Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeie plek voor planten in volle grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goeie plek voor planten in volle grond

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    ik wil het volgende seizoen graag planten kweken in volle grond. Nu heb ik een mooie plek uitgekozen en een groot gat gegraven. Is dit denken jullie een goeie plek, qua aarde en omgeving.
    Mvg.

SpaceG
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Nee, nu niet meer. Nu is de grond weg.

Maarre...idunno man, kan dat niet zien eh...
    Meten is weten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

als je het volpleurt met allmix zeker
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Last edited by Organisch; 7 October 2017, 11:12.

Comment

"Zo zit het bodemleven dat zuurstof nodig heeft in de bovenste laag. Na het spitten wordt dit bodemleven onderaan gestopt en sterven de micro-organismen door een gebrek aan zuurstof. De dieper levende organismen komen naar boven en sterven door het ultraviolette licht waar ze niet tegen kunnen."

Wat bladeren, compost strooien (mulchen) en klaar.

Organisch, ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat je nog ergens vast zit in de jaren 90 Spitten doen ze al lang niet meer in de biologische tuinbouw.
          In de vorige nieuwsbrief hebben we de – algemeen aangenomen – voordelen van spitten bekeken. De voordelen die worden verbonden met het spitten zijn: losmaken van de grond onderwerken van onkruid inwerken van organisch materiaal vrijmaken van mineralen Hierbij werden deze voordelen uitgebreid uitgelegd. Ook hebben we het eerste – en belangrijkste – voordeel van…

Comment

• BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment
            wat moet je dan doen in plaats van spitten om je organisch materiaal toe te vroegen aan de bodem?

Comment

Comment

Even voor alle duidelijkheid, Mn vorige plantjes zijn niet zo goed gegaan omdat er onder een mooie laag voedingrijke grond een laag wit zand zat waar ik niets van af wist. Om dit te verkomen heb ik dus dit gat gegraven. Ik heb het gat na de foto's direct weer dicht gemaakt. Er zitten wel erg veel wormen in de grond, is dit een probleem?
              25 oktober ga ik het land bemesten en op advies van Beowulf gooi ik er dan ook bladeren overheen. Erg bedankt voor de tip, zo leer ik elke dag een beetje.
              Organisch, de plek is in een weiland, in de noordelijke ,oostelijke, en westtelijke richting is het helemaal open. In zuidelijke richting staat een bos, ik proberen binnenkort een overzichtsfoto te maken.

Comment

koop een 70 liter zak allmix leg hem onder je bed en als het ijsheiligen is geweest pleur je het in het gat kost je een tientje
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bezig...
                X