Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joints

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Joints

Korting op 420shop
    Kan mij iemand met zekerheid zeggen aan hoeveel sigaretten 1 joint gelijk staat.

Re: Joints

Dat ligt er aan waar je precies op doelt, maar ik denk de schadelijkheid... in dat geval is het meest geaccepteerde antwoord: 20. Met name het feit dat zonder filter wordt gerookt, de rook dieper en langer in wordt geademend zorgen voor de schadelijkheid. Niet zozeer door de cannabis als wel door de tabak die daarin vermengt zit. Een pure joint is al beter (minder giftige stoffen van de tabak). Een bong nog beter (deel van de rook slaat in het water, of hecht zich aan de actieve kool als je die hebt). En vaporizer nog weer beter (carginogen worden vermeden).

Comment

Shiiiit 20 is echt wel veel, als ge dan 2 a 3 sigaren smoort...en de rest.

Comment

Zou het dan niet beter zijn dat we dan een sigarettenfilter gebruiken.

Comment

Ach ik denk veel indianenverhalen.

Hoe meet je dit dan? Hoeveel tabak stopt je in je joint, hoeveel hasj/wiet, is ook voor iedereen verschillend. Hoe rook je hem? Hoe lang hou je het in, diepe teugen of niet, hoeveel hijsen neem je per joint...?

Dat 1 joint per definitie gelijk staat aan 1 pakje sigaretten, ik waag het op zijn minst te betwijfelen.
          @topicstarter, vanwaar je vraag?

Gr
          Buizerd

PS: Ik rook trouwens shag, zonder filter dus.

Comment

Comment

Hey gasten als het minder schadelijk is om met een sigarettenfilter te rollen dan is het mij toch wel laat ingevallen voor het maar te proberen; en er is niet zoveel verschil dus ik raad het jullie aan om toch maar te proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                Dat 1 joint per definitie gelijk staat aan 1 pakje sigaretten, ik waag het op zijn minst te betwijfelen.
                Daarom zeg ik ook in mijn stelling: "Dat ligt er aan waar je precies op doelt, maar ik denk de schadelijkheid... in dat geval is het meest geaccepteerde antwoord: 20". Dat kun je natuurlijk betwijfelen, maar dit getal komt in meerdere studies naar voren, waarvan de laatste uit 2008 is. Daarin staat exact beschreven:

European Respiratory Journal: A major differential risk between cannabis and cigarette smoking was observed, with one joint of cannabis being similar to ∼20 cigarettes for risk of lung cancer. This is consistent with the observation that smoking “a few” cannabis joints a day causes similar histological changes in the tracheobronchial epithelium as smoking 20–30 tobacco cigarettes a day

Andere rapporten nuanceren dit beeld. Niet dat het niet klopt wat hier staat, maar vooral dat dit verhoogde risico is van het roken van een joint, niet het gebruik van cannabis. Effecten van het verbranden van tabak en cannabis, de giftige gassen die daar vrij bij komen, het niet gebruiken van een filter, het (overigens onzinnig) dieper inhaleren, het (overigens net zo onzinnig) langer vasthouden van de rook in de longen, etc. dragen bij aan dit effect. Het is dus niet zozeer te wijten aan de cannabis alswel aan de manier waarop je het gebruikt. Maar omdat ADES hier specifiek vroeg om een joint, heb ik even de rapporten er op na geslagen.

Comment

Ja ik doelde natuurlijk op schadelijkheid, en trouwens door jou catseye denk ik dat een nieuwe weg in het leven ga slaan met de sigarettenfilter. Bedankt

Comment

En probeer ook eens de bong met ashcatcher en actieve kool filter, de vaporizer of de smakelijke recepten voor de afwisseling

Comment

Bezig...
                    X