Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dompelpomp doet raar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

dompelpomp doet raar

Korting op 420shop
    hallo,
    ik kwam gister in mn kelder en tot mijn verbazing lag de complete inhoud van mn voedingsvat over de keldervloer (zon 50 liter),
    ik heb een circulatiepomp en dompelpomp in het vat liggen (opvouw vat) ik had de dompelpomp gister uitgetrokken en het uiteinde van de aan de pomp aangesloten slang in een lege 12L emmer gelegd voor uit te lekken, nu is al het water uit het vat toch naar de emmer gelopen en deze is overgelopen en mn voedingsvat was bijna leeg. het kan toch niet dat als de pomp uitgetrokken is dat die dan door terugheveling het vat helemaal leeg trekt,
    wat kan ik doen om dit te vermijden? moet ik dan iedere keer de dompelpomp uit het vat halen?

ik vind het echt vreemd dat het vat leeg is. er lag geen water direct om het vat. alleen waar de emmer stond. iemand hier ervaring mee?

Staat de emmer lager dan de dompelpomp soms?
    Mocht dat zo zijn dan kun je het vergelijken om met een tuinslang de tank van je auto leeg te krijgen.
    als er meer druk aan de bovenzijde is kan het de emmer doen overlopen en ben je alles kwijt............

Comment

Aaah, het wonder van de communicerende vaten.

Emmertje boven het vat zetten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

bedankt voor de reacties de emmer stond inderdaad lager dan het vat maar de slang komt wel vanuit de pomp eerst een meter omhoog om uit het vat te komen en dan gaat die omlaag. ik zal eens even googlen op communicerende vaten. heb er wel eens van gehoord maar weet niet precies wat het inhoud. beetje zonde van de voeding en veel is nat. gelukkig is er geen water richtig mn tentje gelopen. ik had niet gedacht dat dit zou gebeuren als de slang op de pomp zit gekoppeld. weer wat geleerd. gelukkig geen schade verder

Comment

Voila, weer wat wijzer eh Gelukkig weinig schade.
          Er is niet zoveel nodig om het hevelen te starten.
          Pak je de pomp eruit en beweeg je die even onder het waterpeil, is dat al voldoende.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Idd communicerende vaten das ook nogal een verrassing (leergeld:p) gelukkig geen schade gemaakt, een voordeel: dat vergeet je nooit niet meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stonerr View Post
              Idd communicerende vaten das ook nogal een verrassing (leergeld:p) gelukkig geen schade gemaakt, een voordeel: dat vergeet je nooit niet meer
              ja het erge is dat ik wel bekend ben met het fenomeen ik had er alleen helemaal niet bij stilgestaan dat het ook gebeurd terwijl de slang op de pomp zit. ochja ff dweilen en vat weer vullen en dan kunnen we weer.
              gr.

Comment

• Stonerr
                Stonerr commented
                Editing a comment
                Thats the weed dat heeft iedereen wel eens ​​​​​​​
            Bezig...
            X