Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Wietplant

    Korting op 420shop
    Hallo, beste mensen van dit forum. Ik verbouw een wietplant en een paar dagen geleden zijn de bladen een beetje slap naar beneden gaan hangen en kijkt hij een beeje lusteloos zoals op de foto's. Ik dacht eerst dat het een wateroverschot was dus ik heb de plant een paar dagen geen water gegeven en doe het nu weer een beetje. Ondanks dit, hangen de blaadjes van de plant nog steeds naar beneden. Ik vroeg mij af wat hier de reden van zou kunnen zijn, of dit hoort of niet en zo niet, wat ik er tegen moet doen.
    Alvast bedankt, Vriendelijke groet
    Elsa de Ridder
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Er staat een stok naast waar ze aan vastgewurgd zit.
    Die kun je niet meer weghalen nu, dan valt ze om. Er mag wel 1-2cm ruimte zitten tussen stok en plant.
    Er zitten beestjes in. Spint, of thrips of zoiets,te zien aan de stipjes op het blad.
    Plantafval op de grond is een huisvesting voor beestjes, kans op schimmel/rot
    Sowieso, plantafval ? Er horen nog geen blaadjes af te vallen nu.
    Mjah, als ze erg nat gestaan heeft zijn de wortels misschien beschadigd.
    Daar kun je weinig aan doen, misschien even niet in de volle zon, en zeker nooit meer te nat zetten.
    Nu ook niet te droog natuurlijk (water geven langs de rand van de pot)
    Als je elke keer als je langs de plant loopt even voelt hoe zwaar de pot is krijg je daar vanzelf 'feeling' voor.
    Een zware pot heeft voorlopig geen water nodig, en alsie erg licht wordt wel. Dan hangen de blaadjes meestal ook 'n beetje.

    En het liefst laat je de plant buiten natuurlijk, alsie tenminste niet van je balkon gestolen wordt 's nachts.
    Buiten hebben ze langer en beter licht, de vochtigheid 's nachts, de dauw in de ochtend, de veranderende kleur van het licht van de opkomende zon, dat soort dingen vinden ze heerlijk tijdens de groei.

    -tot zover mijn vrijblijvende bijdrage-

    Succes! Plantje ziet er niet zo slecht uit. Beetje iel alleen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ Dankjewel! De bladen die in te pot liggen zijn van een eerder mislukt stekje dus daar zijn geen zorgen over, maar die zal ik dan weghalen. Wat betreft ik heb na gekeken en het is inderdaad thrips. Is daar wat tegen te doen en heb je misschien nog andere tips? Hoe dan ook, enorm bedankt!

      Comment

      Bezig...
      X