Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Special kush #1 vragen over bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Special kush #1 vragen over bloei

    Korting op 420shop
    hallo ik heb nu al een tijdje deze plant staan. ik zie nu al vaak haartjes komen en ze worden snel bruin maar nog geen echte toppen. is dit normaal ?
    ook ben ik nu begonnen met verduisteren inmiddels 2 dagen om 19:00 gaat tie in het donker en om 23:00 haal ik alles er weer af omdat het dan al donker is buiten. graag hoor ik van julie mede growers

    IMG_0836.jpgIMG_0837.jpg

    #2
    Re: Special kush #1 vragen over bloei

    Voorbloei is dat. Echte bloei begint pas circa 22 dagen nadat je begint met verduisteren. Dan nog 8-9 weken te gaan, waarbij je ook moet blijven verduisteren.
    Daarom doe ik het niet, 9 weken lang lopen sjouwen, elke dag om dezelfde tijd.. poeh. Je moet er maar zin in hebben
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Special kush #1 vragen over bloei

      Gelieve enkel de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan AUB!
      mvg west


      oh ik had juist gelezen op rolingstoned 3 weken verduisteren en dan blijft tie in de bloei zeggen ze.
      maar jij raad aan gewoon de natuur ze werk laten doen ?.
      en heb ik dan geen slechte oogst ?
      Last edited by westport; 1 July 2016, 16:49.

      Comment


        #4
        Re: Special kush #1 vragen over bloei

        Waarschijnlijk heb je gelezen: na 3 weken verduisteren (21 dagen) schiet ze in bloei. Rollingstoned typt wel vaker 'expert' stukjes, maar heeft het ook nogal vaak bij het verkeerde eind.
        Het in bloei blijven, hangt af van het aantal licht uren per dag. Als die boven de 12 komen, dan gaat de plant terug in de groeicyclus. Dat kan toch wel een maand duren voordat de plant weer volledig in groei is. In de tussentijd staat ze stil.

        De natuur zijn werk laten doen, moet je helemaal doen, of helemaal niet. Nu je bent begonnen met verduisteren, moet je dat eigenlijk doorzetten. Anders geef je de plant een boel stress, waardoor ze hermafrodiet kan worden. Afijn, 2 daagjes zijn zo erg nog niet. Maar na 7 dagen verduisteren is er geen weg meer terug.
        De kwaliteit van je oogst hangt van veel dingen af. Onder andere het weer, temperatuur, vochtigheid, intensiteit van de zon, de bodem, de voeding..
        De natuur zijn gang laten gaan is geen garantie, net als verduisteren ook geen garantie geeft. Maar als je de natuur zijn gang laat gaan, dan heb je geen moeite verspild als de boel mislukt. Als je verduistert en het mislukt, dan ben je toch gauw 6,5 uur van je leven kwijt.

        Kush en aftreksels daarvan, doen het altijd twijfelachtig in Nederland. Het zijn niet echt soorten die gemaakt zijn voor buiten en ze bloeien vaak erg compact waardoor er snel toprot ontstaat. Toch is er heerlijke kush te kweken buiten, maar dan moet je dat risico aandurven. Het kan meezitten, en tegenvallen. Daar is nu nog niets over te zeggen helaas.
        De onzekerheid van de buitenkweek vind ik zelf altijd wel leuk en spannend, maar voor een beginner is dat een tijd van kopzorgen. Een hele zomer en herfst lang.
        Om die reden zijn autoflowers zo populair; die bloeien vanzelf na een x aantal weken, en hoeven geen verduistering of lichturen-aanpassing. Dat scheelt een boel zorgen, maar de opbrengst is ook 80% lager.

        Idealiter neem je een buitenplant met korte bloeitijd, die vroeg in bloei gaat (bij bijvoorbeeld 14 uur daglicht, of 13) want 12 uur licht is het pas rond midden september. Dan is het vaak al te koud rond het eind van de bloeiperiode (oktober/november). Maar ook hierbij geldt: het is glazen bol kijken. Ik kan me herfsten herinneren die 24 graden hadden in oktober, ik kan me ook herinneren dat het ooit sneeuwde op diezelfde datum.

        Kush heeft die korte bloeitijd soms, soms ook niet. Daar kom je op 2 manieren achter: kweekverslagen doorspitten, en het zelf proberen.
        Het is makkelijker om een afdakje te bouwen voor je herfstplanten zodat ze droog blijven, dan te gaan verduisteren. Zo denk ik er zelf tenminste over.
        De meningen over de ideale methode verschillen kilometers, dus wat voor jou de ideale weg is, dat moet je zelf bepalen.

        Hoe dan ook raad ik je aan om lekker wat kweekverslagen door te kijken, dan heb je een idee welke methode op welke manier werkt. En zo zie je ook wat de voor en nadelen zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Special kush #1 vragen over bloei

          harstikke bedankt voor je reactie en informatie hier kan ik zeker wat mee.
          mijn plant staat in de kas dus kwa tempratuur zit het goed de vochtigheid heb ik ook onder controle.
          maar ik ga denk dan toch voor het verduisteren gewoon een doek over de kas dat is minder sjouw werk.
          iniedergeval bedankt

          Comment

          Bezig...
          X