Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

regen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

regen

Korting op 420shop
    Zoals vermeld in mijn introductie heb ik 3 planten staan in de volle grond, die nu een week of vijf in bloei staan. We hebben hier in de regio Haaglanden enorme mazzel met het weer gehad, maar de komende tijd voorspelt men toch wel flink wat regen.
    Ik heb veel gelezen over oogsten en toprot en maak me enigszins zorgen....
    Ik heb niet de mogelijkheid om de planten af te dekken (te hoog en geen ruimte om een frame te plaatsen)

Hoeveel regen kan de plant in bloei hebben?

De planten heb ik erg open gehouden, zodat de wind de boel lekker droog houdt.
    Ik heb veel gelezen over snoeien e.d. en ook gelezen dat een hoop mensen tegen snoei zijn en vinden dat de natuur haar gang moet kunnen gaan.
    Maar als tuinier weet ik ook dat een "open" plant beter bestand is tegen schimmels, vandaar de keuze om regelmatig groot blad weg te snoeien.

Bijgesloten foto's van de topjes
    Attached Files

Re: regen

Ik denk dat het vooral van de soort afhangt hoe goed ie tegen schimmels / toprot kan
    en dan natuurlijk beetje geluk hebben met het weer

Comment

Special Kush #1, kan volgens omschrijving goed tegen ons klimaat, wordt redelijk groot (ong. 2 meter) met relatief korte bloeitijd (7-8 weken)

Comment

paraplu-plant.jpg (Ik weet niet meer van wie deze foto was)

En misschien heb je nog iets aan dit topic : Slecht weer, wat zijn jouw maatregelen?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank je.
          Maar het is toch ook zo, dat hoe langer de plant vochtig blijft, hoe meer kans er is dat de schimmel kan toeslaan?
          Vandaar mijn keuze om de plant open te houden, zodat bij elk zuchtje wind de boel snel droogt.
          Blijft lastig vrees ik, in ons natte klimaat, zoals je zegt...knippen verzwakt de plant, maar teveel en te lang natte omstandigheden ook.
          Gelukkig ben ik niet de enige die zich zorgen maakt, gezien de link die je plaatste
          Die doorzichtige parasol is nog niet eens zo'n gek idee

Comment

ik voospel 2 weken oktober dat je ze lat staan dan begind pas echt fe elende,.. dus trek de zaak tot 18 oktober oogst dan of vroeder,later word allles erg zonde en veel schimmel.

zoomaar een mening waarom je vroeg meer niet.

als je nu eens een oto post kon ik je meer vertellen!

buitenwiet bijlichten met 730 NM leds roep ik al jaren maarjah,..... iedereen rookt niet actieve djit omdat de wiet op de 52 ste breetegraat echt pas 1 januaie rijp word en dan is alles rot..,...
            Last edited by FlintStoned; 1 October 2016, 10:03.

Comment

@FlintStoned, dank je voor je reactie. Foto's staan in de eerste post.
              Tot dusver valt het inderdaad nog mee wat regen betreft.
              Ik zal ze dus nog een week of 2 laten staan

Comment

ik genoot en super september jij niet?

mischien verduisteren omdat het toch al va af 24 septmber 12/12 id, bijlichten met 7300 ledlicht? ghehe denk maars ff diep na ,.. als je vragen hebt over 7630 hootr ik het wel..././//

Comment

Ze zijn vanaf 1 september in bloei gegaan.
                  Staan in de volle grond. Volgend jaar ga ik wel verduisteren, begin ik in Augustus.
                  Ik zal eens lezen over het bijlichten van buitenwiet, thanx

Comment

Toprot is niet tegen te houden buiten. Je hebt rond deze periode bij droge windstille nachten een relatieve vochtigheid van 100%. Daar doe je niks aan.

Comment

Buiten bijlichten is wel intressant als je met 730 Kelvin leds gaat werken.

Comment

Bezig...
                      X