Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel wattlamp kweektent 1.50 bij 1.50 bij 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoeveel wattlamp kweektent 1.50 bij 1.50 bij 2

Korting op 420shop
    Hallo

Ik zou graag willen weten wat jullie adviseren qau verlichting in deze formaat tent een 600 watt of
    Een 1000 watt ? Heb veel gelezen maar toch verschillende reacties.

Groeten johan

Re: hoeveel wattlamp kweektent 1.50 bij 1.50 bij 2

- met jou tentgroote zou ik voor een 2x 600w hps gaan en ervoor zorgen dat je deze kan dimmen
    - zo kan je zelf ook een beetje de temperatuur bepalen.
    - is dit mogelijk dan heb je al een goed begin.

Comment

Ik zou er ook 2x 600 boven hangen... eentje is net te weinig. Op die oppervlakte

Comment

ligt eraan hoeveel planten je in die tent wil zetten... je kan er ook 2x 400 in hangen misschien, dan heb je misschien wat minder last in de zomer dat het te warm word.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

150x150 moet een 1000W lamp in.

Dan krijg je hier ook verschillende reacties heh schatje..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Haha QnQ idd . Ik had gehoopt dat er mischien mensen zijn die zelf ervaringen hadden met dit formaat tent.dan moet ik zelf maar gaan ondervinden wat het best werkt.
            Laat jullie weten wat mijn keus is geworden en het verloop ervan

Comment

Ervaring met dat formaat niet, maar wel hetzelfde principe nl 400 watt in een 120x120 tent. Zou een 600 in moeten, maar op die manier hou je je temperatuur veel gemakkelijker onder controle.

Comment

Absoluut waar beowulf, zeker iets om mee te nemen in de keuze.
                De optimale optie is niet altijd de makkelijkste.

Met een 600W op 150x150 is het allemaal net wat makkelijker te controleren, zeker als de buitentemperatuur straks weer 10 graden hoger is.
                Ik kweek met 2x 250W op een oppervlakte van 6m2. Het kweekoppervlak is kleiner en ik heb ruimte om er te lopen.
                Voordeel is dat ik niets aan het klimaat hoef te doen, afzuiger zachtjes aan om onderdruk te houden, temperatuur is geen issue.
                Zou ik die lampjes in een ruimte van 120x60 hebben, zou het oppervlak optimaal zijn, maar bijv. de temperatuurverschillen tussen dag/nacht veel groter.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik zou gaan voor de nieuwe versie 750 w , of anders opteren voor de 1000 w , 2 x 600 niet , reden : lichtverdeling is ni goed dan !!
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

4 x 250 watt zodat je in alle hoeken net zoveel licht krijgt als in het midden!

mijn mening:
                    1 lichtpunt bereikt nooit de diepste hoeken.
                    alleen al vanwege het feit dat je kweektent licht weerkaatsend is word gezegd dat 1000 watt goed werkt.
                    in praktijk lijkt het me beter te werken met 4 x 250 want je kan op elke 75 x 75 cm 1 x 250 watt hangen.
                    met als bijkomend voordeel dat het licht veel dieper kan schijnen van 4 lichtpunten uit als vanuit 1 lichtpunt.

1 x 1000 watt of 2 x 600 watt is ook mogelijk maar dat is weer ieder voor zich natuurlijk
                    ik persoonlijk ga voor 4 x 250 watt maar wie ben ik!
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

2 keer 600 vind ik overkill. 4 keer 250 is precies geen slecht idee.

Comment

Een 1000W DE lamp geeft wel 20% meer licht dan vier 250W lampen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

En hoeveel % minder bruikbare ruimte omdat je planten een meter van de lamp moeten blijven? 2 meter - 15a20 van de lamp - 30 van de pot - 100= 50 a 60 cm ruimte voor planten.

Comment

Ja de hoogte is met alle goedkope tenten wel wat aan de magere kant. Ik heb mijn tent verhoogd naar 235cm door er een lekbak van 35cm onder te zetten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

onder 4 x 250 word het niet zo warm als onder 1 x 1000 watt
                              je kan de planten onder 250 watt dus hoger laten groeien als het erop aankomt!

maar ieder z'n eigen mening natuurlijk
                              of het in praktijk beter werkt met 1 x 1000watt in zo'n tentje van 150 x 150 x 200 zal ik altijd tegenspreken in ieder geval
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Bezig...
                              X