Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verschillende beginnende blad problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschillende beginnende blad problemen

    Korting op 420shop
    Hi,

    Ik heb een paar foto's van blaadjes van men ladies die wat raar zijn.
    ik kom er niet uit wat juist het probleem is dus zou ik het aan de experts vragen.

    Foto0114.jpg
    Hier zie je op de zijkant van het middelste blad dat ze uitdroogt punten van de blaadjes doen het nu ook.

    Foto0115.jpg
    Hier heb ik met een raar vorm in mijn blad samen met bruine plekjes.

    Foto0116.jpg
    Dit blad heeft ook al wat plekjes. Nu dit is een van de oudere blaadjes.

    Foto0117.jpg
    Dit is mijn plant volledig net wat water gehad. Niet teveel maar dacht eventueel teveel voeding of calcium tekort. Dit is gelijk in een beginfase waar ik niet kan uitmaken of het calcium te kort is of Kalium( potasium).

    Ik heb al heel de site afgegaan om te zien of er gelijkenissen zijn maar niet echt tot mijn grote frustratie

    jonge blaadjes zijn gezond maar sommige hebben rare kronkels

    Kan er mij iemand zeggen wat ik kan doen of ik het bij het rechte eind heb als ik denk dat het calcium is?

    Thnx op voorhand.

    #2
    Re: Verschillende beginnende blad problemen

    Kalium gebruikt ze nog amper.
    Calciumtekort lijkt me ook sterk zo vroeg.
    Ik zie niet zoveel op die foto's hoor ..
    Soms helpt het als je in ieder geval iets aan info geeft...
    Welke aarde...hoe lang staan ze buiten...krijgen en kregen ze voeding..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Verschillende beginnende blad problemen

      Ja tis met een gsm getrokken wel ik heb gewone universele aarde gebruikt waar al voor een aantal maanden niet echt veel voeding in moet maar veel elementen vind je niet terug in de aarde dus doe ik zelf nog wat voeding bij zoals ijzer als het nodig is of magnesium enz.
      Met het weer dat niet zo goed was heb ik ze even in mijn veranda gezet voor groei en warmte omdat ik zeker veel te vroeg was begonnen met ontkiemen enzo dus dit was een test plant maar met dat ze zo goed aan het gaan was hou ik die tot het einde.
      Nu ik wil gerust betere foto's maken maar dan moet ik bij mijn familie voor zo een apparaat dat micro foto's kan maken.

      Ik heb 1 grote fout gemaakt omdat ik nog beginner ben maar ik heb men aarde niet gemixt met beendermaal of bloedmeel maar erna boven op de grond gedaan enzo proberen die in de grond te krijgen mischien is dit wel mijn fout.
      Nu staan ze buiten en gaan ze buiten blijven staan .Ik geef ze even geen voeding meer en wacht af wat het buitenweer hen goed gaan doen.
      Momenteel zie ik geen progressie dus ik weet niet of het mogelijk is maar mischien heb ik ze wel wat verbrand door achter glas te staan in mijn veranda.
      Nu als je op de 2de foto kijkt zie je mijn jong blad met een rare kronkel en daaronder zie je het blad met een bruine rand tot bijna het midden ervan.
      Deze planten zijn 52 dagen oud dus ongeveer 1.5 maand

      Alvast bedankt om te kijken.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Hier heb ik nog enkele foto's proberen nemen

      Foto0120.jpg

      Foto0121.jpg

      Foto0122.jpg

      Op de eerste foto zie je die bruine rand op het middelste blad.
      Op de 2de zie je een blad met een rare vorm
      Op het derde blad heb ik de randen die wat wit achtig worden dus moet er toch iets zijn met die plant?
      Last edited by Matsy80; 16 May 2014, 17:40.

      Comment

      Bezig...
      X