Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vensterbankkweek geur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vensterbankkweek geur

Korting op 420shop
    Ik ben verhuisd waardoor ik nu ruimte heb om een paar plantjes te kweken. Omdat ik geen zin heb in eventueel gezeik met een ''professionele'' installatie wil ik het gewoon simpel houden; een wietplantje in de vensterbank. Het gaat me niet persé om de beste plant maar gewoon leuk voor erbij.

Het enige punt wat ik kan bedenken dat een probleem kan zijn is de geur. Ik ben van plan een autoflower te planten in de vensterbank en dan een soort die niet erg ruikt (bijv. northern lights). Daarnaast evt een geurneutralisator erbij plaatsen. Ook heb ik een air purifier (Met koolstof hepa filter) die ik standaard gebruik voor wietroken binnen, die is ook redelijk in staat om geur te maskeren als het erg wordt.

Nu is mijn vraag; hoe erg gaat dit ruiken door het hele huis, odanks de maatregelen die ik tref? Een beetje een wietgeur is niet erg gezien ik ook wel eens binnen rook. Maar mijn partner zit er niet op te wachten dat het huis 4 weken tijdens de bloei erg sterk ruikt. Over de ''geurarme'' wietsoorten lees ik verschillende ervaringen, sommigen zeggen het ruikt amper naar wiet en anderen zweren erbij dat het erg ruikt. Ik woon in een appartement van 100m2 en woon helemaal bovenin op de 3e verdieping.

Zorg voor onderdruk in de tent en zet de plant vlakbij de afzuigerd.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Enneh november 2015 was je vorige bericht, misschien effe her introduceren hiero?

Ouwe kastkweker die je der bent.

Misschien is een mini grow box wat voor jou, afgekort tot mgb, en kan gewoon in de huiskamer staan.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 5 dagen geleden.

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
    Zorg voor onderdruk in de tent en zet de plant vlakbij de afzuigerd.
    Ik wil geen tent of iets wat duidt op een professionele installatie. Daarom simpel een plantje in de vensterbank.

De minigrow is zeker een mooi ding maar ook dat kan gezien worden als professioneel en met alle nadelen van dien.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Men zegt ook weleens " feest in de tent", waarmee ze bedoelen dat er thuis wat te vieren valt.

Gewoon vlakbij een afzuiger zetten.

Ik denk dat het kaartje "professioneel kweker" steeds minder word gehanteerd door de rechters, gezien alles tegenwoordig zo te bestellen is.

Persoonlijk denk ik dat je het niet door het hele huis zal ruiken mits je het bij 1 plantje houd en haar ook klein houd.

Mocht je van gedachten veranderen, ik heb vanaf eind April 2 mini grow one kastjes te koop staan.

Comment

Ik heb in mn studententijd meerdere raamkweekjes gedaan en kan het niet aanraden om eerlijk te zijn. Laat ik beginnen met zeggen dat je nooit meer dan 10 gram af zult halen van een raamkweekje. Waarschijnlijker is 5 gram of minder. Ramen filteren de belangrijkste delen van zonlicht, ik ben even te stoned om te herinneren welke precies, maar het zal er in ieder geval voor gaan zorgen dat je plantjes flink gaan strekken omdat ze denken dat ze niet voldoende licht krijgen. Dus je hebt straks uiteindelijk een plant van 2 meter achter je raam staan voor enkele maanden voordat je er 5 tot max 10 gram vanaf kunt halen.

Mocht je nu nog steeds denken "boeit me niet, ik wil gewoon een wietplantje voor de leuk" dan zal ik je vraag beantwoorden: het zal tijdens de bloei continu naar verse wiet ruiken in je appartementje, maar waarschijnlijk niet zo erg dat je buren er last van zullen hebben, want zoveel wiet zal er niet aan komen te zitten. Toch heb je door de constante geur en de zichtbaarheid voor je raam op deze manier meer risico en kans op "gezeik" dan wanneer je een lamp, tent en koolstoffilter zou halen, waarmee je makkelijk 100 tot 200 gram van je eerste kweekje af zult halen. Ter overweging!
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        En hij woont op de derde verdieping.

Denk dattie toch wel een balkon of dak dinges heeft.

Waar er 5 mogen staan volgens het gedoog beleid.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Helemaal mee eens!

Oorspronkelijk geplaatst door parakweker View Post
      Ik heb in mn studententijd meerdere raamkweekjes gedaan en kan het niet aanraden om eerlijk te zijn. Laat ik beginnen met zeggen dat je nooit meer dan 10 gram af zult halen van een raamkweekje. Waarschijnlijker is 5 gram of minder. Ramen filteren de belangrijkste delen van zonlicht, ik ben even te stoned om te herinneren welke precies, maar het zal er in ieder geval voor gaan zorgen dat je plantjes flink gaan strekken omdat ze denken dat ze niet voldoende licht krijgen. Dus je hebt straks uiteindelijk een plant van 2 meter achter je raam staan voor enkele maanden voordat je er 5 tot max 10 gram vanaf kunt halen.

