter mag maximaal C aantikken. Je wilt eigenlijk binnen B blijven. Anders staan ze chronisch te nat, en dan gaan ze stuk.

    pH verlagen met regenwater, koop een emmertje en vang het daar mee op, ofzoiets. Kost geen drol. Kraanwater zit gewoon te hoog van zichzelf.
    Die pH meter die je hebt is ook niet erg accuraat. Ph 6 is 100 keer zuurder dan 7. Dus als je er tussenin zit, dan weet je eigenlijk niets precies genoeg om er wat aan te kunnen doen. Eventueel zou je een toplaag tuinturf (pokon, 3 euro per 20L) aan kunnen brengen als pH stabilisator. Dan kun je er met kraanwater nog wel even tegenaan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Balkon Plantje

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Die watermeter mag maximaal C aantikken. Je wilt eigenlijk binnen B blijven. Anders staan ze chronisch te nat, en dan gaan ze stuk.

      pH verlagen met regenwater, koop een emmertje en vang het daar mee op, ofzoiets. Kost geen drol. Kraanwater zit gewoon te hoog van zichzelf.
      Die pH meter die je hebt is ook niet erg accuraat. Ph 6 is 100 keer zuurder dan 7. Dus als je er tussenin zit, dan weet je eigenlijk niets precies genoeg om er wat aan te kunnen doen. Eventueel zou je een toplaag tuinturf (pokon, 3 euro per 20L) aan kunnen brengen als pH stabilisator. Dan kun je er met kraanwater nog wel even tegenaan.
      Bedankt voor je reactie! Ik heb al tuinturf in m'n grondmix gedaan. Moet ik er dan ook een toplaag op leggen? Heb je misschien tips om kraanwater af te zuren?

      Comment


        #4
        Re: Balkon Plantje

        Als er ruimte is voor een toplaag, dan is dat geen overbodige luxe denk ik. Zolang je niet met regenwater kunt werken tenminste.
        Als je kraanwater gaat afzuren, dan heb je een goede en betrouwbare pH meter nodig. Zo'n probe gaat dan niet volstaan.
        Je hebt dan ook een goede pH- nodig zoals zwavelzuur, fosforzuur of salpeterzuur.

        Maar, nog makkelijker is gewoon: zorg dat je pot zo groot is, dat honderd keer kraanwater geven, weinig effect heeft. Dan hebben we het over een tiental liters of meer. Voor een beetje fatsoenlijk resultaat is dat sowieso nodig. Potgrond (niet coco!) heeft een goede buffer, die er voor zorgt dat de pH niet snel zal oplopen. Hoe meer grond, hoe minder snel die pH zal stijgen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Balkon Plantje

          Duidelijk! Ik heb deze grond in de pot zitten:









          Voor alsnog ziet ze er nu gezond uit heb ik het idee!





          Weet alleen niet of dit een probleem is:




          Wat witte uitslag op sommige blaadjes. Iemand een idee?

          Comment


            #6
            Re: Balkon Plantje

            Oorspronkelijk geplaatst door Traal View Post
            Duidelijk! Ik heb deze grond in de pot zitten:









            Voor alsnog ziet ze er nu gezond uit heb ik het idee!





            Weet alleen niet of dit een probleem is:




            Wat witte uitslag op sommige blaadjes. Iemand een idee?
            Ooh en BTW zijn er huis tuin en keuken tips voor het afzuren van kraanwater? Budget is niet super hoog.

            Comment


              #7
              Re: Balkon Plantje

              Kijk even naar: cannabis mannetje vrouwtje
              via google ofzo. Je kunt ook in het engels zoeken. Male female.
              Ik denk namelijk dat je plant al bloeit, en dat het mannelijke bloei is.

              Is het een autoflower? Zo ja. Dan kan ik best eens gelijk hebben. Kijk even of je die mannelijke ballen herkent op je plant, jij kunt het beter zien dan wij.
              Bevestig je de bloei? Dan zou ik opnieuw beginnen. En wat minder water geven als dat je gedaan hebt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Balkon Plantje

                Het is een Kera Critical Autoflower.






                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Balkon Plantje

                  Kan deze dan zo vroeg in bloei raken dan?


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Balkon Plantje

                    3 weken is vrij normaal voor een autoflower. Die houdt nergens rekening mee behalve met de tijd. Als ze in die bepaalde tijd niet hard genoeg gegroeid is, dan schiet ze gewoon alszijnde kaboutertje in de bloei.

                    Maak even een close up van de bovenkant, daar zag ik die ballen hangen. Tenminste, het lijkt erop. Het kunnen ook beginnende takken zijn, maar het ziet er verdacht uit.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Balkon Plantje

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      3 weken is vrij normaal voor een autoflower. Die houdt nergens rekening mee behalve met de tijd. Als ze in die bepaalde tijd niet hard genoeg gegroeid is, dan schiet ze gewoon alszijnde kaboutertje in de bloei.

                      Maak even een close up van de bovenkant, daar zag ik die ballen hangen. Tenminste, het lijkt erop. Het kunnen ook beginnende takken zijn, maar het ziet er verdacht uit.








                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Balkon Plantje

                        Het kan mijn verbeelding zijn, maar...
                        ball.jpgball2.jpg
                        Die doen me denken aan deze structuren uit de mannelijke plant:

                        DSCF9013.jpg
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Balkon Plantje

                          Wat een knetterende mooie scherpe foto's zeg, chapeau!

                          Comment


                            #14
                            Re: Balkon Plantje

                            Woon zelf op 1 hoog dus zeg maar emmertje aan touwtje wachten op regen en daarna water oogsten dus beter geen kraanwater heel gedoe.

                            Comment


                              #15
                              Re: Balkon Plantje

                              Die witte vlekken zijn wellicht van vogels met spetterpoep

                              Goeie foto's, maar zou even afwachten tot je zeker bent.
                              't was al gezegd: je kunt het zelf het best zien.

                              (je kunt ook een paraplu ondersteboven aan je balkon hangen om regen op te vangen, of een wasrek met een zeiltje erover bijv.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X