Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mini Grow Box, rotbox of hotbox?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mini Grow Box, rotbox of hotbox?

Korting op 420shop
    Goedemorgen beste kweekvrienden en vriendinnen.

Ik heb de MGB's uitsluitend van de verslagen hier en heb de indruk dat ze wel in trek zijn.
    Nu viel me op dat er geen slangen aanzitten voor het afvoeren van lucht. In een normale set up veroorzaakt dit problemen die schimmel tot gevolg hebben.
    In het klein hoeft het niet maar van Babz weet ik dat ze er wel vaak last van heeft helaas. Zijn er meer mensen die werken met een MGB en schimmel hebben?
    Zo ja, hoe vaak? Zo nee, hoe denk je dat je het voorkomt?

Opgemerkt dient te worden dat ik de mening ben toegedaan dat er schimmel zal ontstaan in een MGB als er gekweekt wordt in een onverwarmde ruimte.

Box die rot of hotbox?

Deel hier je ervaringen uit de praktijk met de MGB!
    Horks Fototopic 2.0

Google ff mini grow one Hork, dan kan je foto's zien van de kastjes, dan zie je dat de ventilatie onderin zit.

Comment

Oké maar dan nog komt de lucht in dezelfde kamer terecht right?
      En jij bent helaas een bewijs uit de praktijk van mijn gelijk, dat het gevaar op rot aanwezig is! Het benieuwt me of er meer mensen zijn die hier last van hebben met die kastjes om uit te sluiten of ze er daadwerkelijk gevoeliger voor zijn.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Ik heb in slechts 1 run toprot gehad, en dan ook maar in slechts 2 toppen. De MGB is juist ontwikkeld om alles in 1 kleine ruimte te hebben, ofwel alles is zo ontworpen dat het in balans is.

Tips zijn:
        • Zorgen voor genoeg ruimte tussen toppen
        • Zorgen dat er flow in de box is door dik bladerdek weg te halen
        • Zorgen voor minimaal 10 cm afstand tussen box en muur
        • Zorgen dat de onderzijde (de luchtinlaat) vrij is
        • Zorgen dat de extra fan niet op de toppen blaast
        Zo kan je prima in de box een mooie plant kweken, zie de kweekverslagen die hier rond gaan op het forum.

Succes met lezen en als je vragen hebt gerust stellen hier 👍
        ​​​​​
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Hork zeker! Nogmaals er is echt nagedacht over de MGB! Het ene soort is natuurlijk ook wel gevoeliger dan t andere soort en je kan altijd even pech hebben. Maar lees ook genoeg terug van anderen die een beste tent hebben staan met alles er op en er aan en toch nog rot hebben. Het kan je overkomen, dat is een risico net als beestjes 🤷🏻‍♂️

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zeker kan je ook rot krijgen in tenten, dat staat buiten kijf.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Zo zie je maar dat het niet aan de kastjes ligt maar dat die van mij gewoon niet in een optimale ruimte staan.
          Heb net wel even een desk fan in de ruimte gezet voor extra ventilatie, we zullen zien of het helpt.
      Bezig...
      X