Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladpuntjes worden bruin en krullen om

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladpuntjes worden bruin en krullen om

    Korting op 420shop
    hallo allemaal ik heb een vraagje tot 2 dagen geleden ging het aardig goed voor mijn eerste plantje ooit...maar sinds 2 dagen beginnen de puntjes van bepaalde bladeren om te krullen en bruin te worden

    Nou is mijn vraag wat kan hier de oorzaak van zijn ??? fotos zijn bijgevoegd ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen....in ieder geval alvast bedankt

    20140901_180944.jpg
    20140901_180925.jpg

    #2
    Re: bladpuntjes worden bruin en krullen om

    Ten eerste heb je tripsschade. Of spint. Daar zijn handige middeltjes voor. Die witte plekjes komen iig door zuigende insecten.

    Oorzaken van krullend blad zijn voornamelijk dat er teveel vrijgekomen zouten in het water zitten.
    Dat kan komen door teveel voeding, of te natte aarde.
    Algemeen geldt: pas watergeven als tot op wijsvingerdiepte de grond droog is.

    Als ik het zo zie mogen ze ook wel een groter potje. Misschien verhelpt dat al de helft van de problemen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: bladpuntjes worden bruin en krullen om

      heb even aan de onderkant van het blad gekeken zie aardig wat zwarte stipjes....20140901_192650.jpg20140901_192646.jpg
      en het plantjes is ook al in bloei...is overpotten dan nog een goed idee ?

      Comment


        #4
        Re: bladpuntjes worden bruin en krullen om

        gewoon geen water meer geven tot je aan de plant kan zien dat ze water nodig heeft, dan zal je merken dat het probleem zichzelf oplost nadat je ze verpot hebt. ik heb de bruine puntjes aan de bladeren ook gehad bij 1 van mijn planten. Bij mij kregen de nieuwe bladeren na het verpotten en geen water meer geven gewoon weer een mooie groene gezonde kleur. Wat betreft de spikkels op de bladen moet je idd even bekijken of je hier wat voor kan gaan spuiten want je wil niet dat je hele plant straks wordt vernield

        heel veel succes!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

        Comment

        Bezig...
        X