Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur gestuurde afzuigventilator

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

temperatuur gestuurde afzuigventilator

Korting op 420shop
    De frequentieregelaar die ik heb voor mijn afzuiging wordt aangestuurd door een temperatuursensor in de tent. Dus boven een ingestelde temperatuur gaat de ventilator draaien. Er zullen dus momenten zijn dat de temperatuur in mijn tent lager is, en de ventilator dus NIET draait? Is dit wenselijk? Ivm luchtjes e.d.
    De kamer waarin mijn tent staat is relatief koel. ook midden in de zomer.

Als je 'm goed aangesloten en ingesteld hebt zal die nooit helemaal uit gaan.
    Heb je 'm getest of is dit je theorie ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

als het goed is heeft ie ook een minimum stand
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Comment

Als het cli-mate regelaar is dan moet je de minimale Hz instellen.
          Zelf heb ik deze om 20Hz staan in combinatie met een 550m3 softbox

Comment

Hij blijft inderdaad draaien, ik heb dat in eerste instantie niet opgemerkt omdat de minimum op 5Hz stond. De bandbreedte temperatuur is volgens mij de afwijking van de ingestelde temperatuur waarop hij gaat bijregelen.

Comment

feit blijft natuurlijk wel dat als je afzuiger minimaal draait de filter niet meer optimaal werkt,geen probleem als je af en toe kan ruiken aan de afgeblazen luchtt
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bij mij was de fabrieksinstelling 25 graden met een bandbreedte van 5 graden, dat willen zeggen dat de unit de temperatuur gaat houden tussen 20 (25-5) & 30 (25+5) graden, een bandbreede van 2 graden is redelijk weinig, ik me inbeelden dat de motor dan meer keer in frequentie gaat veranderen, omdat hij steeds tegen de boven en ondergrens aanbotst ... hij gaat zenuwachtiger reageren... ik zou die bandbreedte op 5 zetten... en de temp op 25 ... en een kacheltje erbij hangen, 15 is te laag

Mijn minifreq is 5% en max 100% uiteraard...

Mvg Manfred

Comment

Bezig...
                X