Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klein en groot blad snoeien plant in volle grond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

klein en groot blad snoeien plant in volle grond

Korting op 420shop
    Hallo,

Is het verstandig om planten in de volle grond nu al te ontdoen van al dat kleine grut onder aan de stam en binnen in de plant en al van wat grote voedingsbladeren aan de hoofdstam ( waar toch weinig zon bij komt.) Heb verschillende dingen hierover gehoord! De ene zegt dat dit beter is voor de groei, de ander zegt weer tijdens de groei.
    Is het uberhaupt verstandig om alle kleine takjes en blaadjes ( met beleid) weg te halen. Zorgt dit voor meer energie naar de grote topen.
    Mijn plant in de volle grond heeft ontzettend veel bladeren en ook onderop.
    Tevens las ik in een stukje dat het goed is om een mengsel te maken van wormenmest, potgrond, beenderenmeel en kalk.
    Waar vind ik wormenmest en beenderenmeel?????
    Is dit ook geschikt voor een palnt in de volle grond en hoe pas ik dit toe?
    Ik hoop wat goede adviezen te krijgen.Andere goede tips en adviezen zijn natuurlijk ook van harte welkom omdat ik verders weinig afweet van dit alles. groetjes, Sjimke

Re: klein en groot blad snoeien plant in volle gro

Elk blad en takje wat je zelf weg haald zorg voor ene wondje op je plant en dan heb je dus eerder kans op rot en schimmel
    De bladeren vallen vanzelf wel af
    God was never on your side..

Comment

Hey

Ik heb dus zon zelfde vraag, zag in een andere topic op het forum info staan over dieven,toppen ect ect.
      Ik heb voor mezelf besloten (en ik ben er helemaal niet zeker van of het de juiste keus is aangezien ik niet prescies weet welke scheuten (dieven) ik wel en niet moet/kan weg halen.) om wel te dieven vanaf de staf en de kleine takjes die vanaf de stam groeien weg te halen.
      Zoals eerder in deze topic werd vermeld (en uit eigen ervaring) is het naar mijn zeggen, het slimst om niet teveel in een keer weg te halen en vanaf onder aan de stam omhoog te werken, nog even een kleine tip en vraag me niet hoe ik eraan kom (can't remember anymore) nooit dieven,toppen,fimme als het nat weer is <.
      Hoop dat je er wat aan hebt.

Greeetz

Comment

Klopt Telesto. Bij toppen, dieven en fimmen maak je wondjes, waarin zich bij nat weer schimmels kunnen nestelen.

Xtreme

Comment

verplaats naar buitenkweekvragen...

grtzzz

Comment

Bezig...
          X