Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge plantjes al buitenlaten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Jonge plantjes al buitenlaten ?

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Of door niet-afgekookte brandnetelgier
    Mogelijk is hier iets niet goed gegaan dan, maar er is maar 1 plantje met geel blad.
    Ik begrijp nu wel dat de tuingrond geen goed idee was , te veel mogelijke besmettingsbronnen.
    ik had ook een mail naar een lokale growshop geschreven ,ik kreeg antwoord toen ik al had verpot ;zij schreven:
    " hier hebben wij speciale aarde voor, dit is een light mix als ze daarna nogmaals over gepot worden in bakken kun je beter een all mix gebruiken die nog voor ongeveer 5 weken voeding bevat, daarna moet je ze bij gaan voeden en dan raad ik vismix aan."
    light mix , all mix , vis mix , ik ga natuurlijk uitzoeken wat al deze producten zijn maar heb nu wel de vraag:
    1. Zal ik alle grond vervangen door een kant en klare "mix" of is potgrond beter ?
    2. En dan later ( waneer weet ik nog niet )bij het overpotten naar 50 L potten een "all mix gebruiken ?

Maar je kunt het jezelf gemakkelijk maken door die url dan alsnog even te posten via de afbeelding-button. Die accepteert gewoon volledige afbeeldings-urls.
    Ik had dit al geprobeerd maar kreeg "invalid url" ik heb nu de optie"reference locally "uitgezet en nu werkt het ! bedankt dat je me hier op wees.

Comment

Upgrade van je grond kan geen kwaad. Heb je dan wel een andere pot die groter is, het liefst waar ze in kunnen blijven? Voor buiten zou ik voor zo groot mogelijke pot gaan of zelfs specie kuipen ( zorg wel voor voldoende gaten onder ivm drainage van water ) Wat handig kan zijn is een trolley waar ze op kunnen staan zodat je ze kunt verplaatsen zonder een hernia te krijgen.

Ik zou zeker een batmix kunnen adviseren, al is het wel een bio grond: je voedingen dienen dan ook bio te zijn anders gaat de meerwaarde van bio kweken weg.
      ( http://www.dutch-headshop.com/nl/top...6g67vnst0bhn16 ) dit is helaas maar 1m2 daar ga je niet een hele buiten kweek mee redden. Er zullen nog tig soorten zijn, ieder zijn keus en smaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
        Upgrade van je grond kan geen kwaad. Heb je dan wel een andere pot die groter is, het liefst waar ze in kunnen blijven? Voor buiten zou ik voor zo groot mogelijke pot gaan of zelfs specie kuipen ( zorg wel voor voldoende gaten onder ivm drainage van water ) Wat handig kan zijn is een trolley waar ze op kunnen staan zodat je ze kunt verplaatsen zonder een hernia te krijgen..
        Ja ik heb 50 l potten , is het nog niet te vroeg voor overpotten ? ze zijn nog maar enkele cm hoog

Ik zou zeker een batmix kunnen adviseren, al is het wel een bio grond: je voedingen dienen dan ook bio te zijn anders gaat de meerwaarde van bio kweken weg.
        ( http://www.dutch-headshop.com/nl/top...6g67vnst0bhn16 ) dit is helaas maar 1m2 daar ga je niet een hele buiten kweek mee redden. Er zullen nog tig soorten zijn, ieder zijn keus en smaak
        Dit is nou net het probleem voor een beginner , wat te kiezen....
        Is het als tussenweg mischien een idee om ze in de huidige 10 L potten een potgrond te geven ? grond omwisselen dus.

Comment

Bezig...
        X