Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

    Korting op 420shop
    Dag collega kwekers,

    Kan 1 van jullie mij vertellen wat voor folie men over het algemeen gebruikt voor het maken van een buitenkas?

    Zelf heb ik scheurvast gewapend en (jawel!) UV-bestendig folie.
    Maar bij het woord UV bestendig begin ik gelijk te denken, krijgt mijn dame dan nog wel genoeg zonlicht?

    Ik heb dit gekocht als voorbereiding op het mogelijk komende herfstweer, aangezien mijn dame(een mooie lemon haze) nog tot oktober moet en ik absoluut niet hou van toprot en/of geknakte toppen/takken.

    Met blije groet,
    Flipke

    #2
    Re: Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

    Greenspan folie www.greenspan.nl
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

      Hoi Stemma,

      Dank voor de link, handige site ook!
      Ik zie dat het folie wat ze daar gebruiken eigenlijk hetzelfde is als wat ik nu gebruik, ik heb de wat minder dure variant

      Maar hebben onze planten geen UV nodig dan?
      Ik lees her en der dat UV B schadelijk is en dat het voornamelijk om UV A gaat, maar dat juist doordat UV B schadelijk is, de THC productie omhoog schiet ter bescherming.....
      Zo veel vragen, zo veel te leren.....

      Comment


        #4
        Re: Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

        OK, ik wil het echt heel graag weten, aankomende dagen gaat de temperatuur naar beneden, wat meer bewolkt en gaat er her en der een druppel regen vallen.
        Is het verstandig om te gaan beschermen tegen regen en moet ik een folie doek gaan spannen, of kan het beetje regen wat er aan komt geen kwaad?
        En wat is nou waar aan het UV licht verhaal wat ik benoem?

        Comment


          #5
          Re: Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

          "Her en der een druppel, temperatuur naar beneden" Daar kan ze heus wel tegen. (als het goed is). Als het nou hele dagen aan het regenen is, okee.. En dan zou ik misschien voor een simpel afdakje kiezen.
          Vorig jaar heb ik mijn dames in September in een kas gezet. Binnen een maand kon ik bijna alles weg gooien vanwege meeldauw en toprot. Dat kan ook.. UV verhaal: nooit van gehoord, maar ik heet ook geen LR2.. Mijn devies: wiet is nature, don't fuck with nature (too much). Succes!

          Comment


            #6
            Re: Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

            uv bestendig betekent niet dat het geen uv licht doorlaat , maar dat het er niet van uitelkaarvalt zoals sommige folies wel doen.

            Comment


              #7
              Re: Wat voor folie gebruikt men voor een buitenkas?

              Ik heet ook geen LR2, zo noem ik mezelf alleen op dit forum
              Zou wat zijn, zeg, als m'n ouders dat zouden flikken.

              Maar UV is handig. Niet nodig, de binnenkweek gaat al decennia zonder. Kijk, UV is een golflengte die gewoon dingen doet bij planten. Wat precies? DNA beschadigen, afweer versterken, de mythe gaat rond dat het zelfs de THC productie omhoog gooit, verval van moleculen en synthese van moleculen kan - maar hoeft niet - gepaard te gaan met UV straling. UV breekt inderdaad sommige plastics af. Maar UV bestendig kan ook betekenen dat het juist UV doorlaat. UV kan pas schade aanrichten als het geblokkeerd wordt; dan pas gaat het electronen uit banen slaan enzo.

              Maar feit blijft: met een lamp lukt het ook. En die heeft een nogal erg beperkte golflengte. Op een paar lamptypes na tenminste. Zolang je folie bepaalde golflengten maar doorlaat. Gelukkig laat plastic - in tegenstelling tot glas - nogal makkelijk licht door. Van elk plastic type is bekend welke golflengten ze het beste door laten.

              Voor mijn planten-experimenten gebruik ik vaak polypropyleen (PP5) omdat het hittebestendig is tot op zekere hoogte, en omdat het moeilijk beschadigt. Licht lijkt er prima doorheen te komen.
              Met hardplastic kassen heb je vaak het probleem dat kleine zandkorrels door de wind krassen gaan maken, wat de transparantie aantast.

              Het komt allemaal niet zo nauw denk ik.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X