Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleempje! help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: probleempje! help!

Korting op 420shop
    Hoi medegroenen,

heb enkele af-jes in m'n tentje staan ( verschillende soorten) en ze reageren nogal verschillend. Wel echter hetzelfde fenomeen.
    volgens Monty's lijst dacht ik een Calcium probleem te zien en 1 van de plantjes ( 1-ste foto ) komt na 6 weken nog niet in bloei.
    20150107_114505.jpg critical

De andere dochters doen het beter maar vertonen stilaan ook de zelfde symptomen. Nu begin ik te denken aan een N probleem. Iemand die me dit kan bevestigen?
    Andere plantjes:

20150107_114100.jpg Royal AK auto.
    20150107_114044.jpg

Re: probleempje! help!

Ze hebben honger, wat voer je?
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

- dringend voeding geven
      - en jij zegt : indoor power flower (RQS), heb ik heel goede ervaringen mee.
      - hopelijk maak je dan een kweekverslag
      - ben benieuwd naar u kennis

- Grts Amazing

Comment

Bedankt voor jullie reactie.

Plantjes krijgen 2 weken voeding van bio-nova, de autoflower mix en de pk13/14, beide volgens het schema, vreemd.
        Ik heb wel sinds 3 dagen een nieuwe fles in gebruik en die ziet er anders uit ( rood) dan de fles die ik sinds vorig jaar in gebruik had, misschien zit hier ergens het probleem? Ik denk dat ik de fles van vorig jaar niet goed heb geschud elke keer.
        Verder staan ze in de DCM grond voor groenten met 100 dagen voeding en ik lees hier dat af-jes niet veel nodig hebben.
        enfin ik volg jullie raad!
        Dan zal ik deze nog maar wat opvoeren.
        Ik heb gisterenavond ( hun ochtend) wat N korrels opgelost bij hun voeding en dat erbij gedaan.
        Mijn kweek van vorig jaar is totaal mislukt dus ik hoop stilaan toch weer eens iets te kunnen roken.

@amazing: Dit is denk ik m'n 6de kweek waarvan er maar 1 werkelijk een succes was. Deze was met de power flower en daar had ik dan +/- 250gr. van , ook geen straf verhaal maar wel lekker! Was toen nog onder 600W.
        Ik denk dus dat ik voorlopig niet te veel mijn ervaring moet doorgeven . Moet wel toegeven dat spint een deel van de problemen was en verder 2x een schimmel probleem. Ik heb m'n afzuiging nu veel sterker staan. Deze kweek houd ik de LV chronisch iets te droog wegens mijn schimmel-trauma. Ik zie wel paarse steeltjes maar dat kan ook door het voedingsprobleem komen blijkbaar.
        Ik laat mijn ventilator de ganse tijd door het bos heenwaaien maar daar zie ik geen probleem van, in de natuur heb je ook wind nietwaar?

Ik houd jullie op de hoogte.

Comment

600w en 250gr is niet echt optimaal, echt zijn het wel autoflowers. Ik zou toch voor vrouwelijk zaad gaan, je kunt zelf bepalen wanneer ze de bloei in moeten en je opbrengst zal stukken beter zijn verwacht ik zelf. Juist door een verslag bij te houden kunnen forum leden je advies geven, waardoor je slagingskans hoger is. De mini fan ( clip fan ) draait via de zijkant van de tent: om een circulatie te krijgen.

Paarse stengels doen mij denken aan kou, 15 graden is niet erg koud maar optimaal is anders. Piepschuim zou iets kunnen zijn waardoor de potten minder snel afkoelen, of overwegen voor een warmte mat of warmte kabels te gaan.

Of je draait de cyclus om en je draait in de nachturen, om te voorkomen dat het te koud is tijdens de nacht periode.

Comment

- wat ik doe is ook nog eens folie rond de pot ( nu omdat deze ook niet lichtdicht is)
            - 2 de kweek doe ik sowieso isolatie en aluminiumfolie rond de potten ( houd de wortels dan warmer)
            - wel jammer dat je maar 1 goeie hebt gehad.
            - ikzelf ben nu voor 1ste maal bezig (ook met 600w)
            - voorlopig nog geen problemen.
            - wat je problemen kunnen zijn is bvb
            - wortels te koud , temperatuur verschil , hoe hard je je aarde aanduwt , te weinig afzuiging lucht , te weinig verse lucht , etc ...
            - al van deze kleine domme dingen zijn al ZEER belangrijk .
            - Grts Amazing

Comment

Hey weet niet goed hoe je een vraag moet stellen hier , zoek al tijdje uit maar is me niet erg duidelijk .
              Dus stel ik mijn vraag hier mss ongepast , maar dan lees ik dat vast wel en graag ook hoe je een vraag hier stelt .
              Mijn vraag is :
              Heb een nieuwe darkroom gekocht met alles erop en eraan en kom van een growbox tent zonder deftige afzuiging .
              Toch meestal mooi kweekjes gehad .
              Nu heb ik probleem dat ik merk dat sommige stammen van men plantjes en zijstammetjes wak zijn in de zin
              dat je ze zo kan indrukken je een zachte krak hoort (ik druk niet door)
              Ik geloof dat de fout erin zit dat ik tijdens een begonnen kweek tijdens de voorgroei nog plantjes bij in de tent heb gezet
              die drie weken na die erin stonden komen .
              En ik Mss teveel water heb gegeven . Vermits die potten heel zwaar aanvoelen .
              En het die planten betreft waar de stammen het hebben .
              Wat doe ik best die twee plantjes elimineren want hebben sowieso erge achterstand de andere planten overwoekeren ze .
              Maar ook bij mjn stevige grote planten die nu aan derde week bloei starten hebben sommige zijbeentjes dit ook .
              Moet ik die afsnijden , .
              Ik heb z nu allemaal verzet de zwakke langs buiten omdat men tent vacuum trekt ongeacht of ik afzuiger harder of zachter zet.
              Temperatuur is altijd perfect 3 a 4 graden verschil met nacht nooit hoger dan 24 en niet lager dan 20 .
              Vochtigheid onder de 50%
              Mijn tent staat op een zolder met afgeplakte dakraam . (in zomer staat die half open)
              Nu alles ziet er mooi uit geen stress kleuren mooi grote bladeren mooi beginnen topvorming alleen de plantjes staan niet erg mooi open
              Heb gevoel er teveel in te staan heb 120cmx120cmx200 twee fans klein en groot
              klimaat controller en afzuiging van 500m3
              1x per week spuit ik cannacure
              en heb gemiddeld van 4 a 5 planten
              tussen 250 en 400 gram proper mooi toppen .
              soms al eens een probleempje zoals een topje dat begint te rotten door de fan er rechtstreek op te laten blazen
              vroeger al eens spint en zwart vieg
              maar altijd op tijd in gegrepen ben dus niet echt een leek meer maar toch is dit nu nieuw meer planten
              en meer professioneler materiaal .
              Ik geef meteen mee ben geen dealer smoor gewoon echt bangelijk veel .
              En voor mij is dat geen probleem als ik maar men eigen wietje heb en niet moet betalen voor men wiet
              en altijd kwaliteit heb ben een pijn lijder en persoon met handicap .
              Ik hoop hier wat tips op te doen en geholpen te worden en te kunnen helpen .
              Alvast groene groeten en wens ieders a green full year ;=)

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Voor je zolder probleem kan je mss snachts de zolder open zetten als overal donker is en kan de warmte van het huis naar daar zo doe ik het
              had dat probleem ook su6 indien dit een oplossing kan zijn want weet niet hoe je woont .

Comment

Comment

Bezig...