Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cannabis als onderdeel vd eredienst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

cannabis als onderdeel vd eredienst

Korting op 420shop
    Voor mij is cannabis een onderdeel vd eredienst, van mijn geloof maw

Door cannabis te gebruiken en die zelf te telen kom ik dichter bij de natuur en bij mijn schepper - ik ben geen rastafari maar je kan het daarmee denk ik het best vergelijken.

nu ben ik dus van plan om devolgende keer wanneer ik nog es door flikken wordt lastig gevallen klacht tegen hen in te dienen wegens verstoring vd eredienst

iemand ervaring mee ? of tips ? nog mensen die hetzelfde hebben overwogen ?
    reacties altijd welkom uiteraard
    gimme liberty or gimme death

[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Re: cannabis als onderdeel vd eredienst

in belgie ligt het idd niet zo eenvoudig

in nederland echter mogen moslims uit jemen bvb kath gebruiken op die manier en in de states zijn er zo ook al rastafaris van hun vervolging afgeraakt en er is bvb ook de volstrekt legale peyotecultus

belgie staat altijd achter he op de rest - volgens mij heeft in belgie gewoon nog niemand dit geprobeert

wat tomaten betreft - die brengen me niet in een contemplatieve of meditatieve staat - wat uiteraard essentieel is

Comment

Ah, ik heb het verkeerd gelezen. Ik dacht juist dat het kweken van cannabis jou dichter bij de natuur bracht en daarmee bij jouw schepper. Maar je bedoelt het gebruik van Cannabis.

Tomaten zijn wel lekker, maar die brengen je niet in een andere dimensie inderdaad
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

mmm laat ik het zo zeggen dat alleen wat je zelf gekweekt hebt of van iemand dierbaar gekregen hebt kosjer is of ik zou het ook halal kunnen noemen

en wat je gekocht hebt is niets waard en commerciele wiet is ongeschikt voor de eredienst en ontheiligd deze zelfs

en daarom is dus ook het zelf kweken belangrijk en essentieel onderdeel van of minstens voorbereiding op de eredienst

hetzelfde geldt ook wel voor tomaten - ook die zijn bij voorkeur zelf gekweekt en niet gekocht - maar gezien die niet gebruikt worden om te contempleren is dat toch minder belangrijk
          Last edited by fons; 7 May 2010, 18:46.

Comment

jouw opmerkin doet me ook aan india denken

je kan daar bvb oerconservatieve mensen hebben die tegen wiet zijn - net zoals we die hier kennen

maar als de sadhu in de tempel diezelfde mensen zijn chilm aanbiedt dan zullen ze er zeker van trekken en dat als een eer zien die ze niet aan zich mogen laten voorbijgaan

een roes die je zou hebben van gewone wiet zien ze als zondig maar een roes jouw gegeven door de holy men is heilig en afkomstig vd schepper
            Last edited by fons; 7 May 2010, 18:48.

Comment

relegie en geloof, je schepper, wa god ofzo man jij gelooft ook nog in de grootste bulshit story die ooit is uitgevonden zeker. We komen uit de natuur en niets kan dat veranderen. Het leven komt uit onze oceanen, het leven uit afrika en daar stopt het een paar miljoen jaren geleden. Er is geen god er zijn geen dingen die je doet dat je dichter brengt bij je schepper je staat er al midden in en je weet het niet. Als je echt moet geloven in een schepper en geloof om je bestaan uit te leggen dan zal wiet kweken en roken je echt niet dichter brengen dat ziet allemaal in je hoofd. Eens je daar voorbij bent dan kan je pas echt genieten van de natuur. Tradities, tempels, kerken, offers, man dat ze dat 2000 jaar geleden gelovenden ja maar nu moet je toch wel beter weten. Er is leven en er is dood. Alles ertussen hangt van je eigen af en niet van anderen of beinvloedbaar door geloof of tradities of het doen van iets of het nemen van iets.

Comment

Last edited by fons; 8 May 2010, 14:23.

Comment

hey fons,

Ja geloof zou niet moeten worden verboden religie wel en dan nog met de doodstraf. Bende gekken. Er is geen god, leven na de dood en heeft niets te maken met athiest het is gewoon fantasie. Na al die vruchtelose jaten van het aanbidden moet je nu toch eindelijk weten dat geloof en religie de stomste ding is waar je als mens kan in meedoen. Het is afgezaagt en heeft geen enkel waarheid. De kerk gelijk welk geloof zijn rijker dan regeringen terwijl al hun gelovigen honger hebben en wie weet nog welke problemen. Dus als jij recht hebt zoals je zegt in geloven dan heb ik alle recht omp uit te schreuwen dat je in het grootste gelul gelooft dat er is. En nee god bestaat niet en de natuur is een logische aaneenschakeling van natuurfenomenen geen enkele macht komt daar bij kijken. Er is de natuur en die geeft en neemt leven en dan stopt het. Ik heb geen god omdat het woord alleen al niet bestaat of het is in het hoofd van een wat zwakkere mens die moet geloven in een god voor hij in zijn eigen kan geloven. jJe god is fantasie. En zal blijven doorgaan tot ik niet meer kan en je mening uitspreken is nog een groter recht dan geloven dus jammer voor U maar je statement staat voor niets.

Comment

Ik vind het wel mooi fonds dat je op zoek gaat naar mogelijkheden om cannabis op een legale manier te gebruiken door mazen in de wet te gebruiken. Ben eens benieuwd wat je onderzoek oplevert.

Comment

Hey o21, let je wel op je woorden.. Godslastering is nog steeds strafbaar.

van Wikipedia:

Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks: βλασφημία) is letterlijk het kwaadspreken van iemands God of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen.

edit in anticipatie: je mening is niet belangrijk in dit opzicht.. strafbaar is strafbaar.. en voor zover ik weet, word het ook niet gedoogd.

Comment

Comment

Hey o21 hoeveel medicijnen heb jij reeds genomen die geen eens geneeskrachtig waren maar waar je toch van genas omdat je er simpelweg in geloofde??
                          Zal ik even voor je antwoorden: Heel wat...
                          Wees gerust, geloof kan veel doen! En mensen zoals jij en ik kunnen daar steun, rust en meditatie in vinden, alleen sta jij er niet voor open.

Maar begin eerst maar eens met respect te hebben voor andermans menig, dan sta je al heel wat verder...
                          Gr

Comment

Volgens mij is 021 Retired, dus verwacht geen reactie terug
                            Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Bezig...
                            X