Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wilde daarvoor een 550m3 MDF Softbox voor gebruiken, met regelaar zodat ik hem op lagere standen kan laten draaien. Welke maat filter heb ik daarvoor nodig? Ik dacht zelf een 300m3 Can Lite.
Ik kan uitblazen in een kamer en daar de deur open zetten afgewisseld met het raam. Heb wel ontvochtiger, airco, kachel en bevochtiger tot me beschikking... Of een gat boren met decoupeer onderin de deur. De onderkant van de deur is niet te zien vanaf een weg oid. Er zit een balkon voor met bamboe. Dan gewoon een luchtrooster ervoor maken en uitblazen maar?? Hoelang mag een luchtslang maximaal zijn?
Ik zou niet direct te veel gaan klussen als ik jouw was.
Ik blaas uit in dezelfde kamer, houd het raam gesloten en de binnen deur open. Helemaal in de wintermaanden levert dat geen problemen, zomers toch wel een beetje qua lv en temp, maar daar heb ik dan ook de airco voor.
Eventueel ken je later altijd nog aan de klus mocht dat echt nodig blijken, luchtrooster met terugslagklep is dan wel aan te raden en een deur is zeker ideaal om zelf wat te fabriceren.
Slang mag zo lang als nodig zijn, vermijd 90° bochten om zo min mogelijk luchtweerstand te krijgen.
Mijn advies is neem liever iets zwaardere afzuiger en filter
500m3 softbox met een 700m3 filtertje
Dan loop je minder te kloten in de zomer maanden
En je dimt ze grotendeels van het jaar
Dus zijn ze veel stiller
Een sonoconect buis als uitblaas
Kunstof flensen werken makkelijker als ijzeren flensen
Ah. Ik had een 250m3 softbox aangeraden gekregen met een 300m3 filter. Dat zou genoeg moeten zijn voor 80x80. Maar dat is te weinig dus? Airco heb ik van de zomer.
Eventueel kan ik een 700m3 softbox krijgen. Is dat dan misschien beter met een dimmer?
Oke , laatste vraag omtrent afzuiging en controller. Ik heb een 550m3 mdf softbox 15mm aangekocht, 160mm flensen met sonoconnect.
Hierbij als regelaar de smscom mk2 smart controller 6.5amp met sensor. Geschikt zo ? Of moet ik hem te laag dimmen waardoor de afzuiging niet goed genoeg werkt?
Oke de set is compleet. Kunnen bijna gaan opbouwen en beginnen. Laatste dingetje is stroomverbruik, ik heb al zonder een kweek een bovengemiddeld stroomverbruik. Lichten staan vaak aan en heb een grote woning terwijl ik alleen ben. Die is overgens ook niet zo best geïsoleerd. Wat is voor de stroomleverancier een rede om argwaan te krijgen?
Oke. Ik begin alvast me stroomverbruik wat te verbogen. Ik zie maar 654kwh staan per periode in mijn Vattenfall. Als dat per jaar is heb ik juist een super laag verbruik haha.
Ik ga gewoon vast mijn tent installeren, lamp aanzetten en zo langzaam het stroomverbruik verhogen. In ieder geval goed te lezen dat ze zelfs bij 21000 niet langs kwamen. 👍
Stroomverbruik alleen zonder signalen van stroom verbruik buiten de meter om.is dus zelden een risico voor inval??
Zitten al in de Lightmix , gewoon met kraanwater nat gespoten met de vernevelaar en staan in een klein broeikastje in de tent. Temp 23° , lv in de tent 54%.
Licht staat op 25% , ppfd van 150
Allemaal 8 weken bloeitijd om en nabij.
Ik hoor een lichte zoem in de ruimte en dat komt voornamelijk door de clipfans. De afzuiging met sonoconnect is fluisterstil.
Zijn er jongens bekend met het bestellen van een zak Lightmix Plagron? Ik zie het overal op het internet maar ik vraag me toch af hoe zoiets dan geleverd word?
Ik ga met een sportas en fiets naar de boerenbond/petsplace. Een zak past precies in de sporttas en zo neem ik die naar binnen.
Bezorgen kan, maar bij mij is eens de doos gescheurd, dat vind ik te link
Anders wat repp zegt, gewone potgrond
Het is veel te koud in de kweektent. 17 graden zie ik nu. Hoe kan ik de tent verwarmen zonder al teveel stroom te trekken? Ik zag van die tube heaters? Warmtemat voldoende? Temp moet gewoon boven de 20gr blijven, dacht dat dat wel lukte met de normale kachel maar dat is geen doen.
De heaters van AC infinity en Spider farmer zijn goed in te stellen in n kleine tent kan je daar met de laagste stand de temp goed houden Slaat alleen aan als de temp te laag word .
Voor nu gewoon een electrische radiator naast mijn tent gezet en warmte matje onder de zaaling bak. Spiderfarmer ook interessant. Ben je gelijk overal vanaf.
Ff korte andere vraag. Ik vind eigenlijk de filter te groot voor om in de tent te hangen. Kan ik deze ook aan het einde van het luchtcircuit plaatsen? Als eindstuk. Dat scheelt super veel ruimte, kan ik me lamp hoger hangen en dus grotere planten kweken. Daarnaast vind ik als de filter in de tent hangt dat die bocht zo scherp is om de slang eruit te lijden. Zo ja, zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten?
Comment