Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is ,achteraf gebleken het meest nutteloze wat je voor je kweekhobby hebt aangeschaft
Voor mij makkelijk; de bonanza g-tools kweekkast met Hans Panel led. Misschien is dat wel m'n slechtste koop ooit, op alle gebieden. De lamp was nog slechter dan de kast. Of andersom, ik weet het eigenlijk niet. Via cnnbs.nl.
Gelukkig heb ik deze site uiteindelijk gevonden en dat heeft me veel gebracht. Met tot nu toe 1,4 gram per watt en dat is nog stijgende.
Die Hans Panel kreeg ik ook niks mee klaar. Heb hetzelfde kastje gekocht met de Horticoled MR V lamp. Tweede kweek de fan kapot. Derde kweek de fan kapot na reparatie. Bijbetaald voor de Hans Panel en toen begon de miserie pas echt.
Ben wel heel tevreden met de bars die er nu in hangen! Gelukkig maar want mijn zelfvertrouwen had serieus klappen gekregen van die Hans Panel toestanden.
Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
Het systeem betreurt dit ten zeerste.
Allerlei meters. Alle type spaarlampen. AlieXpress led verlichting.
Ik ben er achter gekomen dat een thermometer genoeg is. pH, EC, LV, zelfs Lux-meters zijn allemaal overbodig gebleken.
Mijn voeding buffert mijn water naar de juiste waarde. Als dat niet het geval is, dan doet mijn bodem dat. Als dat niet het geval is, dan doet de plant het zelf in de rhizosfeer. Als dat niet lukt, dan heb ik regenwater voor circa 1 hele maand.
Mijn planten brengen misschien 10% minder op dan wanneer ik alles meet en regel. Maar het bespaart me zo'n 50 uur moeite per jaar en flink wat kosten aan buffers e.d.
Daarnaast is een pH berekenen soms sneller dan een pH meten; ik knal de boel in wolfram alpha (betaalde app, gratis in je browser) en die geeft mij zo de molaire verhoudingen en de formule waar mee ik de pH kan berekenen. Als je de syntax door hebt tenminste, die kan inmiddels bijna hele zinnen verwerken.
De EC meten doen mijn bladeren; als ze krokante punten hebben dan zat de EC te hoog. Maar ik voed pas als ik vind/zie dat het nodig is, en dan mondjesmaat. Dat maakt alles zo ontzettend gemakkelijk! Als je een beetje leert uit gaan van je gevoel, en je hebt bijna 15 jaar lang geobserveerd, dan zit dat vaak wel goed.
Al dat krampachtige meten, ik werd er moe van. Dus ik doe het niet meer. En wat blijkt? Gaat gewoon prima als je dat incalculeert; iets meer turf in de bodem, iets meer verzurende voeding gebruiken, verpakkingsdoseringen aanhouden. Meer is er niet nodig.
Heb zo ook die indruk wat PH meten betreft...heb nog maar een paar kweekjes ervaring en 1 gekweekt met de "perfecte" PH...toen ik de kweek startte waar ik nu mee bezig ben was de batterij van mijn PH meter leeg dus ben ik dan maar zonder begonnen want ik zag ook geen verschil. Was van plan om ec meter aan te schaffen maar zal dat ook achterwege laten. Het is gewoon een kwestie van naar je planten kijken heb ik geleerd.
Bij mij ook! Een van die vlotters weigerde dienst waardoor het hele vat leegliep op de vloer die ik niet waterdicht had gemaakt omdat dat niet nodig zou zijn met autopots....
Ik vermeld ook graag m'n beste koop trouwens. Dat zijn de TGL lampen van todogrowled. Wat een fantastische lampen!!
Trouwens is m'n allerbeste koop ever, m'n huis. Met serre en tuin op het zuiden. Zo een serre verlengt de zomer met een paar maanden, verwarmt je woning, is de ultieme chillkamer en is ook fantastisch om plantjes in te kweken. Ik zou nooit meer zonder willen
Is Nrml, Cannabis is Sativa is puur ruikt hemels, is Sattvish in natuur (peaceful) waar tomaten nachtschade zijn met hun hellehond geur, Rajas in natuur wat passie en hartstocht uitlokt
@Reppellsteeltjam ik heb eigenlijk nog niet zoveel gekocht voor mijn hobby.
Heel vroeger een x een pijpje op batterijen gekocht, leuk hoor, maar achteraf lag tie alleen in de la.
Ik hoopte dat we zo elkaar kunnen helpen leren van elkaars fouten zeg maar.
Mocht ik ooit binnen willen kweken staat hier het lijstje wat iig afvalt.
Een tegenhanger van de beste aankoop vind ik prima. Ervaring is uiteindelijk de beste leermeester.
Kusjes op je kontje en groetjes!
Ook voorgehad ... dacht ik begin met vapen is wat gezonder.
Deze vape maakt giga veel lawaai niet bepaald om gezellig mee op de bank te hangen.
Nooit kopen dus : https://www.iolite.com/product-categ...izers/wispr-2/
Wss de Mabo automatische brandblusser van over de 100 eur.
OK veiligheid primeert maar met een EVSA en tijdsklok met relais zal deze wss wel overbodig zijn.. Maar baat het niet dan schaad het je portemonnee wel gelukkig
Everything is nothing and nothing is everything.
Ik heb deze ook aangeschaft. Kweek met led gewoon de pries in het stopcontact, het geeft me toch een veilig gevoel die brandblusser en het gaat zoveel jaren mee.
Comment