Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12 dagen oud, enkele vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

12 dagen oud, enkele vraagjes

Korting op 420shop
    Hi green lovers. First time grower hier.
    Ik sukkel al enkele jaren met zware rugproblemen, vandaar mijn poging nu om CBD plantjes groot te brengen. Ben benieuwd naar de werking hiervan (is medicinale wiet trouwens te verkrijgen in coffeeshops?).
    Ik heb 3 Medical Mass zaadjes gekocht bij royal queen seeds en daarbij 1 gefeminiseerd zaadje Clinical gekregen. Nu heb ik 3 plantjes van 12 dagen oud staan, 1 Medical Mass verloren door wortel die gebogen uit de grond kwam en na 1 dag bruin was geworden. (Volgens mij niet diep genoeg geplant en wortel niet goed naar beneden)
    De drie musketiers deden het volgens mij prima totdat ik gisteren bij 1 Medical Mass witte vlekjes zag, vandaag blijkt ook de Clinical er van te hebben.
    De potgrond komt uit een plant en tuin centrum, extra licht maar wel met voeding. Ik heb mij wortelstimulator, alga grow en alga bloom van plafond gekocht. Met de wortelstimulator ben ik op dag 3 begonnen, alga grow vanaf dag 6. Ik geef regenwater met plagron dus, als de grond bovenaan droog is, om de 2 soms 3 dagen. Tot nu toe verplaats ik de kleine plantjes 3 keer per dag om ze zo veel mogelijk zon te geven. Ik weet dat dit stress kan geven, zouden de vlekjes van de stress kunnen komen?
    Ik dacht de plantjes morgen over te potten in 5l pot om uiteindelijk in 19l smartpots te eindigen (om ze toch niet te groot te laten worden). Zijn mijn plantjes nu al klaar om verpot te worden en definitief naar buiten te verhuizen? Heb hier regelmatig katten van buren in de tuin, moet ik hier bang voor zijn?
    Hier de foto's:
    1ste is volgens mij in orde maar vrees natuurlijk dat de vlekken daar ook gaan komen. Van de 2 anderen heb ik close-up genomen van vlek.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

IMG_20150616_111804.jpg
    IMG_20150616_111459.jpg
    IMG_20150616_111510.jpg
    IMG_20150616_111637.jpg
    IMG_20150616_111520.jpg
    IMG_20150616_111627.jpg
    IMG_20150616_112026.jpg

Re: 12 dagen oud, enkele vraagjes

gaat prima hoor
    plekjes hoef je je geen zorgen om te maken, is niks volgens mij.

Comment

Thx!
      Kga ze morgen dan overpotten en buiten laten.
      De plek waar ze gaan staan krijgt van smorgens vroeg tot 16u30 zon, is dat genoeg of verplaats ik ze dan toch best zodat ze nog zon hebben tot 20u30?

Ahja, kheb nu begrepen dak dit bij kweken voor beginners moest posten, kan ik dat ergens aanpassen?

Comment

Door het driehoekje onder je bericht (naast dat sterretje) kun je aan de moderators aangeven dat je hem verplaatst wilt hebben.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mercikes aan de moderator en aan LR2.
          Gisteren 1ste nachtje buiten gestaan en vanmorgen verpot naar 5l potten.
          Nu blijven ze buiten staan. Beter constant op dezelfde plaats laten staan of toch 2 keer verplaatsen om zo een goeie 4 uur extra zon te hebben?
          Update pics volgen zeker nog.

Comment

Beter zaai je ze rechtstreeks in de grootste pot die je hebt want overpotten kan ook stress met zich mee brengen + je kan wortels beschadigen. Ik heb mijn plantje buiten staan in een metserskuip van 50L dus geen overpotten meer nodig haha. En om te weten of je plantje water nodig heeft gewoon even met de vinger in de zand een ongeveer een 5cm diep mag de grond niet meer "nat" zijn.

Comment

Next time direct in grote pot.
              En wat zou jij doen met het verplaatsen? De stress vermijden of kiezen voor een paar uur lekkere zon?

Thx

Comment

Hmm, is er geen plaats waar de zon zowat heel de dag schijnt? Ik weet ook niet precies zo heel goed hoeveel stress ze hebben of krijgen maar ik zie wel dat het wat effect op je meiden heeft want die van mij is nu 6 dagen en is ondertussen een beetje groter dan die van jou.

Comment

Nee da's het plekje met de meeste zon per dag.
                  Van 8u tot 16u30. Kdenk dak ze gewoon ga laten staan. No stress en dan moet ik mij minder bukken want ni simpel met kloterug.
                  Ahja kheb ook peper rond de plantjes gestrooid om de katten weg te houden, don't like cats!

Comment

Best, ik laat die van mij ook gewoon haar gang gaan gewoon laten staan haha,geef die van mij ook geen voeding of dergelijke helemaal natuurlijk haha.

Comment

Voila, de verpotte plantjes. Afgelopen nacht veel regen en wind, deze morgen eentje zeer scheef ma vind da ze er alledrie goe uitzien

IMG_20150618_162725.jpgIMG_20150618_162903.jpgIMG_20150618_162658.jpgIMG_20150618_162559.jpg

Comment

Comment

Waarom zet je je plantjes niet op een verhoging tafeltje of zo das beter voor je rug en minder kans op beestjes die via de grond komen
                          God was never on your side..

Comment

Excellent idea! Ook een beetje extra zon.
                            Nu nog iets stabiel bedenken, growing = growing

Comment

Ik zou stenen in je potten leggen. Die luchtige pot grond is een ideale wc pot voor katten. Heb ik hier gemerkt met onze kat de eerste nacht ik mijn plantjes buiten zette. Gelukkig had hij er enkel in gekrabt.
                              Je kan ook een mini kastje maken, om de kleintjes in te zetten. En bedek het met iets als dit: http://www.leroymerlin.es/fp/1539520...laFicha=011705
                              Het is geen plastic maar een soort van stof. Laat zonlicht door maar houdt uv stralen tegen voor als het echt warm wordt (zoals hier in spanje) maar helpt ook met de wind en de regen. Zo heb je geen direkte impact van regendruppels op je planten en als de wind door dat 'gaas' gaat
                              wordt de druk ook verspreid. Heeft hier een paar weken geleden het leven van mijn planten gered.
                              Serre_small.jpg

Comment

Bezig...
                              X