Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kom ik aan geschikt mannetje voor verstuiven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: Hoe kom ik aan geschikt mannetje voor verstuiven?

Korting op 420shop
    Ik heb tweetal lavendel buds staan, en had er ook wat aan vrienden gegeven, en wil volgend jaar zelf de zaden maken. Maar heb daarvoor een mannetje nodig. Mijn vragen: Hoe kan ik uit ongefeminiseerd zaad een mannetje krijgen (stress geven? ) 2) Hoe zou ik een lavendel bud mannetje kunnen krijgen. Of kan ik ze kruisen met een goede buitenplant?

Alvast bedankt! ,

Re: Hoe kom ik aan geschikt mannetje voor verstuiven?

Een mannetje is het zaadje van begin af aan. Dus ongefeminiseerd zaad zou gewoon mannen moeten bevatten.
    Stress geven zorgt voor hermafroditisme, dat wil je voorkomen.

Als je lavender bud gefeminiseerd is, dan ben je nog wel 6 generaties bezig om het herma-gen (gebruikt voor feminisatie op een veel te moeilijke manier om uit te leggen) eruit te kweken. Dan zit je automatisch op 10 of meer planten. Kortom; over 6 jaar, of 6 generaties, ben je zover. Met een beetje mazzel wat eerder.
    Zou je niet beter wat meer femzaad kopen? Of een tiental stekken nemen en die laten overwinteren? Dat scheelt alle moeite. Zolang ze niet autoflower zijn, kun je ze jarenlang bewaren op een goed lichtschema (20/4 of 18/6). Meer dan een paar spaarlampjes is niet nodig. Ik heb zelf een bubblekush-stek die al 18 maanden leeft.

Een Femplant kun je niet man krijgen, hooguit herma, maar daar heb je niets aan.
    Wat kruisen betreft, kun je het beste ver uit de buurt blijven van FEMzaad.

Het ruilen van stuifmeel is toegestaan op het forum, dus misschien heb je mazzel dat iemand wat stuifmeel te ruil heeft later dit jaar. Maar het is erg beperkt houdbaar, buiten de vriezer een maandje of anderhalf, in de vriezer niet langer dan een half jaar. Het ontdooien zonder vocht is ook een kunst; bij het kleinste beetje water wordt het stuifmeel inactief.

Anders zul je op zoek moeten naar reguliere zaden en daarmee aan de slag gaan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je hebt me op de goede weg geholpen met je reactie LR2 , bedankt. Maar nu heb ik meer vragen . Is het met temperatuur, vochtigheid licht in het begin te beinvloeden of stekjes later mannetje of vrouwtje worden? En je zei al dat ze vanaf begin mannetje waren, maar heb ook iets gelezen dat t geslacht van zaadje is af te zien, (broodje aap?). Hoe maken ze dan Femzaad?? Weer alvast bedankt voor uw wijsheid

Comment

Kiemen onder TL schijnt het percentage vrouwen te verhogen las ik hier.
        Baas in eigen brein.

Comment

Nee, geslacht beinvloeden dat is misschien mogelijk in een lab, maar volgens mij is het een gigantische fabel.
          Geslacht is niet te zien aan zaadjes.
          Femzaad wordt gemaakt met planten die niet herma willen worden bij normale stress. Die krijgen een chemische behandeling of worden zo lang gebloeid dat er toch wat banaantjes ontstaan. Daarmee wordt een identieke vrouw bevrucht. Dan is het nog maar hopen op een goede uitkomst.
          Het klinkt vrij simpel, maar dat is het volgens mij niet.

In mijn rommeltopic heb ik flink zitten kruisen, misschien kun je daar wat wijzer uit worden. Wel allemaal met reg zaad en een femplant als begin. De eerste twee generaties leverden bijna alleenmaar herma's op. Ik had mazzel dat er toch een man en vrouw opdoken. Want bij andere kruisingen met fems kreeg ik alleenmaar herma's.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
          X