Ik had nog zaden uit 2015 liggen deze heb ik in een jam potje gedaan waar ik aan de binnen kant fijn schuurpapier had gedaan even een half minuutje laten rond draaien zodat de buiten kant van het zaadje licht beschadigd is daarna op de koffie filter methode in een grip zak in de kast gehangen en na 5 dagen 100 procent ontkiemd.
en zijn mooie planten geworden.
ik heb ook gelezen op diverse forums dat je al van te voren een beetje kan checken of je goed zaad hebt.
en experts verbeter me aub als ik het fout heb!
op het moment dat een zaadje een donkere kleur heeft is het een zaadje waar qua rijping Ed aandacht aan is besteed en zal meer succes hebben dan zaadjes die nog licht van kleur zijn.
deze zijn te snel geoogst en verkocht en zullen een stuk moeilijker tot een goed resultaat kunnen lijden omdat ze te vers zijn.
elk zaadje is natuurlijk geld voor de verkopers jammer genoeg.
Dit principe heb ik trouwens ook geprobeerd voor mijn moeder die wilde al heel wat jaren salie kweken maar kreeg het nooit ontkiemd heb de proef op de som gedaan en hier het resultaat
en zijn mooie planten geworden.
ik heb ook gelezen op diverse forums dat je al van te voren een beetje kan checken of je goed zaad hebt.
en experts verbeter me aub als ik het fout heb!
op het moment dat een zaadje een donkere kleur heeft is het een zaadje waar qua rijping Ed aandacht aan is besteed en zal meer succes hebben dan zaadjes die nog licht van kleur zijn.
deze zijn te snel geoogst en verkocht en zullen een stuk moeilijker tot een goed resultaat kunnen lijden omdat ze te vers zijn.
elk zaadje is natuurlijk geld voor de verkopers jammer genoeg.
Dit principe heb ik trouwens ook geprobeerd voor mijn moeder die wilde al heel wat jaren salie kweken maar kreeg het nooit ontkiemd heb de proef op de som gedaan en hier het resultaat
Comment