Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende amateur kweker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnende amateur kweker

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben hier nieuw en kan wel wat hulp gebruiken.

    Ik heb hier nu 3 plantjes staan binnenshuis zonder lampen, ik ben ook niet van plan om lampen te gebruiken. Maar zou toch het beste uit mn kweek willen halen. Ze staan nu nog op de keukenkast, niet in rechtstreeks zonlicht omdat ik heb gelezen dat dat niet goed is zo voor de ruit. Al zouden ze dan wel een hele dag zonlicht hebben omdat het huis wel goed staat gericht voor de zon.


    Nu gebruik ik wel Plagron Batmix, en heb ik Green sensation voor als de bloei start. Anders heb ik niets.

    Raden jullie groeistoffen aan en zo ja welke dan ? Of nog andere tips voor er het beste uit te halen ?

    Alle hulp is welkom !
    Groeten BEplantje

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        De zaadbanken zien je graag komen. Dit wordt niks. Er is geen zon en niet voldoende licht. Wacht nog 4 maand...

        Comment


          #5


          Het is jammer als je ergens enthousiast aan begint en halverwege teleurgesteld de boel af moet breken vanwege tegenvallende resultaten. Investeer een paar euro in licht, die haal je er zo uit met je 1ste oogst. Of wacht tot je buiten kunt beginnen.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post


            Het is jammer als je ergens enthousiast aan begint en halverwege teleurgesteld de boel af moet breken vanwege tegenvallende resultaten. Investeer een paar euro in licht, die haal je er zo uit met je 1ste oogst. Of wacht tot je buiten kunt beginnen.
            Wel buiten ging ik het eigenlijk doen, maar ik dacht het nu eens te proberen zo binnen met 2 plantjes. Ik probeer me er gewoon eens een idee van te maken qwa voeding en verder de plant tevreden te houden.
            Ik zal deze dan naar het raam verhuizen, ze hebben daar een hele dag zonlicht, het is als het ware een broeikast achter deze ruit als de zon goed schijnt.

            Ik probeer nog even verder.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              De zaadbanken zien je graag komen. Dit wordt niks. Er is geen zon en niet voldoende licht. Wacht nog 4 maand...
              Dus voor het raam waar ze een hele dag rechtstreeks zonlicht krijgen wordt niets ?

              Comment


                #8
                Nee, ook niet voor het raam.
                Zeker niet binnen achter het raam, maar buiten voor het raam ook niet.

                Het probleem is ook dat het nog niet lang genoeg licht is.

                Check: Kan ik al beginnen
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Oke dan laat ik ze voor wat het is en verspil ik er geen tijd aan.

                  Als ik deze zomer buiten zou kweken in een serre met ventilators, moet ik dan nog ergens opletten ? Welke periode is het beste ? Is een serre voldoende ? En dan het typische belgische weer erbij ...

                  Is dit mogelijk wel ?
                  Last edited by QnQ; 1 February 2018, 21:23.

                  Comment


                    #10
                    Natuurlijk is dat mogelijk.
                    Als je eens bij buitenkweken kijkt, en dan bij de kweekverslagen kun je zien hoe andere leden het doen.
                    Denk dat je daar heel wat wijzer van wordt dan dat ik je vragen allemaal ga beantwoorden.
                    Ik geef ook alleen maar mijn mening, en een plantje kweken kan je op oneindig veel manieren doen.

                    In een flinke serre kan prima, als die groot genoeg is kan dat ideaal zijn.
                    Er staan wel wat mooie kweekverslagen met serre's.
                    Die kleine tomatententjes worden vaak te warm als de zon er een half uurtje op staat.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11


                      Oke dankje voor de info !
                      Ik zoek er wel wat verder over op eenmaal ik buiten kan kweken.
                      Last edited by QnQ; 2 February 2018, 21:08.

                      Comment

                      Bezig...
                      X