Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnen kweek wat doe ik fout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste binnen kweek wat doe ik fout

Korting op 420shop
    Hey allemaal ik ben nu eindelijk begonnen met mn eerste binnen kweekje ik ben nu ongveer 3 weken bezig alleen ik maak me zorgen om mn plantjes. Ze groeien niet snel en de onderste bladeren. Zijn geel ik weet niet wat ik fout doe. Ik heb me al behoorlijk in gelezen.

mn set up is
    90x90x185
    480w mars led lamp
    afzuiger met filter
    timer, staat op 18/6
    ventilator
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Heb je ook ooit iets gelezen over hoe groot een pot moet zijn? Ik denk dat je planten gauw doorschieten als ze wat ruimere sloffen hebben. Nu worden ze beperkt in de groei omdat zulke kleine potjes eigenlijk al na de eerste week te klein zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

En om de dag door te komen moet je ze ofwel een keer of 4 water geven, ofwel staan ze zeiknat om te beginnen. Veel te kleine potjes voor eentje van twee weken oud. Je start beter in minimum een liter...

Comment

Comment

bij mij staan de plantjes van dag na ontkiemen en planten (zaaien) max 2 weken in 1 liter potjes en zitten dan al flink volgeworteld waarna ik ze in 11 l potten zet
          en zeker niet teveel water voor ze in grotere potten staan

succes

Comment

Hoop niet dat het autoflowers zijn want dan is het slagen van overpoten nagenoeg niet te doen.
            Die horen direct in een pot thuis van het begin tot na de bloei.

Succes in ieder geval!!

Comment

• DannyDeVito
              DannyDeVito commented
              Editing a comment
              ik heb ook nog AF's overgepot en die herstelden tamelijk goed hoor
              ik wist niet als beginner dat ze niet houden van overpotten maar haalde toch nog 250 gr droog eruit
              nu bezig met photosynthese fem zadenkweekje en is wel groot verschil omdat ik nu zelf de groeitijd bepaald heb en voor eerste keer getopt
              grt

Mijn dames gaan na het kiemen direct in de grote pot, gewoon in het midden een kuiltje van 10cm diep en 10cm omtrek vullen met grond zonder voeding (zaai en stekgrond, lightmix, oid). Geen last met overpotten of iets dergelijks, mijn plantjes hebben al genoeg stress door mijn geweldige kweekkunsten, dus die van het overpotten hoeven ze er niet ook nog bij te hebben.
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• MV1977
              MV1977 commented
              Editing a comment
              Lol, wel goed lezen . Ik maak een kuiltje waar zaai en stekgrond ingaat. Uiteraard gaat het kiempje (wat ik ontkiem tussen nat keukenrol) ong 1cm diep. Maar de wortels hebben dan ong 10cm grond zonder voeding.

• beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Penwortel, nog voor ze haar kopje laat zien is die al lang voorbij die 10 cm. Dus dat helpt niet echt om verbranding tegen te gaan als de rest bv batmix zou zijn. Dat overpotten iets van stress zou opleveren is een fabeltje. Ook bij autoflowers. Al passen die hun al snel aan aan de grootte van de pot en dat levert gewoon minder op.

• MV1977
              MV1977 commented
              Editing a comment
              Thanx Beo, dat wist ik niet, weer wat geleerd!

Ik heb gewoon normale vrouwelijke zaadjes.
            Girl scout cookie. En een mk ultra.

ik gebruik alleen light mix en geef ze klein beetje groei voeding van. bio nog iets

Comment

Autoflower wietsoorten hebben een versneld groeipatroon dat je beter niet kunt onderbreken. Hun penwortels stoppen niet met groeien tot ze daar geen ruimte meer voor hebben. Het wortelsysteem wordt bij autoflower wietplanten heel snel opgebouwd en verpotten zorgt voor een ''schok''.Bij alle planten.
              Gewone wietsoorten kunnen van de schok van het verpotten bekomen doordat de kweker ze gewoon langer in de groeifase laat. Bij autoflowers heb je alleen niet de luxe om ze door de schok van het verpotten heen te helpen. De verpotschok vreet kostbare tijd van de beperkte levenscyclus van een autoflower. Dit soort planten is voorgeprogrammeerd om in een razendsnel tempo te groeien, maar net als bij andere planten zal verpotten die groei dramatisch vertragen.
              In plaats van verder groeien, verbruikt een plant haar kostbare energie om van de schok te herstellen. En autoflower wietsoorten hebben daar gewoonweg geen tijd voor.

Comment

Die mini serre geeft te weinig licht.

Als je ze overpot, het plantje ingraven tot aan de lobblaadjes. Dan voldoende belichten. De TL mag maximum 10cm van de kop verwijderd zijn. Hoe dichter hoe beter. Hps lampen wel nooit te dichtbij plaatsen.

Ik heb die mini serre ook gehad maar is naar de prullenbak verwezen.

​​​

Comment

Welke mini serre mn tent is 90x90x185 en 480 W led verlichting

Comment

Ik heb uw draad met een andere verward. Sorry.

Comment

Geeft niet

Comment

Geen enkele plant die ik al verpot heb heeft last gehad van een "schok". Ze groeien gewoon door. Ik zou het eerder een verademing noemen, een groeispurt ipv een soort van herstel. Autoflowers passen zich sneller aan aan die pot, maar ook daar breidt het wortelstelsel zich nog uit. Overpotten heeft naar mijn ervaring dus altijd zin gehad. Het kost je wat grammen bij autoflowers, maar groter gaan is altijd beter dan de originele pot. Al is direct in de grootste sowieso beter. Maar welke gek start zen planten onder de volle 600 watt, vanaf ze boven zijn gekomen? Dat is het mij niet waard. Autoflowers binnen overigens ook niet.

Comment

Ik groei ze op in spons potjes met bacto (voeding)na dat ze zijn ontkiemt in beetje lauw water......als ik de worteltjes onder het sponspotje vandaan zie komen gaan ze in 11 liter potten.n dan gaan ze groeien veel sucses verder

Comment

Bezig...
                          X