Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paarse stelen door temperatuur verschil . wat zijn de gevolgen ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

paarse stelen door temperatuur verschil . wat zijn de gevolgen ??

Korting op 420shop
    Hallo ik heb buiten 3 amnesia haze staan
    ik ben ze nu aan het afbloeien in een eco tent zodat hij 12/12 krijgt
    nu zie ik sinds een week of 2 dat hij paarse stelen krijgt
    heb al veel informatie opgezocht maar het kunnen verschillende factoren zijn
    ik denk zelf dat het aan de temperatuur ligt

Stel het zou aan de temperatuur liggen wat zijn dan de gevolgen voor mijn plant
    want hij staat nu in de bloei en hij ziet er voor in dit stadium super uit !

alvast bedankt !!
    Last edited by Jointjedraaien; 8 August 2014, 21:14.

Re: paarse stelen door temperatuur verschil . wat zijn de gevolgen ??

tip, zet even een foto neer daar zien de mensen die dit soort dingen weten waarschijnlijk wel wat het is en wat de gevolgen zijn
    succes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

zonder foto's zal het lastig zijn om je raad te geven
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

20140808_113537.jpg20140808_113537.jpg20140808_090820.jpg20140808_113541.jpg20140805_120127.jpg

Hier de foto's alvast bedankt !!

laatste foto is niet van nu maar dan heb je een idee van de ecotent
        andere foto's zijn net gemaakt

(Y)

Comment

ik zou me niet te druk maken zolang je plant er zo uit ziet als nu lekker afwachten en in de gaten houden dat hij er gezond bij staat zou ik zeggen!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Ik heb dit ook en dit kan met verschillende zaken te maken zoals in eerdere topics wordt uitgelegd.
            Temperatuur verschil, beetje stress, ......
            geen zorgen maken dit is een normaal natuurverschijnsel voor de plant te beschermen

Comment

Bedankt allemaal !!

Matsy vraagje . nu jij over stress begint he kan dit te maken hebben met een tijdverschil van 5 min a 10 min later licht of donker ?
              Of is dit pas echt een probleem waneer dat langer word ?

(Y)

Comment

Nee licht en donker maakt de plant aan het bloeien maar natuurlijk als het binnenkweek is kan dit wel. Je dient als je binnen kweekt werkelijk u aan het schema te houden.
                Voor buiten kweek zit het anders. Daar komt de meeste stress van temperatuur schommelingen, of teveel water of overvoeding soms.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Of waar ik ook saoms aan denk wat ik al gelezen heb kan er ook een kleine infectie zijn en dat het paars kleuren van stengels te maken kan hebben met een soort antibiotica die de plant zelf aanmaakt om zich te beschermen.
                Nog niet 100% van zeker maar dit is wat ik al gelezen heb

Comment

Een kweektent gebruiken om te verduisteren.
                  Geniaal.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Weet dat er door temperatuurverschillen de plantjes kunnen verkleuren naar paars, maar ik dacht dat dit was enkel bij lage temperaturen.
                    Dus met hoge zoals de laatste dagen kunnen ze ook verkleuren?

Voor binnenkweek heb ik gelezen dat er 15 minuten verschil mag zijn met lampen
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Comment

Bij mij gebeurde dit buiten, waarschijnlijk door de kou. Het trok echter ook weer weg.

Een plantje had vrijwel meteen een paarse stengel, maar ook dit trok weg.

Buiten binnen is natuurlijk anders, maar het was wel een haze soort.
                        Lets not criticize but legalize

Comment

Het is sativa-eigen om een rood/paars steeltje te hebben, heeft niemand dat ergens per ongeluk gelezen?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                          X