Ik heb in 2016 mijn dames in grote potten tot volwassenheid gebracht. Probleem met potten is natuurlijk dat de aarde op een gegeven moment geen voeding meer heeft.
Natuurlijk ben ik aan t klooien geweest met bijvoeden. Op zich met prima resultaat.
Echter, ik denk het dit jaar anders aan te pakken. In plaats van in potten ga ik 4 grote en diepe kuilen graven. Deze stort ik vol met zo'n grote zak pot-aarde per kuil. En dan mooi in t midden het ontkiemde zaadje.
Mijn idee hierover is dat dit een paar voordelen moet hebben.
* de plant wordt dan niet beperkt door de pot mbt wortelgroei.
* de plant z'n wortels kunnen dan ook voeding halen uit de rode klei grond. Gewoon een beter eco-systeem dan als in een pot.
* uiteindelijk betere en grotere planten met meer bloemen
Wat denken jullie? Goed of slecht idee?
Ik ga pas in t voorjaar beginnen natuurlijk. Maar, ben al een beetje aan het plannen
Sent from my iPad using Tapatalk
Natuurlijk ben ik aan t klooien geweest met bijvoeden. Op zich met prima resultaat.
Echter, ik denk het dit jaar anders aan te pakken. In plaats van in potten ga ik 4 grote en diepe kuilen graven. Deze stort ik vol met zo'n grote zak pot-aarde per kuil. En dan mooi in t midden het ontkiemde zaadje.
Mijn idee hierover is dat dit een paar voordelen moet hebben.
* de plant wordt dan niet beperkt door de pot mbt wortelgroei.
* de plant z'n wortels kunnen dan ook voeding halen uit de rode klei grond. Gewoon een beter eco-systeem dan als in een pot.
* uiteindelijk betere en grotere planten met meer bloemen
Wat denken jullie? Goed of slecht idee?
Ik ga pas in t voorjaar beginnen natuurlijk. Maar, ben al een beetje aan het plannen
Sent from my iPad using Tapatalk
Comment