Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Nederland: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht
Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 12:12.Tags: Geen
-
Re: Invoering wietpas strijdt niet met het internationale recht
Daar het ministerie in al haar wijsheid zal besluiten voor die wietpas een mifare classic chip(bekend van de OVchip hack) te gebruiken voorzie ik binnen no time een interessante handel in die dingen...Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
-
Het zal je wellicht gaan duizelen vanwege de juridische haarkloverij, maar die vergunningen zijn niet illegaal. Er wordt namelijk een legale vergunning verstrekt voor illegale activiteiten. Het is dus een legaal verstrekte vergunning voor een illegale activiteit. Dat is nu eenmaal het gevolg van het gedoogbeleid en strijdt dus met andere rechtsregels. Bij andere vergunningen gaat dit dus niet op: als ik een dijk aan antecedenten heb, bijvoorbeeld openlijke geweldplegingen, inbraken met geweld e.d. en ik schaf me illegaal een wapen aan, dan krijg ik geen wapenvergunning.
En de fiscus heft partieel belasting: dus niet over alle middelen. Krachtens Europese regels mag er geen omzetbelasting worden geheven over strikt verboden rechtshandelingen naar Europees recht (dus over de vergoeding voor de levering van cannabis en bijvoorbeeld vals geld is geen omzetbelasting verschuldigd). De heffing van inkomstenbelasting is echter een nationale aangelegenheid: in theorie is dus de bankrover over zijn buit, de kidnapper over het losgeld en de professionele wietkweker over zijn behaalde voordeel inkomstenbelasting maar geen omzetbelasting verschuldigd.
Stom vak heb ik, niet waar?Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 19:37.
Comment
-
Die rommel is trouwens behoorlijk gevaarlijk en verslavend. De wielrenner Tommy Simpson is er door op de Mont Ventoux overleden. En de wielrenner Johan van de Velde sloopte vroeger zelfs postzegelautomaten om aan geld voor pervitine te komen. Weet je trouwens hoe de naam Mont Ventoux tot stand is gekomen? Mont is het Franse woord voor berg en vent betekent wind. De naam zegt min of meer: de berg waar het altijd waait. Waar Monty voor staat weet ik evenwel nietLast edited by Xtreme; 24 November 2011, 20:18.
Comment
-
Waar Monty voor staat weet ik evenwel niet
Comment
-
ohjee, achternaam met grote A ... maar goed, 10K-postjes dus ...
weledelzeergestrenge heer M, aka monty.. ga je een wietpas scoren als die er komt ? Ik ga het creatief benaderen, no doubt. De turbowietpas, met ingebouwde bonuskaart en lanceerklepje.Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Ik stel voor dat de wietpas de vorm krijgt van een abonnement. Als een coffeeshop maar 1000 leden mag hebben, dan mag ze verwachten dat die 1000 leden netjes hun 5 gram per dag afnemen en daar 45 euro per dag voor neertellen. Een jaarabonnement (met korting) kan voor 15000 euro.
Klaagt een klant dat hij niet zoveel rookt, dan krijgt hij als antwoord "Dan verkoop je het toch door?"
Comment
-
dat zou wat zijn niet, met 10.000 berichten achter je naam op een hobbykweekforum ...
als er een abonnementsvorm gaat ontstaan waarom dan niet meteen bij de kweker... tussenhandel is het voornaamste probleem of in elk geval oorzaak van veel problemenLast edited by moreweed; 25 November 2011, 00:27.Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
Comment