Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ph waarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ph waarde

Korting op 420shop
    hallo,

ik vraag me af met welke produkten ik de ph waarde kan regelen van men bodem, en moet dit prouct dan aan het water toegevoegd worden telkens ik ze water geef? Zou voor volgend kweekje zijn

greetz

Daar is echt al heel veel over getiept hier op het forum.
    Ik zou wel even kunnen zoeken voor je, maar heb je daar zelf echt niets over kunnen vinden ?

Je regelt de pH van het water zodat de plant de voedingsstoffen makkelijker kan opnemen. Op aarde is dat tussen 6 en 6.5
    Je hebt daarvoor een digitale pH-meter nodig en pH-min vloeistof.
    Als je bio/organisch kweekt is het aanpassen van de pH niet noodzakelijk.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik weet niet hoe je water geeft, maar de meeste doen het zo..

Bijv een frisdrank fles eerst half vullen met water, dan ph min of plus erbij (meestal -) en dan verder afvullen met water en goed schudden om vervolgens dit even te laten rusten alvorens je gaat meten.

Owja zorg dat het water een beetje op kamer temperatuur is voordat je het gaat geven aan je plant.

Succes

Comment

http://www.vasteplant.be/index.cfm?f...rt&art_id=2216

Is me niet duidelijk of je nu het water of de grond bedoelde.

LET WEL: Meeste pH meters voor aarde wijken enorm af he. Gewoon niet teveel zeewierkalk of kieseriet in uw medium draaien en dat blijft wel op peil. Met organische meststoffen is minder meer. Minder stuur je meteen bij, bij meer kan je de plant onherstelbaar beschadigen.
        Last edited by Organisch; 28 September 2017, 21:02.

Comment

Bedankt iedereen. Gong om beide, de aarde en het water.

dus als de ph goed geregeld is van het water in de fles ( geef ze reeds zo water) kan ik dan nog groeivoeding toevoegen aan dat water?

Comment

Nee.
            Eerst alles erin wat erin moet.
            Daarna, als laatste dus, ga je de pH meten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Eerst voeding, dan pas ph meten!

En koop niet die ph dingen om in de grond te stoppen. Die werken niet. Koop ineens een goeie, kost je maar iets meer.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Inderdaad. Goed opletten met aarde pH meters. Test die maar eens op een aarde die al pH 6 heeft. Voeg dan kalk toe en test of je substraat minder zuur is.

De eerste keer is het beter gewoon universele potgrond kopen, daar dan alleen perliet aan toevoegen en uw voedingslijn volgen.
                Je kan ook waterkristallen en bentoniet toevoegen om het water beter vast te houden. Maar wederom, zeer gematigd. Want bentoniet maakt uw aarde waterdicht he. Dat wordt gellig in combinatie met water. Het zorgt er ook voor dat uw organische meststoffen er minder snel uitspoelen. Ze slorpt dat op en geeft die dan full continu af aan de plant.

Aarde, veel wegen en methodes om te bewandelen. Maar kijkt toch maar eerst de kat uit de boom.
                Ik heb het mij gemakkelijk gemaakt. Gewoon Plagron Bat Mix en op 10L aarde doe ik een halve soeplepel vinassekali en beendermeel. Bovenaan strooi ik wat kieseriet en verder ga ik niet bijvoeden tot het nodig lijkt. Bij het overpotten ga ik wel een beetje wortelsim meegeven, maar daar stopt het dan ook.
                Met die extra's zijn ze maar een beetje geholpen, maar het ideale is dat die vinassekali en beendermeel pas voeding beginnen afgeven als de guano opgebruikt is. Als de guano op is wordt er nog steeds fosfor en kalium voorzien.

Comment

Bezig...
                X