Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

info uit iemand zijn/haar kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    info uit iemand zijn/haar kweekverslag

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    ik ben een beginnend kweker dat met veel interesse kweek verslagen lees hier op deze forum.

    ik heb een vraag maar ik weet niet zo goed hoe ik em moet stellen, ik doe me best.

    ik las laatst iets dat was geschreven door iemand in zijn/haar kweekverslag en het ging over de voeding/ec nog niet omhoog te krikken volgens de kweek/tijd schema want:

    1) de plantjes deden het goed

    2) de plantjes hoefde niet zo snel af te bloeien (ze waren al een x aantal weken in de bloei)


    dat laatste had dus mijn interesse. in mijn hoofd klinkt dat als: met voeding kan je dus je plant sturen en zit je niet vast aan een bepaalde bloeitijd.

    het zal dan niet helemaal kloppen hoe ik beredeneer maar zou iemand mij kunnen helpen?

    herkent iemand dit stukje? wie zn kweek was dit? of wie weet hier meer vanaf en zou je mij mischien wat meer kunnen informeren hierover. of zou je mij een beetje in de goede richting willen duwen waar ik deze informatie kan vinden?


    met zoekopdrachten hier of google krijg ik niet voor mekaar wat ik wil.

    uiteraard heb ik ook al geprobeerd de kweekverslag terug te vinden maar na een aantal pogingen dacht ik, ik probeer het zo.


    ik hoop dat ik duidelijk overkom, tis weleens chaos in mn koppie.

    alvast bedankt




    p.s.: ik lees net me bericht na en zit nu te denken, zal ik t sturen ofniet? wat een rare vraag
    Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

    #2
    Re: info uit iemand zijn/haar kweekverslag

    Hoi hboom optie 2 is onzin een plant heeft een vaste levenscyclus en bloeit afhankelijk van de soort 6 tot 12 weken. Met of zonder voeding. Optie 1 klinkt logisch, je kan afwijken van het voedingsschema als je vind dat ze er geweldig bijstaan. Of dat verstandig is.....gr Ray

    Comment


      #3
      Re: info uit iemand zijn/haar kweekverslag

      Ik zou niet weten van wie dat verslag was maar voeding word niet gebruikt om te bloeitijd te verkorten of verlengen maar om tekorten aan de plant op te lossen waardoor je bij het resultaat komt dat je wilt boeken.
      Overvoeden en te weinig voeden is beide slecht. Die schema's zijn leuk als richtlijn maar ik ken bijna niemand die zoveel voeding geeft als dat het schema vermeld.
      Als zijn planten het goed deden zullen ze het wel gewoon naar hun zin hebben gehad (goeie ec en ph)
      bloeitijd verkorten willen we allemaal maar dit is jammer genoeg nog steeds een fabeltje

      Comment


        #4
        Re: info uit iemand zijn/haar kweekverslag

        dit is dus het probleem he... tot in de nachtelijke uurtje achter die laptop blijve hangen... zou ik het gedroomd hebben?

        de tekst wat ik had getypt stond niet precies zo letterlijk in t kweekverslag maar dr stond wel dat de gene dus de voeding express even op t zelfde niveau liet omdat hij de plant niet te snel wou afbloeien.

        t kweekverslag draaide trouwens ook niet om dit gegeven, het was meer iets wat bij mij was blijven hangen omdat ik zo verbaasd was over deze info.

        volgens mij was het geschreven door een kweker die al enige ervaring heeft en ook gereargeerd(positief) werd door kwekers met de nodige kennis...

        had ik nou maar onthouden wie het is, of zelfs om welke plant t ging..vehdomme...


        iig bedankt voor de reacties
        Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: info uit iemand zijn/haar kweekverslag

            Ligt aan de voedingen die je gebruikt. Heb je Aptus, kun je op 3 manieren kweken met de zelfde voeding: basis - pro - extreme. Het verschil is de hoeveelheid die je geeft, Extreme zal een beter resultaat hebben dan Pro en Basis. Al is Aptus een sterk geconcentreerd goedje je kunt bij de meeste dingen de dubbele dosis geven, zelfs de K Boost die je zelfs 3x meer kan geven in de bloei periode: tot 10ml per 10 liter, en dat is best veel voor Aptus.

            Dus meer boosters en voedingen kan een positief resultaat hebben, als je het maar niet te gek maakt. Je kan wel wat langer door kweken als de dames gezond zijn, wat de smaak en opbrengst ten goede zal komen. Korter is nooit aangeraden, daarmee verlies je smaak en dus kwaliteit.

            Comment

            Bezig...
            X