Mocht je nu nog steeds denken "boeit me niet, ik wil gewoon een wietplantje voor de leuk" dan zal ik je vraag beantwoorden: het zal tijdens de bloei continu naar verse wiet ruiken in je appartementje, maar waarschijnlijk niet zo erg dat je buren er last van zullen hebben, want zoveel wiet zal er niet aan komen te zitten. Toch heb je door de constante geur en de zichtbaarheid voor je raam op deze manier meer risico en kans op "gezeik" dan wanneer je een lamp, tent en koolstoffilter zou halen, waarmee je makkelijk 100 tot 200 gram van je eerste kweekje af zult halen. Ter overweging!
      Dank voor je reactie. Dat mensen het zien zal geen probleem zijn, niemand kan mijn appartement inkijken vanwege de hoogte. Zou het helpen als ik naast het plaatsen in de vensterbank er een aantal ledlampen op zet? Ik heb een lampenarmatuur met 7 verstelbare lampen. Daar zou ik evt een aantal (onopvallende) lampjes in kunnen plaatsen als extra belichting. Denk je dat dit helpt?

Comment

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Met 2 hulpmiddelen zien ze je al als profi.
        1: pot
        2: lampen
        3: als je er oook nog een flesje voeding naast hebt staan

Te veel risico voor die kleine opbrengst, dan toch maar beter een tentje

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Hier waar ik woon "mogen" wij 20 plantjes van een cm of 25 hebben, ter voorbereiding op het seizoen, onder tl lampen.

In het seizoen mogen dat er geen 20 meer zijn hè.

• parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Het zou inderdaad wel iets helpen, maar als er meer wiet aan groeit dan krijg je last van meer geur en de lampen zorgen ook voor meer zichtbaarheid. Als je toch al ledlampen erop gaat zetten kun je net zo goed die tent en het koolstoffilter er nog bij halen. Dat maakt voor oom agent geen verschil meer.

Ik zie alweer dat er geopperd word er mogen 5 staan volgens het gedoogbeleid, Nee dat mag niet! Zelfs een voor het raam binnen is niet buiten en valt onder prof alweer want je hebt een pot en grond en daar ga je al.

Als je huur zit is gewoon nul klaar zelfs met een 20cm plantje voor het raam zul in je in 80% van de gemeenten zonder pardon op straat worden gezet.

Zit je gekocht zet er gerust 5 worden je afgenomen en dat is het.
      Kweek je met een tent gaat je huis 3maanden op slot.
      En dat is het.

Laten we nu eens reel blijven op de feiten,en het niet mooier spreken dan wat het niet is.

Er zijn gemeenten daar kun je kweken,en krijg je een waarschuwing je kunt dan wel een paar jaar niks meer.

Maar helaas zijn er meer gemeenten die een Nul tolerantie Beleid voeren, en dan is het afgelopen.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat je niet 5 cannabisplanten mag hebben klopt, maar dat je met 1 plant de huurwoning wordt uitgezet is ook een mythe. De woningbouw is namelijk geen wetgever ook al doen ze zich graag zo voor. Degenen die zich er door de woningbouw om 1 plant hebben laten uitzetten zijn gewoon niet goed ingelicht. Wat je in zo'n situatie het beste doet is het laten voorkomen wanneer je 5 of minder hebt staan.

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
      Ik zie alweer dat er geopperd word er mogen 5 staan volgens het gedoogbeleid, Nee dat mag niet! Zelfs een voor het raam binnen is niet buiten en valt onder prof alweer want je hebt een pot en grond en daar ga je al.

Als je huur zit is gewoon nul klaar zelfs met een 20cm plantje voor het raam zul in je in 80% van de gemeenten zonder pardon op straat worden gezet.

Zit je gekocht zet er gerust 5 worden je afgenomen en dat is het.
      Kweek je met een tent gaat je huis 3maanden op slot.
      En dat is het.

Laten we nu eens reel blijven op de feiten,en het niet mooier spreken dan wat het niet is.

Er zijn gemeenten daar kun je kweken,en krijg je een waarschuwing je kunt dan wel een paar jaar niks meer.

Maar helaas zijn er meer gemeenten die een Nul tolerantie Beleid voeren, en dan is het afgelopen.
      Ik zit in een koopwoning. Zou de situatie van een plant in de vensterbank dan voor problemen zorgen daarvoor? Heeft iemand daar ervaringen mee ?

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Mooi, je hebt een balkon.

Zet daar je plant neer, bij buiten kweek doen ze minder moeilijk over meer dan 30 gram.

Zolang je geen tuig bent en geen strafblad hebt doen ze sowieso niet moeilijk hoor.

Je kan ook effe een maatje bij het bureau langs laten gaan en vragen wat er bij 5 plantjes of minder gebeurd in jouw gemeente.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wat apart dat die vriend(die alleen blowt?) blauw aan de deur heeft gehad alleen daarvoor?
        Woont hij in dezelfde buurt als jij?
        Als je een plantje op je balkon een te groot risico vind zou je altijd nog een gorilla kweekje kunnen doen.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Sommige buren!!!!

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Bij nader inzien besloten dat het geen goed idee is om hier nu aan te beginnen, totdat ik mijn huis kan afbetalen of wanneer er eindelijk meer duidelijkheid is qua regelgeving.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Gewoon op het bureau vragen en autoflower buiten op het balkon zetten.
    Bezig...