Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 zaadje 2 zaailingen, Siamese tweeling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: 1 zaadje 2 zaailingen, Siamese tweeling?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb laatst 5 zaadjes ontkiemt en tot mijn grote verassing kwamen er 6 zaailingen uit
    Nu vraag ik me af telt dat dat dan als 6e plantje (Siamese tweeling) of is het gewoon 1 zaadje dus zijn de 2 zaailingen 1 plantje?

    Wel leuk natuurlijk erg benieuwd naar het eindresultaat

    #2
    Het is waarschijnlijk een twee-eiige of eeneiige tweeling: tijdens de bevruchting is de embryo gesplitst in twee embryo's of er waren twee vrouwelijke embryos in het zaadje aanwezig en deze zijn beide bevrucht geraakt (er zitten twee bloeiharen in elke calyx, het is zo vreemd niet).

    Vaak zul je wel zien dat er eentje veel zwakker is dan de andere. De zwakste zou ik afknippen boven de wortels. Als ze naast elkaar blijven staan doen ze het namelijk beide iets minder goed dan wanneer ze solitair zouden staan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ah interessant! Bedankt voor de tip, ik merk inderdaad nu al dat ze beide kleiner zijn dan de andere zaailingen en de ene is inderdaad erg klein dus die knip ik wel af dan

      Comment

      Bezig...
      X