Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers.

    Ik heb buiten 4 planten staan waarvan ik denk dat er 1 een herma is.
    Hij heeft veel ballen en er beginnen ook topjes te komen.
    Ik vind het zonde om hem kapot te knippen omdat ik toch een klein beetje twijfel of het nog goed kan komen.
    (Of of het misschien zo hoort)
    Ik heb hem eind Mei buiten gezet. En volgens mij begint hij nu te bloeien.
    De soort weet ik niet zeker, ik had een buddha cheese / een afgaan en 2 x Royal Thai. (ik denk dat het een Royal Thai is)

    Ook hebben de andere 3 dames last van bladluis, Er lopen constant mieren doorheen.
    Ik heb al van alles geprobeerd om ze weg te krijgen. Maar helaas is het niet gelukt. Ik heb anti bladluis sprays gekocht,
    maar wanneer ik dat op de bladeren spuit worden de bladeren helemaal geel en beginnen ze te verroten.
    Heeft iemand tips om ze weg te krijgen? En stel dat ik ze niet wegkrijg, wat gebeurt er dan?

    IMG_20160906_163046.jpgIMG_20160906_163057.jpgIMG_20160906_163109.jpgIMG_20160906_164502.jpgIMG_20160906_163153.jpg

    #2
    Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

    Alles wat ballen heeft gewoon weggooien anders bevrucht het de rest en heb je overal nutteloos zaad terwijl dat niet hoeft

    Bladluis gaat weg als je plant te drogen hangt maar of dat nu al handig is ...

    Comment


      #3
      Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

      Bedoel je daarmee elk balletje los eraf knippen, of hele plant wegdoen.
      Ik heb ergens een topic gelezen dat mensen de ballen eraf knippen en dan elke dag goed kijken of het niet terug komt.
      Zelf denk ik dat het beter is om de hele plant weg te halen. Maar het rare is, Deze plant ziet er het beste uit. Dus aan de andere kant vind ik het ook zonde om hem weg te doen.
      Ik heb de plant nu tijdelijk binnen gezet (Afgezonderd van de rest).

      Oke thanks, nu weet ik in iedergeval dat ik niet bang hoef te zijn dat ik het oprook.
      Maar is het niet zo dat de bladluis de kracht uit de plant zuigt, (waardoor er dus minder kracht naar de toppen kan gaan en je dus kleinere toppen krijgt?)

      Comment


        #4
        Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

        Als het niet zoveel mannelijke balletjes zijn kun je ze wegknippen.
        Wel goed bijhouden want elk vergeten balletje gaat open als een bloempje en laat hordes stuifmeel los.

        Het beste is de plant wegdoen

        Jouw keuze
        Als het bijhouden te doen lijkt. Why not. Je kunt hem altijd nog omhakken

        Comment


          #5
          Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

          De eerste, tweede en vijfde foto laten een 100% man zien. Die kun je wegdoen. Plukken en pulken heeft dan geen zin, want je houdt toch niets over.
          De luizen zijn het minste probleem denk ik. Deze planten hebben hun beste tijd gehad, er is vast iets niet lekker gegaan. Al dat verloren blad.. Ik denk niet dat dat door een spray kan komen.

          Ze hebben honger. Naar allround groeivoeding, en dan halverwege de bloei wel een keer wat bloeivoeding. Tenminste, als je er nog een dame tussen kunt vinden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

            thanks voor je reactie. De fotos die je ziet zijn allemaal 1 plant. De andere planten zou ik ook even toevoegen.
            Die zien er ook niet te best uit, maar er komen toppen aan.
            Ik heb de blaadjes waar veel bladluis op zat eraf geknipt.
            ik hoop dat er nog wat te redde valt.

            Ik las ook dat bladluis niet van koud water houd. ik heb helaas geen mogelijkheid om een tuinslang te gebruiken,
            maar zou dit met een gieter ook werken?

            IMG_20160903_150121.jpgIMG_20160903_150128.jpgIMG_20160903_150132.jpg

            Comment


              #7
              Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

              Omg

              Had eerlijk gezegd niet eens goed gekeken naar je foto's.
              Zag ballen dus dacht herma

              Maar sorry man
              Nu ik vooral je laatste foto's eens goed bekijk.

              Geloof niet dat daar iets zinnigs vanaf zou komen. Misschien als je het zou knippen drogen en in een cake zou gooien dat er nog iets werkzaams edoch misschien niet lekker uit zou komen maar pffff

              Comment


                #8
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                  Bedankt voor de reacties.
                  Het probleem is dat zonder dat ik wat doe alle bladerengeel worden en uiteindelijk verrotten.
                  Ikbwas bang dat dat door de bladluis kwam, en daaromheb ik de bladeren met veel luis afgeknipt (dit waren er geloof ik 5/6.
                  Dat de grond zo nat is, is omdat ik net water had gegevn voor ik de foto maakte, maar ik zou er op letten.
                  Het advies is dus de bladluis laten zitten? En hopen dat het nog goed komt.
                  Ik heb een aantal jaren geleden een paar planten binnen gezet. En dat liep vlekkeloos.
                  Dit is me eerste keer buiten kweken en ik moet zeggenbdat valt me vies tegen.
                  Het weer werkt ook niet echt mee.
                  Ik geef mn planten ook voesing, misschien handig om er bij te vermelden.
                  Ik ga vandaag mijn herma maar doormidden hakken.
                  Het beste is dus de gele en bruine bladeren gewoon laten zitten tot ze er vanzelf afvallen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                    Mieren verplaats je door een bloempot vol met zand vlak bij de mieren te zetten op zijn kop
                    Binnen paar dagen verplaatsen de mieren hun nest naar de bloempot en dan kan je bloempot op pakken en het nest weg doen
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                      Hermahasj maken!

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                        Het is een man. Geen herma.
                        Een veer voor LR2
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                          Qnq ik hev gister nog even goed gekeken. En het was 100% een herma. Hij had veel ballen maar aan een paar takken zaten toppen.
                          Ik ga proberen om de laatste 3 toch gewoon door te laten groeien. En we zullen wel zien wat er af komt.
                          De toppen groeien best hard moet ik zeggen.
                          Dus ik heb nog een klein beetje hoop dat het goed gaat komen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                            Hahaha
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Man / Vrouw / Herma / mieren & Bladluis

                              Zet ze eens goed op de foto dan ? Die toppen ?
                              't Is niet dat ik je niks gun, ik gun je juist goeie wiet, zonder zaadjes erin, want dat rookt zo k_t.
                              En als 1 zo'n bloemetje (balletje) open gaat komen er tienduizenden stuifmeelkorrels vrij die allemaal op zoek zijn naar zo'n lekker wit "haartje" van een vrouwelijke plant.
                              Als dat gebeurt zit binnen een paar dagen al je wiet vol zaad, en dat kun je beter voorkomen.
                              Mgoed het is al gezegd, en het zijn natuurlijk jouw planten.
                              We kunnen alleen advies geven afgaande op je foto's.
                              Ik hoop van harte dat je het beter ziet dan wij.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X