Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Klopt op zich. In dat geval echter is een datum ook niet nodig want we kunnen er toch op vertrouwen dat we nu reeds goed zaad geleverd krijgen?
Ons eten zit ook vol met troep en toch vreten we het. Dat komt dan nog uit een omgeving van controle door Voedsel en Waren Autoriteit.
Cannaland, daar vindt geen enkele controle plaats.
Misschien dat coffeeshops kunnen beginnen met vermelden of de verkochte wiet/hasj gifvrij is en dat er geen verzwaringsmiddelen of andere shit is toegevoegd.
Het kan een pluspunt zijn, mits de informatie klopt. Dat is in het criminele Cannaland van heden ten dage maar zeer de vraag.
Ik vind het een goed idee. Hoewel het niet direct al te veel zegt over de kwaliteit van de zaden (en de kiemkracht ervan), kun je wel de goede seedshops / headshops onderscheiden van de wat mindere (wat betreft de verkoop van zaden). Als je een aantal zaadjes besteld die drie jaar oud zijn, dan prefereer ik toch de shops waar ze een aantal maanden oud zijn. Al zegt dit natuurlijk niet altijd alles over de kwaliteit; zaden die goed bewaart zijn, zijn bijvoorbeeld na 2 jaar nog prima, terwijl slechte zaden / slecht bewaarde zaden na een aantal maanden al nutteloos kunnen zijn.
Ik denk wel dat het voor de seedshops / headshops een hele opgave wordt om te concurreren wat betreft de verpakkingsdata. Ik ruik een toekomstige seed-outlet bij seedshops / headshops die hieraan willen meedoen!
Uiteindelijk is niemand er bij gebaat dat er oude zaden in omloop zijn. quote
Hangt van de soort af , ik zou graag wat originele soort zaden willen hebben die nog niet gekruist zijn
Ontkiemen is een kunstje , oude zaden kun je op verschillende manieren bewerken zodat er toch nog kiem kracht los komt
Wie zegt dat de verpakkingsdatum danwel oogstdatum klopt? Gaat de keuringsdienst van waren dat controleren?
Je hebt het toch ook zelf in de hand door gewoon bij een gerenommeerde seedbank (reseller) bestellen en niet een duppie proberen te besparen door het bij een prijsstunter te kopen?
mischien elk zaadje ze eigen stempel net zoals een ei...
en meteen maar regels stellen die dus zorgen dat de kiemkwaliteit goed blijft dus gaat die prijs weer omhoog...!!
Comment