Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond

    Korting op 420shop
    Morgen potgrond kopen,
    Welke aam te raden voor autoflowers?
    ​​​​​​Man waarbij ik kweekkast kocht zei neutrale omdat we sowieso met voeding werken.
    Heb 11 liter potten,moeten die helemaal gevuld worden?
    En moet men de aarde goed aandrukken vof speelt dat niet zo een rol?
    Zo veel vragen en moet nog beginnen

    #2
    Misschien is het tijd om een zooitje kweekverslagen te gaan lezen ?
    In de goeie kweekverslagen legt men precies uit wat ze doen en wat er gebruikt wordt.
    Daar vind je antwoord op al dit soort (_____) vragen.

    Oke, antwoorden:

    Welke potgrond verkopen ze bij je in de buurt?
    Potten helemaal vullen ja, liefst nog met een kop erop.
    Nee, niet keihard aandrukken, zuurstof bij de wortels is net zo belangrijk als water.

    Links naar mijn kweekverslagen (als je toch eens de tijd wil nemen) kun je onderaan deze post vinden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • yvesm
      yvesm commented
      Editing a comment
      haha link gelezen...
      Boodschap binnengekomen, zal sowieso met een kweekverslag beginnen.
      Reden dat ik zo' n vragen stel is om beetje zekerheid te hebben, heb bvb autoflowers zaadjes gekocht omdat ik las dat zij perfect waren voor beginners,dat deze planten gemakkelijker fouten vergeven.
      Maar daarna lees ik in andere topics hier dat het juist andersom is, allemaal beetje overweldigend.
      Maar ga sowieso veeeel kweekverslagen beginnen lezen, en idd al doende leert men..hou jullie op de hoogte via mijn kweekverslag.

    #3
    Gewone potgrond met wat perliet, doe wat de meneer zegt en lees je verder in, vervolgens kijk je bij kweekverslagen en na voldoende leerstof of tenminste basic know-how kun je een testkweekje starten terwijl hiervan een verslagje bijhouden met de daarin onontkoombare verdere vraagtekens waar je zeker en vast meer hulp kunt van verwachten.
    Have funwe wachten vol ongeduld

    naast de hulp je ondertussen van Q, de gozer is te snel soms
    ​​​​​​​
    Last edited by Rietslang; 10 August 2021, 08:27.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • yvesm
      yvesm commented
      Editing a comment
      ok doe ik

    #4
    Ik zou een verslagje maken ,zoals hierboven vermeld ook. daarbij ga je het meest hulp krijgen al doende weg , ik bv. volg ze allemaal dus jouw toekomstige ook. er zijn hier afjes experts aanwezig die jouw zeker gaan helpen. Welke voedingslijn ga je gebruiken ? Gewoon dat volgen en logisch redeneren, hebben ze me hier ook geleerd, geraak je al ver hoor. Veel succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • yvesm
      yvesm commented
      Editing a comment
      ok man tx

    #5
    Zaadjes, potgrond volgende topic gaat over de potten of die heb je al in huis?
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • yvesm
      yvesm commented
      Editing a comment
      Nee volgende topic zou over ontkiemen gaan maar boodschap begrepen, zal een kweekverslag bijhouden en hopelijk krijg ik genoeg feedback over alles wat ik fout doe of wat beter kan zodat elke kweek erna beter ga.
      ps: potten heb ik al

    #6
    Goed zaad en goed licht is het belangrijkste.

    Pot (rond, vierkant, fabric, smartpots, airpots, ...), substraat (potgrond, coco, steenwol, hydro, kleikorrels, mapito, agar agar, ...) en voeding (1001 opties) kiezen. En gaan.

    Klimaatbeheersing helpt. En een filter voor de geur.

    Potgrond is een goede keuze. Neem iets dat liefst bio is en zo weinig mogelijk voorbemest. 100 dagen voorbemest is eigenlijk teveel voor AFjes, maar wel quasi de standaard in het tuincentrum.

    Als je langs een growshop kunt neem je best een lightmix of iets dergelijks.

    Succes!

    Comment


    • yvesm
      yvesm commented
      Editing a comment
      ok,dank u man
Bezig...
X